{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning af 27 år gammel hest?
  • #2   9. feb 2016 Okay, jamen jeg tænkte også selv at blive ved at ride små ture så længe hun viser glæde ved, men ville lige høre hvad folk her inde synes. smiley

  • #4   9. feb 2016 Så længe du tager hensyn og læser hesten så er det utroligt godt for den at komme ud og motionere smiley så bliv du endelig ved med at give den nogle rigtig gode år endnu smiley

    Mvh TT


  • #5   9. feb 2016 Kan absolut ikke se at der skulle være noget galt med det, ifølge mig kigger man ikke på alderen men fysikken smiley (ja og psyken selvfølgelig)

  • #6   9. feb 2016 Den skal nok klare sig. Den har klaret sig indtil videre ikke? smiley

  • #7   9. feb 2016 Rider selv en ældre herrer på snart 21 og en dame på snart 24, begge er glade og vil gerne selv ^^
    Så som de andre siger, så længe den selv gerne vil og kan, skulle der ikke være noget problem i det (:


  • #8   9. feb 2016 Så længe du ikke presser hende for hårdt, og ellers bare lytter til hende, er det faktisk rigtig sundt

  • #9   9. feb 2016 Jeg red en pony til den var 39
    Så længe de selv er med på den og tager hensyn så ser jeg ingen grund til at det skal være et problem smiley


  • #10   9. feb 2016 Min hest på 29 red lige ind til hendes sidste dag, både tur og dressur, heste er lige som mennesker de går i forfald hvis de ikke bliver brugt, stopper man med at ride dem bliver de første gamle. Min hest blev først ridehest igen i en alder af 22 efter en pause side hun var 16 og hub lignede noget der var løgn, men hun blev ride hest igen i over 7 år og lignede absolut ikke nogen hest på den alder. Jeg syntes du endelig skal ride din part, glem alder men kig på hesten, syntes det ville være tavligt ike at ride he hest der gerne vil, heste er i bund og grund et brugsdyr, og bruges skal de ellers har vi dem ikke længe, tror ikke min hest var blevet ældre af at stå på en græsfold, tværtimod, tror kun hun blev så gammel fordi hun blev brugt.

  • #11   9. feb 2016 Well, jeg red show til Landsskuet på min nu afdøde pony, Calimash, da hun var 28 år. Hun blev redet regelmæssigt indtil relativt kort tid før hun døde som 29 årig.

  • #13   9. feb 2016 Dejligt at høre, at så mange heste kan rides så længe, så er der mulighed for, at jeg kan have mine heste 20 år endnu, så er vi alle gamle.

  • #14   9. feb 2016 Jeg rider en 18+ hest. Han er altid glad for at ride, men jeg må kun springe cavaletti på ham. Så hvis du tager hensyn er der ikke noget galt med.;-)

  • #15   9. feb 2016 På min gamle rideskole var der en hest på 25 som stadig blev brugt. De lavede det sådan der ude at hver hest måtte blive brugt i 2 timer men hende brugte de kun i 1.

    Men kan ikke se et problem hvis hesten er glad for at ride tur og ikke viser tegn på at det er træls at skulle på tur så skal i da bare afsted


  • #17   9. feb 2016 Så længe hesten ikke siger fra og frivilligt traver, ser jeg intet problem. Min er selv 22 og er stadig frisk på både gallop og spring, men nogel dage er hun ikke til andet end en stille og rolig tur, så man skal bare tage hensyn til hesten og respektere alderen smiley

Kommentér på:
ridning af 27 år gammel hest?

Annonce