{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

"Syg" efter vaccination {{forumTopicSubject}}

Godaften HG smiley
I mandags blev min pony vaccineret med basis 1.
Han stod helt stille og roligt da han fik den, og vi lukkede ham i boks lige efter hvor han straks begyndte at æde. I går (tirsdag) var han som han plejer, hovedet er løftet, frisk glimt i øjet og klar på en frisk trav på folden. I dag lagde staldpigen så mærke til, at han var meget sløv, og kunne næsten ikke løfte hovedet. På folden stod han også mest det samme sted. Han er også ret øm. Han har ædt alt sit foder her til morgen. Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende efter at de blev vaccineret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Syg" efter vaccination
  • #1   11. nov 2015 Da en vaccine består af virus som man ønsker at beskytte imod, så kan hesten godt blive småsyg ja. Det burde hurtigt gå over. Det er derfor der er restriktioner i forhold til stævnestart når hesten lige er vaccineret smiley

  • #2   11. nov 2015 Tusind tak for svar smiley Nåede lige at blive bekymret... smiley

  • #4   11. nov 2015 Vores beriderelevs hest blev meget syg sidste år... den hævede op i området, var øm, sløv og enormt stiv. Den fik ro, et skud antibiotika og noget smertestillende i 10 dage (mener jeg) og så var den gående igen... den havde fået en allergisk reaktion fordi de sidste år havde fået en ny vaccine smiley

  • #5   11. nov 2015 Jeg har ikke oplevet dette.
    Mens jeg har haft min "nye" hest, er hun blevet vacc. 5 gange, 4 af gangene af egen dyrlæge og i halsen.
    Der hævede hun bare lidt og var stiv efter.
    1 af gangene af anden dyrlæge, hun blev stukket i bringen og dagen efter, havde hun en voldsom væskeansamling, så hun havde svært ved at gå, med dækken på.
    Lavede en tråd efter den oplevelse.
    Hesten var ikke halt, eller syg, men tydeligt øm på bringen, men væskeansamlingen hang mellem forbenene og var på størrelse med en halv håndbold.


  • #6   12. nov 2015 vi havde en hoppe der ikke kunne tåle at blive vaccineret hun blev indlagt kort efter de 3 gange prøvede vi, så hun blev ikke vaccineret mere, og havde aldrig været syg før eller efter.
    hun fik feber, blev stiv, hævet ben og mega væskeansamling. smiley


  • #7   12. nov 2015 Ligesom mennesker kan blive lidt sløge oven på en vaccine, så kan hesten også. Kroppens immunforsvar reagerer på det døde virus ligesom hvis det var aktiv virus.
    Jeg bliver f.eks næsten altid lidt små syg en eller to dage efter at have fået en vaccine.


Kommentér på:
"Syg" efter vaccination

Annonce