{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Jeres hyppers historie {{forumTopicSubject}}

Hej alle
For at gøre en historie kort.
Jeg købte min hest den 14 april 2013
Vi var ude at se hende hun stod som en udmagret pelsede "pony" jeg regnede med den var børnevenlig som der stod i annoncen. Men den hest var alt andet en den hest jeg søgte, den her hest sparkede bed og var panisk jeg tænkte flere gange nu dør jeg.

Men jeg kommer hjem i god behold og tjekker nettet for oplysninger men der var intet andet en nogle der kendte hende, nå men dem fik jeg kontakt til og de fortæller hun var blevet tæsket op i en trailer, utroligt nok vælger jeg har byde 5000 selvom hun stod til 12000 og jeg for et ja og vi henter hende.
Hun var en kost i starten men hun ændre sig trods min psykiske tilstand ikke er for god.

Den dag idag kan vi næsten alt<3
Lidt billeder af kiwie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres hyppers historie
  • #1   13. feb 2016

    profilbillede
  • #2   13. feb 2016

    profilbillede
  • #3   13. feb 2016 Hyggelig slutning smiley har desværre ikke hest selv smiley

  • #4   13. feb 2016 Mikkeline har en hård fortid bag sig...

    Hele starten:
    Mikkeline blev avlet i Sverige som 4 års røg hun i rideskole hvor hun blev behandlet rigtig dårligt.... Hun bed , sparkede , maske folk og stak af med alle ryttere, Mikkeline blev solgt til en privat person som 5 årig hvor hun røg videre , så til Sverige , til en anden i Sverige og så til Danmark igen til en privat person , hestehandler og så hos mig... Hun var helt mager da jeg fik hende, hendes tænder var spidse og hun blev høvlet igennem før jeg fik hende... Hun var halt på alle 4 ben i bøjeprøven & stejlede rigtig højt første gang jeg red hende men jeg vidste det skulle være hende.... Vi købte den slanke grimme hest for 25.000 hun kostede rigtigt 65.000 kr.

    Og hun er blevet mishandlet hvor hun bl.a har været slået på halsen & i hovedet så der må man ikke røre hende smiley

    Idag er hun den mest kærlige og rareste hest der findes smiley


    profilbillede
  • #5   13. feb 2016 Weltizze har en rigtig fornuftig fortid!
    Hun kom til verden i Sverige i 2010. Siden er jeg hendes 3-4 ejer mener jeg.
    Hun er rigtig sød, og hun er behandlet godt i Sverige.
    Hun kostede rigtigt 50.000 som 4 års da jeg købte hende, men vi fik hende ned på 47.000.
    Hun var ret muskelløs da jeg fik hende, men hun ser bedre ud nu. smiley


  • #6   13. feb 2016 smiley

    profilbillede
  • #8   13. feb 2016 Min har gået i en kæmpe flok med ungheste indtil han fyldte 3,5 hvorefter han blev ryttervandt og flyttede hjem til mig, hvor han nyder livet som ridepony smiley

    Min lånehest har ligeledes også nyt livet på marken indtil hun blev 3,5 år hvor hun kom i tilridning og har efterfølgende været hos 2 andre ryttere, men ingen af dem har redet hende heeelt kontinuerligt og er derfor flyttet hjem til mig som 6 års, hvor hun nu starter livet som ridehest smiley





  • #9   13. feb 2016 Alle mine har haft det godt i deres liv, så vidt jeg ved.

    Min sorte Daffe blev avlet i Tyskland og har gået med i alt 4 føl inden hun blev solgt til en hestehandler (en god en af slagsen hehe) og derefter solgt til mig. Hun var særlig respektfuld over for mig, og jeg var egentlig hunderæd for hende. Men hun har tvunget mig til at udvikle mig og udvise ro og selvsikkerhed, hvilket har smittet af på hendes adfærd - hun får stadig sine "flip", men nu hopper hun ikke ind i mig, bare rundt om mig smiley Hun kunne gå lidt LA da jeg fik hende, og jeg red LC, men med hende har jeg lært usandsynligt meget.

    Min gamle Lærke ved jeg ikke meget om, udover at hun angiveligt skal have gået rideskole i ca 8 år før hun blev solgt til en dame som 16-årig. Jeg fik hende da hun var 18, fordi tidl. ejer af personlige årsager ikke kunne overskue at have hest mere.

    Springhesten Saffi kender jeg heller ikke super meget til, men hun er Zangersheide, og vistnok avlet nede på stutteriet i Belgien. Hun har gået nået LA spring og et par M-klasser tidligere. Vi købte hende af Lars Fedder i 2013 da hun var 17 år.


