{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Dækken ? Ødelægger pelsen ? {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en hest på 3,5 der aldrig har gået med dækken før. Hun går i løsdrift og stor trives, Hun har ingen besvær med at holde huld og har det dejligste og blødeste pels året rundt. Selv hendes vinterpels er fantastisk dejlig skinnende - Synes jeg jo selv. smiley

Nå, Men den lille fine pony prut elsker at mudre sig til . Og så går hun ind i løsdriften og ruller sig i bunden der (Knuste træpiller)
Så hun ser jo nu rigtig dejlig ud ikke?

Da hun tit er sjask våd eller mudret til, har jeg virkelig overvejet at købe et regndækken til hende når det regner meget og marken ser lidt skidt ud - Fordi jeg bruger sindsyg lang tid på at børste. Ofte er det umuligt med en helt våd hest. Mange kender vel til dette.

Det der holder mig tilbage er dog og hun vil blive 'afhængig' af et dækken? Hun har lagt sin tykke bamse pels nu og søger ikke et med masser af varme i.
Og så er jeg bange for at pelsen vil ødelægge hendes sunde og fine pels der aldrig har set et regndækken før. Vil så nødig ødelægge den eller ødelægge hendes naturlige fedtlag.

Hvad tænker i ? og hvad foreslår i ? smiley Råd, erfaring og andre kommentarer er tilladt.

Selvfølgelig skal i ikke snydes for et billede af pony prutten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken ? Ødelægger pelsen ?
  • #1   24. nov 2015 Jeg vil ikke anbefale dig at lægge et regndækken på. Det lægger pelsen ned, og derfor kan hesten ikke holde varmen, da luftlommerne forsvinder, som er dem der isolerer pelsen smiley

    Derudover skal man gøre op med sig selv om man vil have dækkenhest eller ej. Man kan ikke tage dem af og på som man vil, det kan deres temperatur ikke finde ud af smiley


  • #3   24. nov 2015
    Mange heste trives fint med bare at bruge regndækken og ikke et med fyld. Men du skal ikke gå og hive det af og på - enten er det på, ellers er det af. På den her årstid skal der ikke tages af og på, når det bare er forfængelighed.

    I efteråret kan man tage af og på fordi temperaturene kan svinge lige omkring "uden dækken" og " med dækken " vejr/temperatur.


  • #4   24. nov 2015 Okay, har absolut ingen forstand på dækkenener, så troede derfor jeg blot kunne ligge et almindelig regndækken på hende. smiley

    Det var nu absolut ikke min plan at tage det af og på hele tiden, det kan kroppen jo ikke finde ud af. Men at give hende det på først omkring her november og så de næste tre måneder ca. hvor der er ekstra nødbur og mudder på foldene. Hvor hestene er lidt længere om at tørrer smiley

    Kan høre jeg må i tænke boks stadig, Vil så nødig smadre hendes pels med et dækken - og omvendt, så får jeg stort set heller ikke redet når hun er så våd smiley


  • #5   25. nov 2015 Jeg tror ikke du skal være bange for at ødelægge hendes pels, så længe du finder et dækken der lige ordentligt og er god kvalitet burde det ikke betyde noget. Hvis du ser Jacks pels under hans regndækken, er den simpelthen så flot og skinnende.

Kommentér på:
Dækken ? Ødelægger pelsen ?

Annonce