{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Ny hest {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er så heldig at have lov til at få en hest, eller skal selv betale men j a.. Har fundet en, men ved ikke hvad jeg skal spørger hende om (der følger kun grime og dækken med) indtil videre har jeg dette:

Smed hvor tit:
Har den sko på:
Hvad hedder den: (der står ikke navn i annonce)
Unoder:
Trafikvant:
Dækken str:
Bid str:
Tidligere sygdomme:


Kommentarer på:  Ny hest
  • #1   22. nov 2015 Hvor langt den er i ridningen.

  • #2   22. nov 2015 Ida: hun kan alle gangarter + flytte sig for ben. Hun er ikke redet akademisk

  • #3   22. nov 2015 Bid str og dækken str er ikke så nødvendigt af spørger om før man ved om man vil købe den eller ej.
    Syntes dine spørgsmål er fine og vis du har fået svar på dem og du er intrassert så kan du jo køre ud og opleve heste i virkeligheden


  • #5   22. nov 2015 Hvordan den trives med andre heste måske?

  • #7   22. nov 2015 Tag ud og oplev hesten i virkeligheden... Så vil du få svar på mange af dine spørgsmål.
    Noget at det jeg gerne ville have vidt om min nye hest er faktisk nogle små ting. Er den vant til at blive klippet? Har den gået med skridttæppe? Har den gået med indspændinger i longe? Er den nogensinde redet med glidetøjle? Er den vant til bandager/gamacher på alle 4 ben?


  • #8   22. nov 2015 Og også hvordan er den med andre heste på folden...

  • #9   22. nov 2015 Her er nogle af de ting jeg ville spørge om: Hvordan er hesten under strilningen*?
    Er der noget specielt man skal huske på når man håndtere den?
    Er der noget den ikke kan tåle?
    Er der mugelighed for at kontakte avler hvis der opstår sygdomme som kan skyldes noget genetisk/arveligt? (selvfølgelig ikke vigtigt hvis sælgeren er avler) Er hesten kåret, og hvornår?
    Spørg også ALTID ind til hestens helbred, det kan komme til at blive en MEGET dyr affære hvis den fejler noget der kræver en større behandling!!!


  • #10   23. nov 2015 Hvordan er den at læsse/køre i Trailer, kan den stå alene. hvor meget erfaring den med transport. Det er ikke noget mere irriterende ar have en hest man skal afsætte flere minutter på at læsse, for derefter at have hjertet i halsen for man ikke ved hvornår traileren bliver splittet af.

    Men hvad den bruger i bid/dækner er meget u-relevant.

    Det vigtige er at den passer i str. alder.
    Den har et temperament der passer dig.
    Den kan leve op til dine forventninger/ eller kan komme til det.
    At den har en fysisk fundament, dvs ingen gammel skader, sunde hove, sund krop. ordenlige ben, og gå ikke på kompromis der.

    Når du har fundet den hest der lyder til at kunne opfylde dine ønsker, så tag ud og se den, og prøv den. og lyt til din mavefornemmelse og hjerte.

    Hvis den kan godkendes til de ambitioner du har for din nye hest af en god dyrlæge. Så kan du med god samvittighed kalde dig heste ejer..

    pøj pøj..


  • #11   23. nov 2015 Vaccineret.

  • #12   24. nov 2015 Hvad er det vigtigste for dig?
    At den kan rides let, at den er trafiksikker eller at den er trænet i jordtræning?
    Efter de overordnede ting så kør ud og se på hesten og få en snak med ejeren om alt det andet. Hvis du så ender med at købe den, SÅ er du nået til bid størrelse osv. ; )


  • #13   25. nov 2015 Prøve tid, det er jo også vigtig - hvis man nu ikke passer sammen smiley

Kommentér på:
Ny hest

Annonce