{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Hviler på ben? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min hest er lige nu i genoptræning efter et beskadiget ledbånd og betændelse i kodeleddet. Hun lavede skaden omkring d. 12 december, og vi har travet i tre uger, og er lige nået op på 20 min. trav i dag.

Jeg har så bemærket at hun på det sidste hvilet på det ben der har været skadet, det kan både være før ridning og efter.

Hun er ikke halt, men er i tvivl om der kan være noget, eller det bare er mig der lægger mærke til det hver gange og derfor føler det er oftere end ellers fordi det normalt ikke er noget jeg tænker over·

Ville i tage kontakt til dyrlæge eller ville i ikke være nervøse når den ikke halter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hviler på ben?
  • #1   10. feb 2016 Forben eller bagben ? smiley

    Lavgradige haltheder på bagben er sindsygt svære at mærke og se, hvis man ikke har et super trænet øje.
    At hvile på forben er atypisk, bør nærmest ikke ske..

    Jeg kunne godt tro, at der var noget småhalthed. Evt tag en pause i jeres genoptræning eller kontakt dyrlægen for at være sikker smiley


  • #2   10. feb 2016 Er den behandlet/sprøjtet?
    Hvis den er, så kontakt dyrlæge.
    De første par måneder er meget vigtige i forhold til genoptræning hvis den er sprøjtet. smiley


  • #3   10. feb 2016 Hvem har givet dig et genoptrænings program på 20 minutters trav efter kun to måneder? Hvor længe har I travet? Hviler hun også på det andet ben?

    Mvh TT


  • #4   10. feb 2016 Det er et bagben, og normalt kan jeg mærke selv om den stort set ikke halter.

    Den har fået sprøjtet kunstig ledvæske og binyrebark ind i koden.

    Det er dyrlægen der har givet genoptræningen, og har nu travet i 3 uger, hvor jeg før det har skridtet eller gået med den hver dag efter dyrlægens anvisninger smiley
    Jeg har ikke rigtig set hende hvile på det andet ben, men min mor siger at hun nogle gange også har set hende hvile på det andet, men primære det der har været skadet smiley


  • #5   10. feb 2016 Min har et ben den hviler mere på end det andet, fordi hun står i den side af staldgangen.
    Hun er gennemtjekket af kiropraktor og dyrlæge, så det er bare en vane hun har.
    Hun hviler også på det andet.

    Men der behøver ikke være noget galt.
    Men prøv at ring til dyrlæge og hør. smiley


  • #6   10. feb 2016 Tror også jeg ringer til dem og høre om de tror det kan være noget og om de evt vil ud og kigge den smiley

Kommentér på:
Hviler på ben?

Annonce