{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

Stævne - første start kl. 7, hvad synes i? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til udenbys stævne her på søndag for anden gang med min hyp og må indrømme at jeg kun har skulle stå så tidligt op 1 gang før i mit liv, medmindre jeg skulle flyve...

Første start er kl. 7 og jeg er 5. start i klassen, hvilket betyder at jeg skal ride 7.20.... Vi har 45 min kørsel derhen, 30 min til opvarmning, 15 min på at læsse hesten i mørke, 15 min til at køre ud til hesten og 15 min på at komme ud af døren hjemmefra, hvilket egentlig betyder at jeg og min mor skal op kl. 4.50.....
Hvis jeg havde vidst det havde været SÅ tidligt havde jeg ikke meldt til, en time senere havde jeg nok overlevet smiley
Men nu har jeg meldt til og øvet mig, så vi tager altså afsted, men gør det ikke en anden gang....

Jeg kan godt forstå, hvorfor at der er så få der kommer igang med at ride stævne, for hvem i alverden har lyst til at stå op så tidligt i en weekend, når man ikke er hardcore konkurrence menneske? xD

Der er tale om et simpelt D-stævne og en LC-klasse...

Hvad synes du? Er det helt fair at man som nybegyndere eller i det hele taget skal op så tidligt for at starte et stævne?
Er selv af den mening at de må ligge begrænsninger på, så der ikke kommer så tidlige eller sene tidspunkter smiley
Og hvad tror du er grunden til at så få ryttere kommer ud til de mindre stævner?

-Dette skal ikke ses som et brok emne, men et emne der gerne skulle sætte en diskussion igang smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne - første start kl. 7, hvad synes i?
  • #1   5. feb 2016 Tjaaa - har selv prøvet at skulle starte hvor klassen startede kl. 7.00 PLUS det var første dag hvor vi havde skiftet til sommertid smiley smiley PLUS var nødt til at tidligt op fordi batteriet på min lille lastbil ikke var for godt så der skulle ladeapparat på om morgenen.....! Hesten gloede godt nok lidt mærkeligt på mig - har så heldigvis hestene hjemme og stævnet var kun 10 km væk .
    Har oplevet en klub starte klasse for ponyer (HELT lav dressur) kl. 6.00 om morgenen. Min datter var på det tidspunkt 7-8 år og heldigvis IKKE meldt til - ellers havde jeg meldt hende fra - Klubben havde så ikke engang deres egne ryttere først men alle dem der kom længst væk fra smiley . Mener de fik en påtale for at starte for tidligt.
    Men ellers synes jeg da tit det er set at klubstævner er startet tidligt pga. mange starter - efterhånden er der dog så mange at der ikke er helt så mange starter undtagen de mest populære steder
    I vores egen klub starter vi for det meste omvendt rækkefølge for ponyer i dressur = det er IKKE de (små) nybegyndere der starter tidligt om morgenen plus det er nemmere at få tilskuere (såsom bedsteforældre) til at komme lidt senere.
    Har en datter der har startet en del ponystævner - man bliver vant til at weekender ikke altid er til for at sove længe smiley
    mvh Ponymor


  • #2   5. feb 2016 Jeg synes ikke det er et problem at starte tidligt - tværtimod foretrækker jeg det! Man kommer ikke til at bygge nervøsitet eller spændinger op, det er bare op og afsted. Samtidigt er man mere afklaret i hovedet, og man er, for mit vedkommende, mere fokuseret på opgaven end hvis det er kl 18.00 om aftenen.

