{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvilket foder og hvorfor ?
  • #1   3. feb 2016 Min får noget müsli. Kan bare ikke lige huske, hvad det hedder :3

  • #2   3. feb 2016 Min får Horselux Easy + Horselux Fiberpellets, og det kører hun egentligt fint på smiley

    Hun kan ikke så godt tåle stivelse, da hun bliver skør af det, så derfor er jeg glad for at der ikke er så meget stivelse i Easy'en, og der er heller ikke så meget sukker i smiley

    Det koster 129 kr. for 15 kg Easy, og 99 kr. for 20 kg FiberPellets smiley

    Men ellers, i tilfælde af at dette ikke er helt nok til at dække hesten, så har Horselux også en Sport variant, den har jeg brugt som "tilskudsfoder" til en anden hoppe, som manglede energi på kun Easy, det virkede super fint smiley


  • #3   3. feb 2016 Jeg fodre med Rocky fra Equsana, lucerne og Body Boost (også fra EQ)

    Jeg syntes det er et rigtig godt foder, og jeg kan godt lide at jeg i de perioder jeg ikke rider så meget bare kan fjerne body boost og så er den stadig dækket ind med vit. Og så kan jeg godt lide at den ikke får særlig store mængder krybbefoder og så mere hø og wrap i stedet for.

    Og så er det også let for mig at hente smiley


  • #4   3. feb 2016 ponyen der går mb-ma til c og b spring stævner får lesuire diet fra brogaarden, lucerne og lidt olie.
    hesten der går mb dressur til c stævner får cool performence fra equsana, lucerne, lidt olie og maxrice smiley

    De får begge stort set alt det strå de gider at æde, og lidt speedibeet til natmad smiley


  • #5   3. feb 2016 Mine to går dressur på MB/MA niveau til stævne, og MA til Geo/int til træning, så de er oppe i det som hedder hård træning.

    Den sorte er en easykeeper, så han får 1,6 kg Horselux plus. Og 150 g MaxiRice fra dangro - et risklidprodukt. Og så får han lige for tiden 6 kg wrap og 4 kg hø fordelt på tre gange dagligt.

    Den brune er et hul i jorden. Han får 1,6 kg Horselux plus, 750 gr Horselux Ekstra, samt 1 kg MaxiRice. 15 kg wrap og 5 kg hø.

    Så du bliver nød til at se på hvad det er for en hest du står med - easykeeper eller "foderhul", og hvad har du af mulighed for grovfoder ? Mine går på hver sin fold, og får derfor hver deres hø/wrap ud på fold om morgenen. Havde de gået sammen, så havde jeg haft et problem, da easykeeperen ville blive fed, eller den brune ville tabe sig.

    Mvh Charlotte


  • #6   3. feb 2016 Hov ja, min får hø og wrap ad libitum også, både i boks og på fold smiley I boksen står hun med ca. 15 kg hø, og på folden skifter det lidt om det er hø eller wrap smiley
    Der er tale om en kat. 1 ponyhoppe som generelt er easykeeper, om vinteren skal hun dog nogle gange have lidt ekstra for at kunne holde huld - det er Frida på min profil smiley
    Hun får 500g Easy dagligt, sidste år, da det ikke var helt nok fik hun 200g FiberPellets oveni samt 200g majsflager oveni smiley


  • #7   3. feb 2016 Min 7 års, tændte konkurrencepony der går P-klasser får:
    Equsana Cool performance, fordi at Roberto er en varm pony og har det bedst på mad uden stivelse og så fungerer han godt på det og ud over det, er det også godt for min mors pengepung smiley

    Equsana Alfa omega, lucerne for at forlænge
    tykketiden.

    11 kg wrap

    Iventa, 6 års Trakhener på L/M niveau:

    Aveve basic de melange, god træningsenergi, godt "basic" mad smiley
    Equsana alfa omega, lucerne for forlænget tykketid

    13 kg wrap.

    De begge får Equsana Health Fiber som et ekstra måltid, både så de har lidt ekstra st hygge med k boksen, men også for at sikre den gode balance i tarmen og lille belønning efter ridning smiley





  • #8   3. feb 2016 Min er også et foderhul og går LA dressur. Han får 3 kg HH Fiber Care Plus og lucerne. Lige nu får han også e-amino. Og min. 15 kg god wrap. Kan købe foderet gennem stalden så det er nemt for mig at få fat i, der er fin energi i og det er pilleform, hesten vil nemlig ikke rigtig spise musli smiley Efter ridning får han 500 gram Betfor (tørvægt).

  • #9   3. feb 2016 Havre, vitaminer og lucerne plus alt det wrap de kan spise. Og det er konkurrence heste på MB niveau.

  • #10   3. feb 2016 Min hoppe som rides får Brogården build up og vitamintilskud fra blue hors, da hun ikke kan spise så meget som hun skal have af brogården for at være dækket ind.
    I perioder hvor hun taber sig supplerer jeg med linamix eller havre. Det afhænger af hvad hun vil spise i den periode.
    Og så får hun (og alle mine heste) alt det wrap de kan æde i stalden og fri adgang til hø på folden.

    Hun bliver ikke redet voldsomt meget, men er rigtig svær at holde huld på og så er hun vildt kræsen og nægter at spise hvis hendes foder fylder mere end 1 L i krybben.


Kommentér på:
Hvilket foder og hvorfor ?

Annonce