{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.971 visninger | Oprettet:

er farven vigtigt?? {{forumTopicSubject}}

hej smiley

for et par dage siden stod jeg og snakkede med en i stalden, om ungheste hvad det kræver osv. med tilridning/ andet , (og det fede hvis man havde en unghest man selv kunne lærer op fra bunden, i ved ønsketænkning) og så siger jeg så ''der er også mange ungheste der har virkelig flotte farver'' (nu tænker jeg irish cob, tinker og pinto'er alså diverse broget heste prøvede jeg at hentyde til) men det var hun bestemt ikke enig med mig i, hun sagde at det var ligemeget med farven bare den kunne diverse ting og bruge sig ordenligt, og da jeg ikke gider at modsige hende siger jeg så ''men hvis det er en ''hyggehest'' (hvor man ikke forlænger det store af den - alså ingen stævne eller andet af den dur) så kunne det da være fedt nok med hest med en flot farve smiley '' men igen var hun meget uenig med mig i hvad jeg sagde..


så jeg tænker hvis det er så ''ligegyldigt'' med farven så kunne man jo bare købe en sort eller brun hest (almindelig) til 5.000 kr. ?

for mig vil det være rigtigt dejligt med en hest med en unik farve - og kan det jeg skal bruge den til self. - så farven spiller en rolle hos mig smiley (men ville sikkert, kunne falde for en brun eller sort hest hvis vi klingede godt sammen)

hvad med jer? er farven vigtigt for jer? (self. skulle den også kunne det i skal bruge den til - men det her emne er mere med om farven er vigtig eller ej)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er farven vigtigt??
  • #1   1. dec 2015 Jeg har altid synes brune heste var ret kedelige, og gik som udgangspunkt efter en fjordhest - og selvfølgelig køber jeg så en brun pony, fuldstændig modsat af hvad jeg først havde gået efter. Men han havde det hele, og jeg ee så mega glad for ham. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   1. dec 2015 farven er jo bare en farve, den har intet at sige om hvad hesten dur til, eller formår..

    for mig er farve totalt ligegyldig.. det var nok mere da jeg var en lille pige at farven betød noget smiley


  • #3   1. dec 2015 Er det nu jeg skal nævne
    Min første hest var en broget pintoblanding på 139
    Min søsters (som jeg red som var det min egen) var broget paint/dv blanding på 154
    Min nuværende part er en renracet pinto på 140
    Min nuværende egen hest er pinto/amerikansk paint blanding på 150 (plus et øje der er halvt blå) smiley

    Fortæller det lidt?
    Brogede heste ftw! xD
    Eneste undtagelse er en shetlænder pony jeg havde som bette. smiley
    Men ja - da jeg ikke er stævne rytter eller andet, så betyder farven noget - dog kommer sindet altid i første række.
    Den ideelle farve for mig vil altid være broget - men drømmen ligger da i at få en sandfarvet hest engang. (kan som sædvanligt ikke huske hvad farven hedder xD)

    Vedlagte billede er min part til venstre, og egen hest til højre smiley smukke pletdyr smiley


    profilbillede
  • #4   1. dec 2015 farven er total ligemeget, det er ikke farver du hypper rundt på smiley har i alle mine år ELSKET PLETTER, helst rødbrugede eller sortbrogede, nej de var flotte smiley

    Men da jeg fik lov til at få pony, kiggede jeg IKKE på dens farve, men dens temperament, min første pony skulle hverken være dyr, kunne en masse ting, men bare være rolig til at jeg kunne lære at ride mere, han var... ja er aldrig selv blevet enig om hans farve XD dun? jeg ved det ikke XD

    Min næste hest blev sjovt nok heller ikke plettet, for jeg skulle blot have en hest der stadig kunne formes lidt, men kunne mere end ponyen, og have potiontale til mere.. han er rød fuks XD


  • #5   1. dec 2015 farven betyder intet hos mig. men kan bedst lide alm kedelige farver. fx sort.

  • #6   1. dec 2015 For mig er hele hesten vigtig.
    Den skal have udstråling.
    Den skal være harmonisk bygget.
    Den skal have en farve jeg finder pæn.
    Den skal kunne bruges til det jeg ønsker, eller kunne oplæres i det.

