{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Rider i konkurrence heste over 17 år? {{forumTopicSubject}}

Som nævnt i overskriften rider i eller har i en hest/pony i bruger til konkurrence som er over 17? Evt. billede? smiley


Her er Pony mor(Queen) som er 17, mine planer med hende er at komme ud og starte nogen springstævner, men jeg har kun haft hende snart en måned! Jeg er ikke i tvivl om hun er det bedste jeg har gjort for mig selv, trods hendes alder! smiley

Hun blev målt som 3 års til 148, jeg er selv 18 så vi skal konkurrer mod heste i spring, og jeg er ikke i tvivl om hun klarer det!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rider i konkurrence heste over 17 år?
  • #1   25. nov 2015 Hvis den er i fin form, så er 17 år ingen alder. smiley

    Men der skal selvfølgelig tages hensyn.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   25. nov 2015 Min første pony (for 100 år siden), startede jeg sidste stævne på da den var 29. intet fint og fancy stævne, men den var sund og rask og troede at den kun var 4.

    De fleste juniorheste/lærerheste er i sin bedste alder når de er omkring de 15-17 år, så har de en masse erfaring på bagen.


  • #3   25. nov 2015 Ja da smiley
    Min DV på 17 er fuldt aktiv på stævnebanerne i dressur smiley og min Oldenborg på 20!går stadig spring smiley


  • #4   25. nov 2015 Jeg er ved at ride en 18-års op faktisk. Hun har gået M-dressur tidligere og er rigtigt pæn af en 18-års.

  • #5   26. nov 2015 ikke pt, men har da gjort. eks. denne flotte fyr.
    Startede dog sin sidste hubertugsjagt som 21 årig da øjnene begyndte at svigte ham.


    profilbillede
  • #6   26. nov 2015 Ham her på 24 går stadig dressur stævner, dog ikke så tit som han har gjort smiley

    profilbillede
  • #8   26. nov 2015 Åh, mener der har været et par tråde om det herinde før. Har desværre ikke selv gjort det, da min hest havde slidgigt - havde hun ikke det, så kunne hun sagtens have været brugt, hun var kanon frisk og frejdig på trods af de 19 år jeg mener hun endte med at blive smiley

  • #9   26. nov 2015 Pt har jeg ingen konkurrenceheste i den alder, men min tidligere pony red jeg stævner på til hun var 22-23 år, og en anden til den var 25. Alder betyder intet, så længe hesten er i form og sund og rask smiley

  • #10   26. nov 2015 Min gamle pony på 20 red jeg stævner på, bare små stævner.
    Hun blev 23 og aflivet af gigt.
    Hun havde været landspony i spring mange år, og gået mange stævner før jeg fik hende.
    Hun blev pensioneret da hun var 21 ca.


  • #12   26. nov 2015 Godt nok ikke 17, men har en 16 årig pony jeg starter TREC på. Han har været kvalificeret til landsmesterskaberene adskillige gange. Desværre er han ikke nogen større springer, eller dressurmester, så vi holder os til de mere overskuelige konkurrence former :)!
    Og så starter vi DHE, hvor han vidst godt kan kaldes et præmie dyr smiley


    profilbillede
  • #14   26. nov 2015 Min pony på 21 rider jeg stadig på. Vi har dog ikke været til stævner pga. manglende tid, men til træning går han MB-niveau (dressur)- og jeg håber da på at ride nogle LA-klasser på ham næste år (når han er 22 år smiley ).
    I sommers var vi dog til Landsfinalen i TREC, som vi klarede pææænt godt smiley


    profilbillede
  • #15   26. nov 2015 Bum bum min pony på 143 cm startede jeg som hest da hun var 18 og 21 år (;
    Så hvis hesten bliver holdt i form er det nu ingen problem i det d:


  • #16   26. nov 2015 og denne dejlige herre, det var dog ikke decideret konkurence, men lidt for hyggens skyld af og til.
    på billedet her er han 24 år, blev redet til han var 26, så kunne benene desværre ikke mere, men han havde også gået mange travløb i sine unge dage.


    profilbillede
  • #17   27. nov 2015 Min gamle pony chiwas som jeg har på min profil og som stadig er i familien er 21 i år og har i år også gået spring stævner og redet jagt smiley

    Den eneste måde man kan mærke han er blevet ældre er at han er lidt langsommere end i hans yngre dage.

    Så hvis de er passet godt på og har lysten og ingen skavanker så er der ingen problemer i det.


  • #18   28. nov 2015 Min pony er snart 25 men jeg starter LA på distriktplan og vi rider tit stævner smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Rider i konkurrence heste over 17 år?

Annonce