    Jeg ved at i min klub, gør vi sådan, at pony-klasser ligge først den ene dag, og hestene den anden dag, så man ikke skal op kl 5 begge dage i en weekend smiley


  • #3   5. feb 2016 jeg vil hellere starte kl. 07 end kl. 22 eks.
    jeg har før stået i stalden 4.30 og gjort klar og begyndt at flette, også bare til LC klasserne, jeg er overhovedet heller ikke konkurence rytter og starter maks stævne et par gange om året, men nyder det nu i fulde drag alligevel.
    Jeg ELSKER faktisk de tidlige morgner hos hesten, jeg har også ofte været i stalden 5.30 for at ride inden skole. Faktisk så er de tidlige morgner nok mit farvorit tidspunkt i stalden, der er sådan en eller anden ro over det, jeg er i hvert fald lidt pjattet med det smiley

    jeg syntes det varrierer en del hvor mange der er i de smp klasse, nogle gange er der nærmest ingen og andre gange er der så mange så det tager timer at få dem afholdt smiley


  • #4   5. feb 2016 Jeg kan ikke rigtig se problemet, men jeg er nok også bare morgenmenneske. Jeg har flere gange stået i stalden kl. 3.30-4 for at flette min lille pony fordi min part skulle starte senere, men jeg skulle være i rideklubben kl. 7 da jeg var ridelærer. Jeg har ligeledes været tidligt oppe mange gange fordi jeg selv skulle starte.
    Det er et spørgsmål om at gå tidligt i seng og så sove til middag når man kommer hjem hvis det er helt galt smiley

    Og nu vil jeg gå i seng, for jeg skal møde på arbejde kl. 3.30, så vækkeuret ringer kl. 3.00. Længe leve arbejdet med dyr smiley


  • #5   5. feb 2016 Vil også hellere starte fra morgenstunden end sent på dagen.

    Man skal også huske at hvis klubberne skal have nogen chance for at få nogle ryttere til start i dressur, og måske også tjene lidt penge på at holde et stævne, så er de også nød til at starte tidligt og blive ved hen på aftenen


  • #6   5. feb 2016 Jeg har tidligere konkurreret på international plan i sejlsport og der er den tidligste start som regel kl. 10 xD
    Så det der med kl. 7 skal jeg nok bare vende mig til kan jeg se smiley

    Har dog været oppe kl. 4 for at være til start ude på vandet kl. 6 i Norge til NM, fordi der ingen vind havde været hele ugen, men det er også det vildeste jeg har prøvet smiley
    Men der er man så på vandet i op til 8 timer, her tager det 5 min at være inde på banen xD

    Jeg kan nu bedst lide at starte tidligt på eftermiddagen eller om aftenen, da hesten så kan komme på fold først og jeg har ro til at nå det jeg skal....
    Har ikke rigtig nerver på når jeg konkurrerer, alt sejladsen har taget det væk, så det er ikke et problem smiley


  • #7   5. feb 2016 Synes godt nok også det kan være tidligt nogle gange, men det er faktisk regler om hvor tidligt heste og pony ryttere må starte og hvor sent smiley Kan dog ikke huske hvornår men det står i reglementerne smiley

  • #8   5. feb 2016 Kathrine: Der er kun for pony og Children klasser:
    "Stævneklasser for pony- og childrenryttere må tidligst starte kl. 7:30 og
    sidste klasse starte kl. 20:00, søndag dog senest kl. 18:00 såfremt denne
    ikke er efterfuldt af en helligdag. Tidsplaner der ikke overholder ovenstående
    skal dispenseres af disciplinudvalget."

    http://www.rideforbund.dk/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/2016/F%C3%A6lles%20Bestemmelser%202016.ashx side 60


  • #9   5. feb 2016
    Hellere tidligt end sent. Startede kl. 18-19 stykker til sidste stævne - det var pænt træls, eftersom man først kan få kritikkerne når klassen er slut også skal man til at læsse pony osv. og kører hjem og er derfor først sent hjemme.


  • #10   5. feb 2016 Jeg vil sige at de godt liiige kunne have strækket den til kl. 8, med mindre det er fordi de simpelthen ellers kommer i tidspres i den anden ende.
    Jeg har jo en lille datter der snart skal til at starte mini-stævner, og har faktisk tænkt at det er lidt dumt at lægge klasserne i den rækkefølge de som regel gør, da det tager noget længere tid at komme ud af døren med dem, samt at det som regel også er hyggeligere hvis de er et par veninder der har tid til at stå og flette hesten sammen selv. Heldigvis er mine unger så A-børn, bare surt at jeg er b-menneske.

