{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Tilid {{forumTopicSubject}}

Hej alle hger. For 4 måneder Siden fik jeg min Første hest men jeg synes ikke Hun har meget tilid til mig endnu og til tider kan Hun bilve meget ophidset og lidt hysterisk når jeg prøver presse hende til ting Hun tydeligvis ik vil. Jeg har virkelig brug for råd og ideer til Hvad jeg kan lave med hende for styrke hvores bånd. Alle ideer kan Bruges;) Det er dog ikke alt jeg kan med hende endnu da Hun er 5 år og ikke specielt oppe I uddannelse. Men bare kommenter:)


Kommentarer på:  Tilid
  • #1   13. okt 2015 Det tager tid... 4 måneder er ikke meget. Jeg har snart haft min nye hest i 8 måneder og kan så småt mærke at vi begynder at finde sammen.
    Det kan tage flere år ar opbygge et godt tillidsforhold til sin hest. Så hav tålmodighed og bliv hed med det du gør.. Det skal nok komme:-)


  • #2   13. okt 2015 Måske du ikke skal presse så hårdt på, for at få den til at gøre ting den ikke vil/ikke er tryg ved endnu. Har du arbejdet med positiv forstærkning? Prøv at se om du kan gøre træningen til en positiv oplevelse hver gang. Det kan f.eks. Være at belønne med godbidder hver gang hesten gør noget rigtigt også selvom det er meget små ting. Så vil den hurtigt lære at du ikke vil den noget ondt, og at træningen kan være sjov og at hesten får noget ud af det i form af ros og godbidder.

  • #3   13. okt 2015 Har prøvet lidt at arbejde for jorden og I et Lille stykke tid er Hun konsentreret om arbejdet men hurgtigt går Hun bare på god bid jagt og prøver at ribbe mig for alle godbiderne uden vi entlig kommer nogle vejne men Det hjælper helt Klart på hende at gøre en ting af gangen og tage Det langsomt men er lidt løbet tør for nemme tricks at lave fra jorden

  • #4   13. okt 2015 Okay smiley hvad så med stemme ros og klap/nus? Hvordan reagere hun på det? Du kan evt. Lære hende et bestemt ord, som udløser godbidder f.eks. "Dygtig" så når du har sagt dygtig må hun få en godbid. Og hvis hun begynder at tigge bide eller på anden måde gå efter godbidderne så får hun ingen. Så lære hun at hun ikke får noget ud af det, og at hun er nød til at fokusere på opgaven for at få godbidden. Det kan også bruges når du er på ryggen af hende, når hun gør noget rigtigt siger du "dygtig" stopper hende og giver hende en godbid. Det vil forstærke den ønskede adfærd og give din hest en god motivation til at arbejde for sig smiley og derved styrke jeres bånd. Især når hesten skal lære nye ting, så kan du i stedet for at presse hende, bede hende gøre lidt af opgaven og derefter rose og give godbid, og derefter fortsætte træningen i samme retning, så hun ved at det hun gør er rigtigt smiley så kan det være hun bliver mindre hys/frustreret

  • #5   14. okt 2015 Ved ikke om du kender ordsproget: vallaker spørge du, hingste kommandere du, og hopper sender du en for udspørgsel 3 uger i forvejen?
    Hopper er mere sensitive, og det tager godt et år om ikke mere at blive beste venner med en hoppe. Kender hverken dig eller hesten, så det er svært at fortælle dig hvad der kan gøres om på den måde i arbejder på så det kommer til at fungere bedre.
    Men tror det er vigtig at du forholder dig rolig og fermståler lederskab og krav på respekt.
    Især den inder ro og kravet på respekt er vigtigt for at du kan få rollen som leder og ide hun (din hest) ser dig som en fornuftig, afaren og selvsikker hest der er til at regne med vil hun stille og roligt begyndelse stole på dig.


  • #6   14. okt 2015 Med min som jeg ikke har haft så længe endda, sørger jeg for at sætte mig i lederrollen, rose når hun er dygtig (ikke med mad) og når hun gør noget hun ikke må, bliver jeg sur smiley Desuden ved hun godt at det er mig der fodrer og henter på fold, så hun er virkelig glad for mig :3 Men du skal ikke presse den til ting den ikke har lyst til, fx havde min aldrig mødt en vandslange før, så hun blev vasket med svamp og så derefter tog jeg vandslangen for at vaske med bagefter, så det ikke kildede smiley

  • #7   14. okt 2015 Hvis du bruger godbidder, så enten brug klikker og eller lad hver med at give den det smiley Synes godbidder bliver misbrugt og så lærer hesten også at misbruge det xD Min har aldrig mødt en godbid (heller ikke hos tidliger ejer) under træning eller på staldgangen, mad hører til i krybben smiley Min er nemlig et kæmpe madøre, så det ville sgu bare gå galt smiley

  • #8   14. okt 2015 Godbidder kan sagtens bruges, men med måde, det handler bare om at finde ud hvad der fungere for dig og din hest. Så prøv noget forskellig så du finder det der virker for jer

Kommentér på:
Tilid

Annonce