{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Det der med at vælge opstaldning {{forumTopicSubject}}

Jeg er naturligvis klar over at det er mit eget valg, og min mavefornemmelse der spiller ind her, men derfor tænker jeg alligevel at det vil være rart med andres synspunkter, og jeg håber derfor også at I vil tage jer tid til at læse mit indlæg.

Jeg står i denne her rigtig dejlige løsdrift, med mine to skønne heste. Det er mig der lejer stedet og derfor mig der er "overhoved". Jeg har lejet en plads ud til en anden dame med hendes hest også.

Jeg har stået der de sidste 2,5 år, og har som sagt været rigtig glad for det.
Men der er nogle minusser ved stedet:

* Ingen ridebane (har et stykke ca 18x30 jeg kan bruge, men intet toplag, så der kan være rigtig glat) og intet lys.
* Om sommeren har jeg RIGTIG mange fluer, mitter og andet skrammel da jeg er tæt ved en stor å, plus min fold er i rigtig meget læ grundet naturligt læhegn rundt om hele folden (hvilket selvfølgelig er meget praktisk i andre sammenhænge)
* Jeg har ingen turmuligheder, til trods for at jeg har en å næsten i baghaven, men faktisk er de stier der er ved den ikke tilladt og ride på, og til den anden side ligger Vollsmose - altså 500 meter derfra ca.


Nu jeg ingen ridebane har, er det super svært for mig at tilride min 4-års. Jeg var lidt i gang her i foråret/sommer, men det var rigtig svært nogle gange, grundet fluer, mitter og andet, og nu laver vi intet, for inden jeg har fået fri fra arbejde og kommer derud er det blevet så mørkt at jeg ikke kan se at træne.
Og kan ikke rigtig komme på tur med hende rundt i Vollsmose da det ikke er hyggeligt og hun er ikke sikker i trafikken, så det tør jeg ikke.

Jeg har så fundet et andet sted, som lyder attraktivt, og også er løsdrift. Det har også nogle minusser, men bestemt også plusser. Der er i hvert fald dejlige turmuligheder med søer samt en belyst bane.

*Men til gengæld er der 14 km derud fra min nuværende bolig.
*Mere mudder på de folde end dem jeg har nu.
* Og ikke lige så meget skygge.

Jeg har lidt dårlig samvittighed over hvis jeg opsagde min plads hvor jeg er, hende den anden er først lige kommet for 1,5 måned siden (jeg har dog 3 måneders opsigelse derude), men det er allerede træls for mig at have en stående derude når jeg er vant til at være mig selv.
Omvendt vil jeg gerne have en derude, så man kan hjælpes ad.

Prisen er nogenlunde den samme.

Derudover har jeg en far der vil rulle med øjnene, hvis jeg vil flytte hestene. Det kan han slet ikke se er nødvendigt, fordi jeg står så billigt (han iregner ikke som sådan hø, og foderudgifter, som jeg gør), og det gør min mavefornemmelse dårlig, men har det også lidt sådan at han ikke skal bestemme.

Omvendt, er jeg i tvivl om jeg bare kigger efter nyt sted, fordi jeg synes tingene er blevet lidt "svære" derude efter jeg ligepludselig har fået en anden derud jeg skal tage hensyn til.

Lad mig høre jeres meninger, alt modtages med kyshånd, og vil blive taget med i overvejelserne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med at vælge opstaldning
  • #1   24. nov 2015 Står i nogenlunde samme situation med min unghest, dog har vi ubelyst ridebane om sommeren, dog må den ikke bruges om vinteren (hvor der er mest brug for den), så tilridningen går MEGET langsomt -.-'
    Jeg er i gang med at finde et andet sted (om vinteren til ca. det dobbelte) og så flyttes han tilbage om sommeren (er planen pt, men det er ikke helt fastlagt endnu)
    Kan du få bedre fasciliteter for ca det samme, så havde jeg flyttet hesten med det samme, uden at tænke yderligere over det smiley


  • #2   24. nov 2015 Altså ikke heeelt samme pris.