    Men det undrer mig dog, at der ikke har været listet eller mulighed for at spørge omkring hvornår første start er...


  • #11   5. feb 2016 Carina, okay tak, mente nu bestemt der har været noget for heste også men det giver også mest mening med det andet da jeg godt vidste at hesteryttere måtte starte tidligere og senere end ponyerne smiley

  • #12   5. feb 2016
    Man aner jo ikke hvornår start er, før man ved hvor mange tilmeldte der kommer.
    Hvis man skal have både pony og heste klasser på en dag, bliver det trangt hvis man først skal starte kl. 10.


  • #13   5. feb 2016 Men man kan vel ringe og spørge hvornår første start tidligst er. Det ved man da som regel, som arrangør for et stævne

  • #14   5. feb 2016
    Hvis der kun er halvdelen af det max antal tilladte starter, så kan man ikke regne det ud nej :o)


  • #15   6. feb 2016 Startede lige sidste weekend i mb0 lørdag kl 21.11 .......

    Og med knap 2 timers transporttid hjem igen, ja så var vi hjemme ved midnatstid smiley

    Nu er jeg heldigvis B-menneske, så heller sent end tidlig - men da søndagens starttid blev kl 21.40 - så meldte jeg fra. Jeg har immervæk et arbejde hvor jeg skal stå klar næste morgen smiley

    Mvh Charlotte


  • #16   6. feb 2016 Det er slet ikke unormalt.
    Men jeg er B-menneske, og ka bedst li at starte over middag.
    Så jeg synes det er tidligt.
    Men da jeg red pony LC, der var det de tider jeg havde.


  • #17   6. feb 2016 Hellere tidligt end sent! I sidste weekend skulle jeg først starte 21:30 (spring) den ene dag. Hverken hest eller rytter er super motiveret på den tid.

  • #18   6. feb 2016 Nu står jeg et sted hvor vi ikke må møde op før kl.8 om morgenen og jeg gider heller ikke starte kl. 7 om morgenen påser nevue jeg er på.

  • #19   6. feb 2016 Hvis de har mange starter - eller gerne vil være færdig med dagens stævne inden det bliver for sent, så kan jeg nu godt forstå dem som stævnearrangør. Jeg har selv stået for nogle stævner, og de stod også til at starte kl 7, men blev dog rykket til kl 8 grundet få tilmeldinger smiley

    Jeg vil helst selv starte ved middagstid/eftermiddag. Da jeg på den måde kan nå at få hesten på mark inden vi skal ud og ride smiley


  • #21   6. feb 2016 Helt enig med dig, Nanna smiley Og skal man først starte sent på dagen er hele dagen på en eller anden måde ødelagt

  • #23   6. feb 2016 Nu ved jeg ikke om det er der, men på HGS i morgen, starter det kl. 07 og det er vel fordi sidste klasse starter kl 18.00 og er sat til at slutte 21.15 smiley De gider nok ikke være der senere smiley

  • #24   6. feb 2016 Wooow smiley 7.30 er stadig tidligt! Utroligt at der ikke er flere regler for det.... I sejlsport er seneste start for det meste kl. 16 på sidste stævnedag og man må max være på vandet og konkurrere i 6 timer..... Det er hvertfald ikke sådan man sikrer bredden i dansk ridesport xD Specielt når begynder klasserne ligger først....

  • #26   6. feb 2016 Vi holdte stævne i sidste weekend på HDR.
    Vi havde frygtelig mange tilmeldinger, og 100 starter på om dagen. Vi startede kl 8.00 og sidste rytter red kl 21.30 begge dage.
    Det var presset smiley
    Men man må ikke lade ponyer starte før kl 8 og senere end kl 20 på en lørdag, kl 18 søndag.
    Men det med at jo højere klasse, jo senere op, kan være en motivation for de små, det oplevede vi ihvertfald med min søster smiley


  • #27   6. feb 2016 Stævnestarter er det klubberne får overskud af - det de lever af. Så jeg kan godt forstå, at hvis der er nok tilmeldte, ja så bruger man hele dagen.

