{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis udlån?
  • #1   29. dec 2015 Der er mange der udlåner og betaler alt, når jeg har solgt heste er der flere det har spurgt om udlån og om
    De skulle betale alt hvor jeg har sagt ja så ville de ikke låne , desværre betaler låner næsten aldrig noget så ja de har en gratis hest/pony smiley


  • #2   29. dec 2015 Jeg har lige haft lånt min hest ud hun skal hjem om 5 dage JEG som ejer er betalt 0kr i den periode de havde min hest også fordi det var til skolens brug... Hun har fået special tandlæge massør og alt det man kunne forestille sig og de har selv hevet pungen frem;-) hvis jeg nogen sinde låner min hest ud igen ville jeg KUN aftale at dele en evt akut dyrelæge regning resten vil min låner skulle betale i mine øjne;-)

  • #3   29. dec 2015 Min hest er til udlån, hvor jeg kun vil betale den årlig vaccination og tandpleje grundet økonomiske årsager smiley

  • #4   29. dec 2015 Min låner er dog også ekstremt sød og var min ridelærer engang hun køre også min hest gratis hjem så jeg var en af de heldige der ikke har lånt min hest ud til den forkerte person:) der jo super mange der synes det er urimeligt de skal betale alt men det er det i mine øjne ikke for den eneste titel de ikke har er ejer på papiret det er dem der har hesten og faktisk er ansvarlig over for den i låne perioden ergo skal de betale det som det koster at holde hest og kan de ikke det må de nøjes med at finde en part man får ikke en hest foræret medmindre ejer SELV har brug for deres hjælp til uddannelse m.m og selv siger det:-)

  • #5   29. dec 2015 Jeg udlånte også min pony og betalte alt smiley


  • #6   29. dec 2015 Katrine gør du stadig det? hehe

  • #7   29. dec 2015 De færreste låner en pony/hest ud, og betaler for det hele.

    MEN rider du på højt plan, og/eller er god til at vidreuddanne hesten/ponyen, så kan du godt låne en hest gratis og/eller ligefrem få penge for at ride den.

    Oftest er part den smarteste måde at få fat i en "billig" hest/pony.

    Mvh Charlotte


  • #8   29. dec 2015 Nej gør jeg ikke da han blev solgt til hende der lånte ham smiley

  • #9   29. dec 2015 Worth a shot haha

  • #10   29. dec 2015 Min pony er lånt ud, og låner betaler alt. De har hende som var hun deres i så lang tid de ønsker.

    Som jeg ser det, får de hesten gratis så længe de nu skulle ønske det. Så må de jo også selv betale udgifterne, som de ville skulle hvis de havde købt hende istedet.

    Og den holdning vil jeg have uanset hvor dygtig en rytter der så er tale om. Jeg låner ikke hest ud for at få den uddannet men fordi jeg ikke slev har tiden til det - ellers kunne jeg ligeså godt selv uddanne den jo smiley At hun så bliver uddannet i den tid, er en anden sag. Hende og hendes rytter udvikler sig sammen :-)#


  • #11   29. dec 2015 Det var sikkert mig du læste der skrev det på Facebook i går smiley

    Men var det nu alligevel ikke det, så kan jeg sige at jeg i hvert fald har lånt en pony hvor ejerne betalte alt - opstaldning, smed, dyrlæge osv., jeg skulle bare sørge for at hesten var dækket ind med det den skulle være smiley Og så skulle regningerne fra f.eks. dyrlæge bare sendes til ejerne smiley

    Og jeg red ikke på noget højt niveau - havde aldrig redet et eneste stævne i mit liv, men de kunne lide den måde jeg håndterede ponyen på, og det vigtigste for dem var, at ponyen blev redet og videreuddannet, dog måtte jeg egentlig gøre med den lige hvad jeg ville, om det var dressur, spring eller noget helt andet smiley


  • #12   29. dec 2015 Tror det var dig, dog troede jeg du red på højt plan smiley

  • #13   29. dec 2015 Nej det gjorde jeg ikke - startede mit første stævne i september sidste år, og dette ikke lige til en helt fantastisk procent (kendte dog heller ikke hesten så godt, samt vi havde 5 minutter til at komme på banen, da der skete noget med ejerens anden hest hun skulle have med, så hun blev nødt til at deltage på den jeg skulle have deltaget på, og der var kun 1 rytter imellem os så).

    Men jeg har redet siden jeg var 3, tilredet en del heste og ponyer, og også redet en del heste og ponyer op - dette til trods for, at jeg først startede med undervisning i 2013, og det har kørt lidt on/off grundet mulighederne for undervisning, pt. har jeg ikke fået undervisning siden juni måned grundet min egen unghest pludselig ikke vil i trailer smiley Og så har det bare ikke været vigtigt for ejerne om jeg har redet stævner eller ej, de er mere interesserede i hvad jeg kan og hvordan jeg rider og omgås med hestene - om det så er på stævnebanerne eller ej smiley

    Men generelt har jeg aldrig betalt for at ride andres ponyer - og jeg har ved Gud redet MANGE ponyer og heste for andre! Og det har været alt lige fra ungheste til de ældre, ponyer og heste, blandingsponyer til en værdi af omkring de 10 000 og DV heste til en værdi på den gode side af de 100 smiley


  • #14   29. dec 2015 Jeg betaler alt for min lånehest. Ejer betalte transport, men øjeblikket han stod på gården var han mit ansvar, og min pengepungs morder smiley

  • #15   29. dec 2015 Da jeg startede mit første stævne blev det en sidsteplads til 50,6 procent, anden gang 62,9 med en 3. plads smiley

  • #16   29. dec 2015 Har redet 3 stævner under DRF (ridelejr tæller ikke helt med smiley ), og det har været til følgende procenter og placeringer:

