{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med ridehest med mus/forandringer
  • #2   27. nov 2015 Hvorfor dog købe sig til problemer? Der skal nok komme rigeligt af dem alligevel.
    Hvis du vælger at få den forsikret, vil forsikringen ikke dække noget, der kan relateres tilbage til mus.
    Men hvis det SKAL være den, så få din egen dyrlæge til at vurdere hvor grelt det er, og tag en beslutning ud fra det. Og tag med i dine overvejelser, hvad du vil bruge hesten til, om det mål er realistisk, hvad du vil gøre hvis det bliver værre osv.

    Jeg har både oplevet heste hvor det intet havde at sige, og hvor de var uridelige


  • #3   27. nov 2015 Lad være med at købe dig til evt. Problemer.
    Køb en der ikke har fejl, der er sikkert en der matcher dig som ikke har fejl.


  • #4   27. nov 2015 Min hest har en mus i den ene has i venstre bagben. Den er forsikret da jeg fik dyrlægens ord for at den sidder hvor den ikke vil få betydning. I de snart fire år jeg har haft min hest har det 7-9-13 aldrig haft betydning. Alle heste, også på topplan har et eller andet, tror ikke man skal lade sig afskrække i alle tilfælde smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   27. nov 2015 Jeg er ikke "bange" for heste med mus, det er så sjældent at det har betydning... (værre hvis det er ocd)

    men alligevel vil jeg ikke anskaffe mig en hest med fejl, der er så mange heste i markedet, at man sagtens kan finde en anden.


  • #6   27. nov 2015 Min har en mus i hasen på det ene bagben. Det blev fundet på røntgen ved handelsundersøgelse, da han var 2 ½ år. Han er nu 9 år og har aldrig været generet af det.
    Så jeg vidste fra start, at han havde den mus. Men jeg satsede (heldigvis) alligevel, da han var den hest, jeg ville have smiley
    Han var i Røntgengruppe II: "Røntgenforandringer, som skønnes uden betydning for hestens brug (præstation)". Havde det været en højere røntgenklasse havde jeg nok næppe købt ham dog.


  • #10   27. nov 2015 http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1517308/1517308/

    I denne debat på HN er der nogle gode forklaringer på forskellen..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   27. nov 2015 fylla: tredje svar i Sannes link giver en god forklaring på forskellen

  • #14   27. nov 2015 Cottier fik konstateret mus i venstre has som 3,5 årig da jeg skulle ride ham til. I dag som 21 årig er han still going strong på trods af mus. Jeg har så bare indrettet træningen derefter

  • #15   27. nov 2015 Vi købte vores unghest for knap 1 1/2 år siden med en mus i det ene bagben. Dyrlægen vurderede at musen ingen betydning havde og hun var næsten 99,9% sikker på, at det aldrig ville få en betydning for vores hest, selvom vi fortalte hende, at meningen var, at den en dag skulle kunne rides i nogle af de sværeste øvelser i dressuren. Musen ville aldrig være blevet opdaget, hvis det ikke var fordi hun skulle igennem handels røntgen inden vi købte hende.
    Det har aldrig haft en betydning og hun er blevet redet, som en hver anden ridehest.


Kommentér på:
Jer med ridehest med mus/forandringer

Annonce