    At pive over, at det ødelægger bredden, fordi begynderklasserne starter kl 0730 eller 08 ???? Skal jeg så hyle over, at de svære klasser kommer sidst på dagen til klubstævner - og omvendt at de kommer tidligt på dagen til distrektsstævne ???

    Så er man altså sart og forkælet i min verden.

    Mvh Charlotte


  • #29   6. feb 2016 Mette: Der skal jeg også starte bare 7.28 xD

  • #30   6. feb 2016 Frederikke N: Jeg vil så heller give 10 kr. mere i startgebyr for at ride på et ordentlig tidspunkt..... Jeg vil da også gerne ud og starte højere klasser, men det kræver jo at hesten får træning i de mindre klasser..... Tror heller ikke hun synes det er særlig sjovt at skulle op så tidligt smiley

  • #31   6. feb 2016 Charlotte M: Man bliver nok nødt til at indse at mange børnefamilier ikke står så tidligt op i en weekend pga. et stævne, så jo det kan nemt gå hen i længden og ødelægge bredden....
    Alle dem jeg har snakket med, ryttere eller ej har syntes at det var alt for tidligt og dårligt arrangeret med så tidlig en start....
    Beskeden herhjemme har da også været at jeg ikke kommer til at starte et stævne, hvor min klasse ligger først på dagen igen og det skulle ikke undre mig, hvis andre har fået samme besked smiley


  • #32   6. feb 2016 Nanna: Jeg kan sagtens gå en time tidligere i seng, men her skal jeg faktisk gå i seng kl. 9 for at få 8 timers søvn..... Og det ved jeg at mit indre ur slet ikke kan finde ud af smiley Jeg er dog mest bekymret for at hesten ikke får nok søvn, hvordan i alverden skal jeg sige til hende hun skal gå tidligt i seng.....? Men mon ikke vi overlever denne ene gang?
    Til jer allesammen:
    Kan godt være at jeg bare piver, men helt seriøst, hvilke normale mennesker står op kl. 5, hvis de ikke skal på arbejde tidligt? Det overrasker mig, hvor mange herinde der ikke synes det er tidligt..... Men jeg kan da godt sige at jeg ikke står op for at kunne starte kl. 7 igen medmindre det er DM xD Jeg vil egentlig hellere ride kl. 10 om aftenen end kl. 7 om morgenen.....
    Jeg kender hvertfald ingen mennesker af hvad jeg ved af, der har lyst til at stå op kl. 5 for at tage til et af hestens første stævner, det skal jo helst ske i ro og mag smiley

    Jeg har ikke en pony tid eller rutine jeg kan trække på eller en hest der er vant til stævner.... Det kunne stævnearrangørene godt tænke på når de placerer LD og LC som det første smiley



  • #33   6. feb 2016 Hvis man ikke har lyst til måske en gang om året, at stå tidligt op for at ride et stævne - Njaaaa så tror jeg heller ikke sporten går glip af et videre stort talent.

    Næste krav er vel at TS også synes det er urimeligt, at stævner holdes måske 15 km væk fra hendes bopæl, fordi det koster benzin at køre langt.....

    Mvh Charlotte


  • #34   6. feb 2016 Jeg syntes det er lidt pivet. Jeg har MANGE gange som ponyrytter stået i stalden kl 05 om morgenen. Det er skide hyggeligt syntes jeg - og så har man hele dagen foran sig.

    Derudover skal stævnet også nå at være afsluttet så hestene der bor på stævnepladsen også kan få ro - og der kan gøres klar til eventuel næste dags stævne. Alle de frivillige hjælpere skal vel også have søvn til dagens næste 10 timers stævne - eller hvad? smiley

    Det kan ligeså nemt ske i ro og mag, ved at være tidligt i stalden om morgenen - som om eftermiddagen smiley