    LC1: 53.300 % - 7. plads ud af 8 (1. stævne, ovennævnte episode, samt en bane der var som en swimmingpool)
    LD1: 67.500 - 2. plads ud af 9 (første klasse med min unghest her i maj måned, 9 dage efter hun måtte starte stævner i følge reglementet)
    LD2: 62.140 % - opgav (længere historie, men fik lov at ride programmet igen for at give min unghest en god oplevelse, samme stævne som LD1'en ovenfor).
    LD1: 59.160 % - 17. plads ud af 19 (elendig bane, samme sted som 1. stævne)
    LD2: 62.140 % - 9. plads ud af 19 (samme sted som ved LD1'en ovenfor)
    LD2: 68.810 % - 3. plads ud af 7, 1. uplaceret (samme sted som min første LD1, gik så godt, der var kun 3.57 % forskel på 1. plads og 7. plads, jeg havde 0.71 % op til 1. pladsen)

    Så ja, det er jo ikke de mest fantastiske procenter jeg har fået hver gang, men jeg har til gengæld altid kun redet det jeg kunne mærke, hesten kunne klare psykisk, hvilket også nogle gange gjorde, at vi ikke fik gjort alle øvelser korrekt, men til gengæld brugte stævnerne som læring smiley


  • #17   29. dec 2015 mine har begge været lc1 smiley men er ld1 ikke holdridning?


  • #18   29. dec 2015 Har personligt den holdning, at låner betaler ALLE udgifter (så kan der selvfølgelig være specielle aftaler indover).
    Synes ikke der er noget ved at låne ens hest ud, hvor man ikke selv kan ride eller andet, og så samtidig skal betale for det.
    Ville aldrig gå hos mig smiley


  • #19   30. dec 2015 Jeg har min venindes hest, som lånehest. Hun betaler i princippet det hele, dog spyder jeg til. Lige nu ser det sådan ud at hun betaler opstaldning, smed og dyrlæge. Jeg betaler foder og hø. Jeg har hesten som min egen, og må gøre lige hvad jeg vil. Den er mit ansvar smiley

  • #20   30. dec 2015 LD1 er et travprogram smiley

  • #21   30. dec 2015 Og? :?

  • #22   30. dec 2015 Ikke holdridning smiley

  • #23   30. dec 2015 Det er altså Tit holdrindning smiley

  • #24   30. dec 2015 Har da overhovedet ikke oplevet det som holdridning?

  • #25   30. dec 2015 LD1 er IKKE holdridning det er nok noget DIN rideklub har opfundet. LD1 er Dansk Ride Forbunds TRAVprogram for de urutineret ryttere eller heste. LD1 er og vil aldrig blive holdridning og der er intet program der hedder holdridning under DRF.

  • #26   30. dec 2015 Dog er Opråber og trækker tilladt i LD klasserne.

  • #27   30. dec 2015 Min mor har lige fundet en part/låner til min søsters 4,5 årige, og så længe hun står hjemme hos os betaler vi, men vil part/låner ha hende med et andet sted, så er det part/låner som står for det hele. Min mor siger, at hun ikk vil ha penge fra en, som kommer og rider den 4,5 årige, da hun jo hjælper os med at få den brugt, så jeg om x antal år kan begynde at ride hende.... Ponze bliver brugt, og forhåbentlig får lært en masse i den tid, i stedet for bare at stå stille, og blive ved med at være ny/rå og teenagere

  • #28   30. dec 2015 Altså jeg vil selvfølgelig lige pointere, at jeg ikke bad ejerne om at betale alle udgifterne - men når de selv siger følgende: "Du skal ikke have nogen udgifter på hende, vores pony, vores udgifter", ja så vil jeg altså ikke sige dem imod smiley

    Og nej Nicoline, LD1 er ikke holdridning, og det er heller ikke hver gang det er tilladt med opråber og/eller trækker, det er noget de forskellige rideklubber bestemmer - jeg har redet det til D-stævner, og det har aldrig været andet end en klasse helt som alle andre, med de samme regler som alle andre klasser, den eneste forskel er bare, at det jo kun er et travprogram. Dette red jeg eftersom min pony kun er 4, og jeg ville ikke presse hende til galop, da vi først nu er ved at have styr på den smiley


  • #29   30. dec 2015 Ja okay smiley

  • #31   8. jan 2016 Altså de ponyer jeg har lånt fra Stutteri Røgild der har ejeren betalt.


  • #32   8. jan 2016 jeg ville aldrig låne en hest gratis ud. Så ville jeg selv beholde den.
    Hestene bliver ofte lånt ud pga. tid og økonomi. Ville aldrig betale for min hest, ikke stod til min egen rådighed.
    Og kan da bestemt heller ikke se fordelen ved det, hvis man ser fra udlånerens side.


  • #33   8. jan 2016 Jeg vil heller aldrig låne min hest ud, hvor låner vil flytte den - hvor jeg skal betale!
    Jeg syns det er mest fair låner står for opstaldning og smed, da låner bruger hesten. smiley

    Men igen jeg låner min ud grundet kommende tids manglede og økomiske situation. smiley
    I denne her periode, hvor jeg bare arbejde kan jeg jo sagten sparre en del penge op til den årlig vaccination og tandpleje, som jeg vil betale under låneperiode smiley


  • #34   8. jan 2016 Jeg kan da godt se det smarte i, at låne en pony ud, få den tilredet og startet iidt til små stævner - så slipper man jo for at betale en for at gøre det.
    Og så kan jeg da godt forstå, at udlåner tilbyder, at låner får ponyen "gratis".

    Personligt ville jeg have penge for tilridning samt opstaldning, hvis nogle ville låne deres ung eller ururinerede hest ud til mig.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Gratis udlån?

Annonce