{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

NAVNSKIFT PÅ HEST {{forumTopicSubject}}

Vil gerne skifte navn på min bedste ven. Officielt hedder han Zidalgo, men bliver kun kaldt Odin, og har gjort det siden han var unghest. Det er kun dette navn han lystrer til og jeg har en lille drøm om at det er det han også burde hedde officielt... Men jeg har lidt spørgsmål omkring det at skifte navn som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at svare på

Hvordan skifter jeg det officielle navn på min hest?
Hvor meget koster det, og kommer prisen an på hvor langt et navn man skifter til?
Vil det gamle navn stadig stå på pas og ejercertifikat?

Når man skifter navn, får man så det nye pas og ejercertifikat inkl. i prisen, eller skal der bestilles nyt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NAVNSKIFT PÅ HEST
  • #1   6. feb 2016
    Du kan ikke skifte navn helt. Det orginale navn, vil altid stå i passet - ellers kunne man jo fjerne fx et stutteris navn.


  • #2   6. feb 2016 Det er dyrt at skifte navn. Det gør man hos SEGES. Men der vil altid stå Odin (ex Zidalgo) i passet, og det skal også skrives ved start ved stævner f.eks. Så det giver (i min verden) ikke nogen mening at skifte hestens navn smiley

  • #3   6. feb 2016 Jeg gjorde det med min for 3 år siden.
    Der kostede det 840 og siderne med navn blev lavet om.
    Prisen afhænger ikke af længden, men der er et max på bogstaver, mener det er ca 14x2
    Jeg gjorde det i forbindelse med ejerskift.
    Men ja, de nye papir sku være med i prisen.
    Ja det gamle navn beholder du i ( )

    Du ka evt skrive og spørg SEGES til pris, det ka være det har ændret sig.
    Hvis der er et stutterinavn, ska du ha tilladelse fra stutteriet først.


  • #5   6. feb 2016 Jeg kan ligesom de fleste ikke se ideen med at skifte navnet. Det gamle navn vil stadig stå i passet og hesten er nok egentligt ligeglad med hvad den hedder på konkurrencebanen smiley
    Jeg bruger heller ikke min hests navn, hvem gider og stå og sige "kom jeg KR Markomir" så han hedder bare Marko i daglig tale smiley
    Rigtig mange islænderfolk finder jo også hverdagsnavne til deres heste, det samme med trafikfolket smiley


  • #6   6. feb 2016 Navnet burde jo være frit-stutteri navnet kunne jo stå et andet sted. Syns det er åndsvagt system,man skal da kunne lide hestens navn.

  • #9   6. feb 2016 Min hest hedder Aida, men hun bliver da også kaldt alt muligt andet. Hun bliver aldrig kaldt Aida, men Trunte eller Hypse. Det er også de to navne hun lystrer på, men jeg kunne aldrig drømme om at få navnet skiftet til et af de to ^^'

  • #10   6. feb 2016 Merete: Det er jo heldigvis ejer frit for at kalde sin hest hvad man vil. Men konkurrence navne er jo bare noget som bruges når hesten er i konkurrence. Og der syntes jeg at man skylder avler at beholde det navn den oprindeligt har fået.

  • #11   6. feb 2016 DSV har jeg igen anelse, men jeg vil sige at skifte navn på hest bringer uheld

  • #12   6. feb 2016 Angelique: Ja måske hvis man er overtroisk.
    Men jeg har været forskånet indtil videre smiley


  • #15   16. feb 2016 Tak for alle svar smiley
    Han hedder kun Zidalgo i passet og da han er blandning er han heller ikke fra et stutteri eller noget særligt avl. Kun en tilfældig frieser og tilfældig jyde smiley
    Derfor håbede jeg at man måske kunne slette navnet da det er ret ligegyldigt.
    Men ville gerne gi ham det han bliver kaldt til daglig, samt tidligere ejers "avls" navn. Som tak fordi jeg måtte købe ham. Det var nemlig hendes øjensten og hun solgte ham kun til mig fordi hun syntes vi var et godt match. Så ville skifte det til Walodias Odin, ud af respekt til hende.


Kommentér på:
NAVNSKIFT PÅ HEST

Annonce