  • #35   6. feb 2016 Hvis ponyforældre ikke gider at stå tidligt op engang imellem i weekenden, fordi deres børn skal ride stævne, så skal de finde sig en anden hobby. Så mangler der åbenbart opbakning fra forældrene smiley Og ja, det er sgu pivet og forkælet, at "kræve" mere passende starttider pga ren dovenskab. Der er sikkert også hjælpere på stævnepladsen som synes det er tidligt, og nogle er bare bedre til at komme op om morgenen. Så må man jo melde fra, hvis man er for luxuriøs til de forhold smiley

  • #37   6. feb 2016 Showjumping jeg synes faktisk at din kommentar er lige hård nok. Husk på at ponyforældre er jo ikke bare forældre til børn på 13-16 år... det er også os der har børn på 6-7-8 år, som måske ikke har helt ligeså nemt ved at vågne om morgenen, morgenmaden ryger heller ikke lige så hurtigt ned. Ikke fordi de ikke vil, men simpelthen fordi det bare tager længere tid for den aldersgruppe at vågne.
    Der er ingen der siger at de hverken gider, vil eller er for luxuriøse til at stå op for det. Jeg støder normalt på at stævnerne starter kl. 8 (jeg tror primært at det er fordi at hestene på stedet skal nå at fodres, lukkes ud osv. så jo, jeg synes det lyder tidligt med kl 7. Det er ikke ensbetydende med at det er en hindring. Det betyder bare, at det ville være dejligt at have den time ekstra om morgenen. Og som sagt, så sagde, i hvert fald jeg, at det jo selvfølgelig også skal passe i den anden ende af dagen.

    Og hvem er det der har krævet passende startider?

    Jeg selv sørger for at undersøge hvad tid stævnerne normalt starter på pågældende sted, før jeg tilmelder. Jeg har kigget på et i Tune som starter med den pågældende klasse, og de plejer at starte kl. 8, hvilket er fint. Jeg når det nok ikke, da jeg har en anden aftale samme dag, men sådan er det. Et andet stævne er 5. marts med mountai and moorland, hvor klassen ligger efter frokost, så der har jeg god tid, og har meldt til.
    Havde det i Tune så startet kl. 7 normalt, så ville jeg fravælge at melde til. Ikke fordi jeg ikke gider, orker eller har lyst, men simpelthen fordi jeg ikke kan nå det, samtidig med at jeg tager hensyn til mine børns behov for søvn. Vi har nemlig en halvanden times transport, som jeg gladeligt kører. Men at få det hele klar til at skulle 6.30, det tror jeg, for mig ville blive et problem... Det ville i hvert fald uanset hvad, blive stressende... og det er det ikke værd, med den alder de har pt.


  • #38   6. feb 2016 Det var en hentydning til nogle af de tidligere indlæg. Bevares at du tager det så personligt. Men det er en hård sport. Hård kost. Det er ens for alle. Så kan man ikke komme op om morgenen til en tidlig stævnestart, så må man jo blive hjemme. Kan ikke rigtigt se hvordan det er "hårdt", det er bare at sige tingene som det er.

  • #39   6. feb 2016 "Hvis ponyforældre ikke gider at stå tidligt op"
    "så skal de finde sig en anden hobby." "
    "mangler der åbenbart opbakning fra forældrene"

    Det var helt præcis disse jeg hentyder til, som jeg ikke synes er fair.

    Ud over mig er disse to kommentarer de eneste omkring børnefamilier

    "Charlotte M: Man bliver nok nødt til at indse at mange børnefamilier ikke står så tidligt op i en weekend pga. et stævne, så jo det kan nemt gå hen i længden og ødelægge bredden.... "

    "I vores egen klub starter vi for det meste omvendt rækkefølge for ponyer i dressur = det er IKKE de (små) nybegyndere der starter tidligt om morgenen plus det er nemmere at få tilskuere (såsom bedsteforældre) til at komme lidt senere.
    Har en datter der har startet en del ponystævner - man bliver vant til at weekender ikke altid er til for at sove længe"

    Der er intet sted sagt at folk ikke gider. Og hvorfor skal man finde en anden sport fordi man fravælger at skulle hive ungerne ud af sengen før fanden får sko på?
    Og hvordan kan det være manglende opbakning? det er jo ikke sikkert at folk rent faktisk har den mulighed? Det er jo ikke ensbetydende med at der mangler opbakning.

