{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Slanke min hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Endnu et emne fra mig..... smiley

Denne gang kunne jeg tænke mig at høre, hvordan I mener, jeg skal slanke min hoppe? Jeg synes, at hun er virkelig, virkelig fed. Og det er jeg selvfølgelig ked af.

Hun får morgen og aften vitaminer/mineraler, en håndfuld lucerne og en lille håndfuld kraftfoder til at få vitaminerne ned.
Derudover hø morgen og aften. Går i bakket løsdrift med masser af græs.

Til rådighed har jeg:
Mundkurv, mulighed for ture i godt terræn, ridebane, 2 bomme, 2 cavalettier, et par springstøtter, masser af tid.

Her får I lige et par af mine nyeste billeder af hende. Hun har sat vinterpels, men det er stadigvæk meget synligt, at hun er en prop.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slanke min hoppe
  • #1   24. nov 2015
    Synes et opstillingsbilled, ville give et bedre billed af fedtdepoter :o)


  • #2   24. nov 2015 Hmm.. Sådan et har jeg ikke lige et nyt et af. Men jeg har det her? smiley


    profilbillede
  • #3   24. nov 2015 Det nyeste billede i stilstand jeg har, er det her. smiley

    profilbillede
  • #4   24. nov 2015 Så slemt syntes jeg nu ikke det er.. Men kan godt forstå du gerne vil have det sidste fedt væk.
    Med det foder den får vil jeg mene mere motion er vejen frem.
    Du skriver du har masser af tid, så mit forslag vil være at du står tidligt op og skridter en tur på 30-60 min om morgenen og så rider den normalt igen om eftermiddagen/aftenen. Det gjorde jeg i en periode på min den gamle og det giver super godt..


  • #5   24. nov 2015 Og den er hverken i folet eller har orm. Vil jeg bare gå i gang med masser af alm ridning både bane og tur. Og vil du være endu hurtigere til at slanke den longerede hesten (ca 30 min) om morgen og rides om eftermiddagen aftnen (1 time).
    Ved det er svært nu her men det virker...!


  • #6   24. nov 2015 Min mundkurv vil ikke være en del af løsningen?
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke er god til at få hende motioneret. Lige pt. er det næsten før hun kun får motion den ene gang om ugen, hvor jeg underviser en lille pige (hende på billedet), og det foregår jo næsten kun i skridt... smiley

    Det er måske lidt den "nemme" vej med mundkurven, og hvis det kun er det sidste, der mangler, så må jeg jo i gang med træningen!


  • #7   24. nov 2015 Så vil jeg finde en gratis hel/halvpart til at homme og ride hesten.

  • #8   24. nov 2015 Så gør jeg det hellere selv. smiley
    Jeg har sabbatår, og jeg vil nødig lade andre gøre det, når jeg nu har mulighed for det selv. Må jo bare i gang! Det er bare så træls, når vejret er så dårligt..


  • #9   24. nov 2015
    Som med mennesker så kan man slanke noget med kost omlægning, men der skal også motion til. Kosten er i orden, motionen mangler.

    Jeg ville dog skære kraftfoderet fra - bla. fordi det rager ved vitamin/mineral balancen når du i forvejen giver vitamin/mineraler.

    Det mest optimale ville være jordfold med grovfoder med analyse på, men mundkurv kan være eneste alternativ hvis det ikke er muligt og flytte hesten.

    JEg synes dog ikke den er så flommefed, som du får det til at fremstå som ;o).


  • #10   24. nov 2015 Jeg synes altså at billederne snyder! smiley
    Det er ikke muligt at flytte hende. Det skal selvfølgelig heller ikke komme til at lyde som om, at jeg ikke gider gøre en indsats for at få hende ned på en nogenlunde normal vægt. Hun står ikke engang 1 km fra mit hjem, og jeg har ikke noget at give mig til. Jeg kan jo bare motionere hende, hvis jeg gad løfte min røv fra sofaen og smutte derned! Vejret er bare ikke særlig indbydende...

    Ville hun mon kunne tabe sig og blive pæn uden mundkurven, hvis jeg tager mig sammen og motionere hende? Eventuelt morgen og eftermiddag? smiley
    Jeg snakker lige med staldejer om at skære kraftfoderet fra. Hun er jo også meget nøjsom.