    Jeg har lavet en udregning der hedder således:

    Jeg betaler nu 300 pr hest for løsdrift og 1730 for halm og grovfoder (hertil regner jeg med at den lille får 10 kg og den store 20 kg om dagen i hø)

    Det giver 2330 pr måned.

    Det andet sted koster 650 pr hest, men 550 pr hest for wrap og frøgræs alt hvad de kan æde.

    Og det giver 2400.

    Mine udgifter til foder, og sådan vil forblive det samme smiley
    Til gengæld skal jeg ikke betale for træpiller på det "nye" sted, som jeg jo også gør nu - plus foldreperationer osv, som jeg i øvrigt også står for selv hvor jeg er nu. Så måske det endda bliver billigere o.O


  • #3   24. nov 2015 Ja, vil tro det bliver billigere smiley Jeg havde valgt det, også så man ikke selv skal stå med alt hegnbøvlet smiley
    Det sted jeg overvejer koster 2000 med alt (både sommer og vinter for en hest). Bus lige til døren og 20 min maks rejsetid for mig.
    Der hvor jeg står nu giver jeg 800 sommer og 1100 vinter og betaler selv foder, hø og hegnreperationer smiley Her er der 2 timers rejsetid og bus 2km fra gården smiley
    Men for en bedre ridebane så overvejer jeg det kraftigt, skal ud og kigge på det i dag smiley


  • #4   24. nov 2015 Ja, det kan jeg godt forstå.

    Altså jeg vil få 14 km ud til det andet på cykel, og ingen busser i nærheden, og der kører bus lige til døren hvor jeg er nu, og kun 6 km på cykel.

    Men hvis stedet er det værd kan jeg godt cykle lidt ekstra.


  • #5   24. nov 2015 Ingen bus i nærheden er jeg aldrig glad for, men hvis du orker at cykle i alt slags vejr så synes jeg klart du skulle gøre det smiley Ved med mig selv at cykling om vinteren ikke rigtigt er noget der kommer til at ske (kan jeg slippe så gør jeg det) smiley

  • #6   24. nov 2015 Hm - den skal der lige tænkes lidt over smiley

    Lys på banen - hvad med en ridelygte? Måske nogle solcellelamper rundt i kanten. Så hjælper det da på det problem - jeg selv er ret glad for min nye ridelygte og eftersom jeg lige er flyttet væk fra ridehus, så kommer den rigtig i brug nu.

    Insekter - insekttæppe og andet grej samt god anti-insekt-dimmelims - det findes jo.

    Den med tur ville jeg se som det største minus der hvor du er nu - for kan du ikke ride på banen eller ride tur, så er det jo slet ikke til at ride nogen steder.

    Det andet sted har mere mudder på foldene - jeg er så absolut ikke fan af meget mudder på folden.

    Så faktisk ville jeg personligt ikke vælge at flytte pt. men så vælge at lede efter det rigtige sted smiley


  • #7   24. nov 2015 Selvom der er lys på en udendørsbane, skal man stadig medtænke at der kommer perioder hvor man stadig ikke kan ride. Min ridebane (hvor der er lys på) har været en stor mudderpøl/skøjtebane de sidste to uger.. Og der går nok noget tid før den kan bruges igen. Jeg kan heldigvis ride over i ridehus.. Jeg ville ikke kunne undvære ridehuset, så ville jeg aldrig få redet om vinteren

  • #8   24. nov 2015 Camilla P, nej en udendørsbane er ikke altid til at bruge grundet vejr og vind. men det er trods alt bedre end hvad jeg har smiley
    Der står her i annoncen fra det jeg har kigget på at der er flere ridehuse i nærheden, men hvor langt der er til de forskellige ved jeg endnu ikke smiley


Kommentér på:
Det der med at vælge opstaldning

Annonce