    Jeg tager det skam ikke personligt. Min datter har nemlig deltaget i samtlige stævner vi har kunnet starte og er lige i en alder af 4 blevet meldt ind i sin første rideklub, for at kunne starte bomklasser samt trækker-klasser. Har fast DRF Go i et åbent vindue for at holde øje med stævnekalenderen. Men jeg synes at det er en meget generaliserende og dømmende udtalelse mod dem som ikke har de muligheder. Men uddyb meget gerne din holdning til de spørgsmål jeg har stillet...


  • #40   6. feb 2016 Jamen så kan jeg ikke forstå, hvorfor du bliver harm over min kommentar smiley Jeg siger bare tingene ligeud. Længere er den ikke.

  • #41   6. feb 2016 Fordi nu er jeg så heldig at have egen trailer, nemme at læsse ponyer, har dem hjemme osv osv. Derfor har jeg mulighed for at komme lidt lettere/hurtigere ud af døren end mange andre. Som sagt finder jeg din kommentar generaliserende og dømmende. Men jeg glæder mig til dit svar på mine spørgsmål.

    Især omkring hvorfor man skal finde sig en anden hobby hvis ikke ens forældre "gider" at køre en til stævne.

    Hvis du har en god grund til det, så skal jeg med glæde sprede budskabet til samtlige piger herinde på hestegalleri, som ikke har startet stævne kl 7 om morgenen, at de så godt kan finde på noget andet at lave end at have ridning som hobby


  • #42   6. feb 2016 Det er realistisk. Så kan man bare ride på hobbyplan. Det er der vel ikke noget galt i. Det er fact, at STÆVNEridning som ponyrytter bare ikke holder i længden uden 100% forældreopbakning. Det er dyrt og tidskrævende. Ikke noget lavet for alle. Og nu gider jeg ikke diskutere det mere. Det er fuldstændig irrellevant og ligegyldigt. Tag det personligt eller lad være.

  • #43   6. feb 2016 Jeg giver dig ret i at det kræver forældre-opbakning. Men man kan vel godt være seriøs stævnerytter samt have forældreopbakning, samtidig med, at man sorterer i de stævner som man vil/har mulighed for at deltage i. Nogle steder starte tingene kl. 7, nogle kl. 8 andre kl. 10.

    Din udmelding omkring at tage det personligt eller ej, så har jeg allerede svaret, at jeg skam ikke tager det personligt. Men derfor kan jeg godt gå ind i en debat og debattere omkring min mening til hvad der er blevet sagt. Det er trods alt, det en debat går ud på smiley


  • #44   6. feb 2016 Ind imellem kan det være svært som stævnearrangør at gætte. Vi kan kun have en rytter på banen ad gangen, i spring tager de ca 2 min pr rytter. Altså ca 30 i timen, derudover skal der holdes præmieoverrækkelse og bygges om etc.

    Vi har mere eller mindre de samme propositioner til alle vores stævner hvor jeg er med som arrangør. der går et par klasser fredag, noget Lb-Mb lørdag og tilsvarende søndag. Til stævnet i november havde vi 900 starter, til samme slags stævne i januar havde vi 350. når vi skal nå 900 starter på en weekend så skal vi ride ca 30 timer. fredag starter vi normalt kl 16 og er færdige kl 22. det er 6 af timerne. så er der 24 timers ridning tilbage til de to andre dage, det er 12 timer med ryttere på banen, der skal bygges om, holdes præmieoverrækkelse etc. Det giver hurtigt 15-16 timers stævne på en dag. hvis vi skal være færdige med at bygge om til dagen efter før midnat, så skal vi slutte ca 22, det giver start kl 7.

    Det er klart at vi til det stævne hvor der var 350 starter først startede kl 10, men der havde vi jo også kun ca 12 timers ridning at fordele over de tre dage. Det går lidt lettere at starte sent og slutte tidligt så.