  • #11   24. nov 2015
    Du kan prøve og se om det hjælper, gør det ikke må mundkurven på :o)

    Jeg ville heller intet få lavet hvis ikke jeg havde ridehus, det opgiver jeg aldrig igen.


  • #12   24. nov 2015 Haha, her er der ikke noget ridehus. smiley Alt foregår udendørs - selv opsadling. :s

    Hmm.. Hvad nu, hvis jeg giver hende mundkurven på og samtidig motionerer hende dagligt? Bliver det så for meget?


  • #13   24. nov 2015
    Det kan du se på hesten om det gør :o) Men igen, svært og sige - for jeg ser ikke en flommefed hest.


  • #14   24. nov 2015 Har selv en bogstavelig talt FED pony!! Jeg motionere hende et par gange om ugen, og med den plan taber hun sig rigtig godt! Hun lever under de samme forhold som du beskriver Din, nogenlunde samme mad, måske bare lidt mindre. Jeg rider meget tur på hende og giver den galop i fuld gas, trav, skridt, galop, trav osv. Altså det der tempo skift synes jeg virker rigtig godt på hende!! Det samme i longen, trav - galop - trav - galop.! Jeg longere normalt bare 15 min, alt efter vind og vejr! Held og lykke! smiley

  • #15   24. nov 2015 Krikken
    Hun er altså virkelig fed. Men jeg synes det er svært at se på billederne. Prøv at se lidt af denne video. Den er ikke forfærdelig gammel, og der kan man nemmere se, at hun er ret tyk. http://www.hestegalleri.dk/video/off-topic/353384-minis_tilkoersel

    Patinu
    Okay, jeg vil prøve noget temposkift! Det tror jeg vil virke også! Har godt hørt om det før, så det vil jeg bestemt prøve!


  • #16   24. nov 2015 Altså hvis du ikke motionerer hende hver dag, så kan du jo starte med det fremfor 2 x dagligt. Massere af skridtture smiley Og så når man vil til at stramme mavemusklerne op, så masser af bomarbejde og galop smiley

  • #17   24. nov 2015 For mig ville mundkurv være sidste udvej.. Hvis du ikke rider den dagligt nu, så ville jeg klart starte med det. Få den redet hver dag, og mest skridt i starten da jeg jo sikkert ikke er i form.
    Du kan evt finde en genoptræningsprogram du kan følge.
    Jeg ved godt det er træls at skulle være udendørs men det er altså noget man vænner sig til..


  • #18   24. nov 2015 Ja, motion én gang dagligt - men så er spørgsmålet bare om hun skal have mundkurv på også?

  • #19   24. nov 2015 Kris og Pigen
    Hæhæ, har haft hende i tre år og endnu ikke haft et ridehus (udover en kort periode sidste sommer). smiley
    Så må jeg starte med motion dagligt!


  • #20   24. nov 2015 Jeg har i mange år stået opstaldet steder uden ridehus eller med 3-4 km til nærmeste ridehus og stadig holdt min hest igang til LA4-6 dressur.. Hvor der er vilje er der en vej smiley
    Det er absolut ikke altid sjovt, men så er det til gengæld rigtig dejligt at komme hjem kold og frofrossen til et varmt bad og tæppet på sofaen smiley


  • #21   24. nov 2015 Hmmm... Og med det sagt, stiller jeg uret til klokken 7 i morgen, så jeg kan nå at få hende motioneret, inden jeg skal ud på rideskolen til handicapridning! smiley

  • #22   24. nov 2015 Husk at start stille op, jeg tænker hendes muskler og nyresalg! Super ide med 2 x dagligt, men jeg ville lige det første stykke tid starte om med en halv - eller mere - time, da hendes muskler jo ikke er helt gennemarbejdet endu hvis du ikke har motioneret mere end en gang om ugen. smiley

  • #23   24. nov 2015 Det lyder godt smiley Men ja start stille og roligt ud så hverken du eller hesten bliver træt af det..

Kommentér på:
Slanke min hoppe

Annonce