    Så jo farven betyder også noget.
    Min er købt 70 % på farven, 20 % på prisen og 10 % på at hun ikke smed mig af da jeg prøvede hende smiley


  • #7   1. dec 2015 For mig er det vigtigt at hesten kan bruge sig korrekt, sidder ordentlig sammen og har overskud/kapacitet til de mere krævende øvelser.
    Dernæst er hestens udstråling også vigtig, da det giver det ekstra, syntes jeg.
    Men farven er ligegyldig for mig, så længe den har en flot udstråling smiley
    Og så har jeg noget med man/pandelok/hale. Jeg skal ALDRIG have en hest med kun et hårstrå diverse steder smiley
    Den skal have en flot fyldig hale, en god pandelok og en tyk man smiley hahahha, mærkeligt at vælge til/fra sådan, men det skal jeg altså ikke! smiley

    For om man vil det eller ej, så får en hest med god udstråling og bevægelse lidt ekstra, i forhold til en "grim" hest, med en ok bevægelse.


  • #8   1. dec 2015 Min hest skal også bruge sig rigtigt og kunne holde til at gå til ridning smiley og så skal den ikke være rød!
    Har haft en rød og det var nok.
    Ellers har de været brune af forskellige type brun. Hende jeg har nu er næsten sort.
    Så jo farven betyder nok for mig.


  • #9   1. dec 2015 Karin, pjat røde heste er da søde... eller det er de for det meste XD

  • #10   1. dec 2015 Tja jeg ønskede mig en "pæn hest" altså en hel almindelig brun ridehest (som jeg i øvrigt finder yderst kedelig nu) men endte med en pony i alverdens farver og mønstre - alene på sindet smiley Han ser sådan ud, så meget langt fra den typiske brune dressurpony;

    profilbillede
  • #11   1. dec 2015 Ja i bund og grund bør farven ikke betyde noget.....MEN smiley

    Jeg har altid kun redet sorte, brune eller hvid heste - og foretrækker de farver.

    Det er sjældent at jeg falder for andre farver. Og jeg kan dissideret ikke lide det jeg synes er en grim hest.

    Heldigvis har de fleste af os forskellig smag - og derfor kan de fleste af os finde en hest, som tiltaler os, både af farve, interiør og eksteriør. Og det vigtigste er jo, at man selv synes man har verdens dejligste smukkeste kvikkeste sødeste hest i stalden smiley

    Mvh Charlotte



  • #12   1. dec 2015 For mig er farven vigtig. smiley Champ er palomino og det er jo farveavl. smiley Dog kan man også se at palomino-priserne oftest ligger 10.000 kr over med den helt rigtige farve, end hvis man stod med en brun musse.

    Selvfølgelig er kapacitet altafgørende, men så ville jeg hellere vente på den rigtige palomino med kapaciteten. smiley Jeg skal aldrig have andet end palomino og vil rigtig gerne avle en dag - nu skal mine kommende avlshoppe bare lige dukke op først. smiley


    profilbillede
  • #13   1. dec 2015 Lunse: jeg kan ikke lide røde heste,og vil aldrig have en igen smiley

  • #14   1. dec 2015 Farven er for mig ikke vigtig - det er sjovt at have en flot farve, men ikke det som det kommer an på. (Sidder jeg og siger når jeg har en farveveksler og en palomino.. xD)
    Men mine heste er ikke valgt på det grundlag at de havde en smuk og unik farve, men deres ridelighed og sind. Jeg har haft en 'kedelig' brun hest og en hvid lånehest, og det fortryder jeg på ingen måde ikke! smiley

    Som man siger i islænderverden: "En god hest har ingen farve." Og det er rigtigt - dog er jeg personligt ikke selv ked af en eyecatcher! smiley smiley


    profilbillede
  • #15   1. dec 2015 malene - den er godt nok fin smiley Har aldrig set så mange farver og mønstre sammen!

    Selv har jeg en ting med sorte heste - synes de er så flotte. Lige nu rider jeg en rød og han er jo også god nok smiley


  • #16   1. dec 2015 Farven er også fuldstændig ligegyldig for mig, men har dog altid være helt vild med de hvide, og brogede.. men fandt mig så en speciel race som jeg købte med hjem ( dog kun af medlidenhedskøb ). Hun er grå.
    Min dansk miniature er sort med rød manke i spidserne, og min shetlandspony er broget smiley


    profilbillede
  • #17   1. dec 2015 Jeg sulle ALDRIG have en rød r*v hest...men guss what..min pony er RØD smiley

    profilbillede
  • #18   1. dec 2015 Tjaa, farven er jo ikke alt afgørende, men en lækker farve ville da kun være et plus. smiley