    Vi kan ikke på forhånd gætte hvor mange starter vi får, det varierer MEGET. Hvis vi udskriver færre klasser bliver de "små" stævner ikke rentable. Flere kan vi af gode grunde ikke udskrive, da der så bliver flere timers stævne end der er timer i døgnet hvis vi har et af dem hvor MANGE melder.


  • #45   7. feb 2016 Tja, jeg har da et par gange prøvet at mine distance klasser er startet kl 5 smiley Ergo er man ude og gøre hesten klar omkring kl 4 og står derved op kl 3 smiley
    Så for mig er det så faktisk ikke slemt at stå op kl 4.30 for at tage til et stævne, det er rimelig normal tid smiley


  • #46   11. feb 2016 Når jeg drager til stævner har jeg stået op imellem 3:30 og 4:30. Det er normalt. Og tænk på at militaryrytterne bruger en hel dag på at konkurrere smiley Jeg har mange gange været afsted med min i ca 10-11 timer - fra vi er kørt afsted til vi er hjemme igen. Starttid har for mig flere gange været omkring kl 8, men har set til flere stævner at dressuren har startet halv 8. Jeg går somregel springbane inden jeg rider dressuren, så jeg er der 1½ time inden jeg skal ride min dressur. Så kan man selv regne ud, hvor tidligt vi skal være på pladsen smiley

  • #47   11. feb 2016 Hov glemte helt at opdatere her efter stævnet..... Vi kom op og afsted, men må sige jeg ikke havde en rolig hest med mig.... Ikke fordi vi havde stresset, men det var heller ikke gået roligt for sig... Selv dem der arrangerede stævnet syntes det var tidligt! Det endte med at vi stod op 5.30 og vi var der kun lige akkurat til tiden smiley Jeg står ikke op igen på det tidspunkt for at ride en LC klasse.... Så skal det være noget af en hvis kaliber smiley Jeg endte med at sove 3 timer om eftermiddagen og har været syg lige siden.... Så meget for det stævne smiley

    Og som Anna nævner iforhold til militarystævner, så er det hvertfald ikke noget jeg glæder mig til! smiley Vil hellere ride sent om aftenen.... Når man har svært ved at sove om aftenen (kan aldrig rigtig sove før kl. 1) er det svært at komme op 4 timer senere....
    Line: Som stævnearrangør har man også normalt et max antal starter pr. dag.... Ville ønske der blev nedsat nogle regler fra DRF... Der var også en anden rytter fra stalden der skulle starte sin MB0 kl. 21 om aftenen og der mangler der så MB1, MB2 og MB3, en virkelig lang dag for dem der er arrangerer stævnet....


  • #48   11. feb 2016
    Lc klasser går oftest tidligst ;o). De laveste først.


  • #49   11. feb 2016 Ja det ved jeg skam godt smiley Men havde aldrig i mit liv troet at man kunne finde på at starte SÅ tidligt.... I fremtiden starter jeg kun LC, hvis der er LD eller ponyklasser først smiley

  • #50   11. feb 2016
    Det er standard hvis man kigger rundt omkring med mange starter ;o) Om end de fleste også ligger ponyklasserne først.

    Så jeg starter tit om eftermiddagen - pisse irriterende tidspunkt faktisk, jeg vil hellere afsted fra morgenstunden.


  • #51   11. feb 2016 Pony klasser først? Altså her ligger det for det meste fordelt på 2 dage med pony den første dag og hest den anden dag... Men hvis det er en dag ligger pony for det meste først (heldigvis), dog gjorde de det omvendt på min rideskole i gode gamle dage så det er heller ikke helt så logisk smiley Vil meget hellere ride så jeg har tid til at flette hesten osv. i ro og mag inden vi drager afsted, startede der hvor vi står kl. 13 og det var et fantastisk tidspunkt :3 Ingen stress bortset fra at jeg havde undervurderet, hvor lang tid det tog at flette..... Og selvom vi skulle have været i trailer ville det være foregået stille og roligt smiley Så kan dyret også nå på fold inden og gasse lidt af og være hest smiley

Kommentér på:
Stævne - første start kl. 7, hvad synes i?

Annonce