    Selv drømmer jeg om en dag, at eje en pearl P.R.E, og kunne jeg finde det, så også en "solid" Ic'er (altså også pearl). smiley smiley

    Pt hænger jeg på min skønne pony-prut, som er noget så kedeligt som brun tobiano (måske + noget andet), og jeg bryder mig absolut ikke om brogede dyr.. Haha! xD
    "Heldigt" nok, var det aftalt at jeg skulle ud og kigge på ham, inden jeg modtog billeder - min første tanke her var også 'ej, den er broget!'. smiley
    Men trods den meget dømmende tanke, havde jeg en time efter det første møde, skrevet og takket ja til ham, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, men jeg synes stadig ikke, at brogede dyr er pæne. smiley smiley


  • #19   2. dec 2015 Jeg har altid ønsket mig en brun/sort hest med 4 hvide sokker og blis. Guess what?! Det har min hest nu. Jeg er i bund og grund ligeglad med farven, aftegn var bare en pige drøm. For mig er det mere vigtigt med gangarter, sind og om den ser smuk ud smiley

    profilbillede
  • #20   2. dec 2015 Jeg synes farven er ret vigtig, for at være ærlig. Jeg kunne feks. Aldrig finde på at kigge på en rød hest, selvom den havde alt andet. :-)!

  • #21   2. dec 2015 For mig betyder farven absolut intet. Hverken hos dyr eller mennesker smiley

  • #23   2. dec 2015 Jeg skulle aldrig have en skimmel.. Men man kan ikke altid styre hvem ens soulmate er :).

    Farve betyder intet for mig overhovedet. Jo jeg har da mine drømme om en sort eller rød hest med fire hvide sokker og kæmpe blis, og jeg synes brune hurtigt kan blive kedelige at se på. Men hvis jeg en dag falder for en brun hest der bare er perfekt for mig, så er det en brun hest der er perfekt for mig c:.


    profilbillede
  • #26   2. dec 2015 Jeg vil så ikke ligefrem kalde det MEGET uønsket at have en broget eller plettet hest, og de gange jeg nåede at starte dressur på min gamle Irish Cob blev jeg aldrig trukket ned. I spring kan det altså heller ikke rigtig trække ned, bare fordi den har en bestemt farve :).

  • #27   2. dec 2015 Jeg må også sige at det er hele hesten, der betyder noget - men jo, farven har da betydning for mig, og det er ikke fordi jeg er barnlig smiley Jeg GIDER bare simpelthen ikke have en brun typisk hest jeg ikke kan kende ud af 100 andre. Det siger mig intet. Så skal hesten virkelig have en personlighed og et temperament der bare matcher mig perfekt.

  • #30   2. dec 2015 Hahaha det kunne have været mig! Er SÅ dårlig til at se forskel på hestene smiley

  • #31   2. dec 2015 Alle mine ponyer har haft specielle aftegn eller farver.
    Derfor synes jeg det er mere spændende at se på, men selvfølgelig skal hesten kunne det man skal bruge den til.
    Den hest jeg har nu, er bare brun.
    Men ville vildt gerne have en hest folk kunne genkende. smiley


  • #32   4. dec 2015 Jeg går umiddelbart ikke efter farven, jeg har en brun, en sortbrun, en palomino med bred blis og en broget. smiley Har også haft en sortblakk (Silver dapple)

    - Og jeg skulle i hvert fald ikke have en sort hest, nu har jeg en og hun er simpelthen den sødeste lille baby Elva.. (Man skal passe på med hvad man siger :p)
    - Hende på billedet smiley


    profilbillede
  • #35   4. dec 2015 Min sidste hest købte jeg da jeg var 15.
    Og min første da jeg var 9.
    Hesten er skimmel og ponyen er broget. Så må nok indrømme at jeg på daværende tidspunkt gik efter noget der var lidt mere "specielt" end bare en brun hest.
    Næste gang jeg skal have hest, tror jeg at jeg vil være mindre tilbøjelig til at gå efter udseendet. Men nu må vi se..


  • #36   4. dec 2015 Stald Z - synes bare det er mystisk der står det på worldfengur.. Fordi jeg kan jo godt se det, når jeg lige googler.. smiley http://www.worldfengur.com/freezone_horse.jsp?c=DA - her står silver dapple black, no white markings... Men når jeg så googler, så er det jo vindott.. smiley
    Jeg har styr på de islandske betegnelser - måske (vi lære jo hele tiden) smiley


  • #38   4. dec 2015 ham der er tale om.. smiley

    - vi kan evt. tage den over pb? har også et andet spørgsmål, du måske kan svare på smiley


    profilbillede
  • #40   4. dec 2015 Farve betyder ikke noget for mig, men jeg vil nødigt ende op med en hvid/skimmel eller rød hest - siger hende med den røde hest smiley

  • #42   4. dec 2015 Hestens udseende betyder meget for mig, herunder ikke nødvendigvis farven, men at hesten er harmonisk og har udstråling smiley

  • #43   4. dec 2015 Fandt min første hest i en special farve og jeg elsker det

    Hun er bare hygge hest på højt plan. Men har faktisk sindsyg springtalent.
    Hun springer nemt 120 cm smiley
    Og har vilde forfædre men har ingen tavle

    Og hun kostede lige ud 5000 kr hehe

    Hun er helt rød om sommeren med meget mørk hale,man,pandelok.
    Men om vinteren er hun meget mørk rød og sort man,hale og Pandelok
    I får lige yndlings billedet smiley
    Billedet fra vinter


    profilbillede
  • #44   4. dec 2015 Sommer smiley

    profilbillede
  • #45   4. dec 2015 For mig er farven vigtig. Ville ikke købe en hest der ikke havde den rigtige farve og aftegn.. Jeg har altid sagt at min hest skulle være enten sort. rød eller mørkebrun. Være imellem 155-167 stg. Max 10 mnd og hingst. Den skulle ikke have aftegninger på ben og minimalt i hovedet. Jeg skulle ikke have hest endnu da Tindur dukkede op til næsten ingen penge, men jeg kunne ikke afslå da det var hesten jeg kiggede efter smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #47   7. dec 2015 Farven er ligegyldig for mig men bygning, gangarter og sind er bestemt ikke!
    Dog vil jeg utrolig gerne have en hest jeg selv synes er super smuk og evt en speciel eller unik farve hvilket jeg også nemt falder for.

    Jeg rider mange heste, en som hedder gustur som helt klart er min soulmate Super springer og dejlig frisk, men desværre bestemt ikke gangarterne smiley
    Jeg elsker heste med store gangarter uden det blivr for meget men gustur har alt for små gangarter i forhold til hvad jeg kan lide.

    dog er der albert som kun er tre og ikke tilredet endnu, han er super dejlig og med et dejligt dog roligt sind og super smuk, med (som det ser ud) fantastiske store gangarter. men på grund af gangarterne (og hvis jeg ikke skal lyve, farven), bygningen og lidt sindet, ville jeg vælge Albert.

    Her får du lige et billede af gustur:


    profilbillede
  • #48   7. dec 2015 og her et billede af albert:

    profilbillede
  • #50   7. dec 2015 Altså når jeg kigger på heste til salg (intet seriøst), kigger jeg først efter race og farve. Farven spiller en stor rolle for mig, for jeg kan godt lide det unikke ydre på en hest, og et godt førstehåndsindtryk er jo vigtigt smiley Selvfølgelig er hestens indre det vigtigste, og hvis vi matcher er farven fuldstændig ligegyldig.
    Men generelt, jo mere farve, jo bedre! smiley
    Min absolutte drømmehest, hvis jeg selv kunne designe, skulle være en høj splash dunalino akhal tekiner med blå øjne smiley
    Eller en sooty mushroom pony (spinkel) med lysebrune øjne!
    Ved ikke om de gener overhovedet kan sættes sammen, men fantastien sætter ingen grænser! xD


  • #53   8. dec 2015 Farven for mig er ikke vigtigt. Men selvfølgelig har man da nogle favorit farver man syntes er flottere end andre. Dog handler det mere om selve hesten, og om kemien er der. Det er klart det vigtigste. Man kan have en ih så flot hest, men hvad nytter det hvis man slet ingen kemi har?
    Jeg var til gengæld så heldig at jeg fandt kemien med en af mine "yndlings farvede" heste. Er helt tosset med de dunfarvede! Dog var det hans sind jeg forelskede mig i, og det var alene på den grund at jeg købte ham. Farven i den her sammenhæng var blot et lille bonus i forhold til den helt igennem dejlige hest jeg fik mig smiley

    Min 1 årige hingsteplag Nightcrawler smiley smiley


    profilbillede
Kommentér på:
er farven vigtigt??

Annonce