  • #10   13. feb 2016 Min hest har bare gået og hygget sig på en stor fold sammen med andre ungheste, indtil hun kom i tilridning. Så kom hun ud på en anden stor fold med andre heste, og ind om natten. smiley

    Jeg ville slet ikke kigge på hende til at starte med, jeg syntes hun var SÅ grim og intetsigende på billederne i annoncen. Min mor lokkede mig til at prøve hende, fordi vi alligevel skulle derned omkring for at kigge på pony til min søster. Jeg prøvede hende én gang, og så var jeg solgt - det skulle bare være min hest. Hun gik igennem handelsundersøgelse to uger senere, og ugen efter igen hentede vi hende. Det er 4 år siden nu. smiley
    Jeg har fortrudt at købe hende SÅ mange gange, men for hver gang har der været to gange hvor jeg har tænkt "jeg vil ikke bytte det her væsen for noget andet i verden," så alt i alt er jeg glad for jeg valgte hende, selvom hun ikke er blevet til det jeg havde planer om smiley


  • #11   13. feb 2016 Min pony er født i Irland, et ukendt sted formodentlig i 2005. De første 5 år af hans liv, er der ingen optegnelser om. Som 5 årig var han 100% rå.
    I 2010 ankom han til et af de større stutterier, hvor han fik navnet Ardcolum Bobby.
    I 2011 blev han skippet til Danmark (vidst nok ved en fejl, ifølge smeden, der har ordnet hans Hove siden Bobby kom til dk).
    I efteråret 2011 kom han ned på min rideskole hvor han skulle rides op. Jeg var 10 år gammel, og havde egentlig ikke planer om at få part allerede, men jeg begyndte at ride den "store, farlige, mere eller mindre rå unghest. Jeg fik part på ham, red lidt stævner, og hyggede mig med ham. Senere begyndte jeg at ride bidløst og lave jordarbejde.
    I sommeren 2015 flyttede jeg lidt længere ud på landet, og der var nu økonomi til egen hest. Jeg begyndte at kigge efter heste, men de var ikke Bobby. Bobby var egentlig ikke til salg, men heldigvis gik alt i hak, og den 19/12-15 flyttede Bobby op på en gård i nærheden. Han skal ALDRIG sælges, han vil altid være min lille, grimme ælling smiley

    (Kan ikke lægge billeder op, men kig da gerne forbi hans profil smiley )


  • #12   14. feb 2016 da jeg for 15 år siden - snart- skulle have hest, nærlæste jeg totalt nettet for alt. dog mest oldenborgheste eller noget andet...
    fandt over to føllebasser fra 01. kunne bare ikke lige vælge hvilken af dem jeg skulle spørger på - det var fra samme avler.
    lige pludselig var begge føl væk fra nettet.
    så jeg endte med at købe et andet oldenborgføl. direkte fra avler - fik ham som 5 mdr
    da han blev aflivet året efter - på hans 1 års fødselsdag, skulle jeg til den igen.
    satte en annonce på nettet - 1½ time efter fik jeg en mail fra en som havde flere heste til salg
    her i blandt de to føl (nu plage) som jeg startede med at se på.
    men denne gang skulle jeg bare have en hoppe. så jeg tog til sjælland og købte Moonlight med hjem. nu som 1 års, og hun havde ikke lavet noget, andet end at gå og spise sig tyk på græs hos avleren
    året efter ville jeg have en ridehest, så da avleren have to hopper til salg (moonlights mor og highlights mor) til salg. Kiggede på Highlights mor. og skulle endelig have hende med hjem.
    MEN highlight kom hen til mig 2 gange og lagde sit græs i min hånd, og så gik han bare. SÅ var jeg bare solgt
    så han kom med hjem, i en alder af 2 år - så nu var jeg den lykkelige ejer af to 2 års. samme far og deres mødere er helsøskende, og så er der to dage imellem dem.
    begge heste er fra samme avlere, og har kun været der og så hos mig


    profilbillede
  • #14   14. feb 2016 Shandie har en fortid i en stor flok broget heste, hvor hun gik sammen med bla køer, indtil hun blev solgt til en galoptræner, som fik hende tilredet , med henblik på ponygalop. Hun kom til skade som 5 års med det ene forben under løsspring, og så var festen forbi, jeg byttede mig til hende i 2005, og har kun brugt hende til skovtur i ny og næ, samt hun har fået 5 føl.

    Money byttede jeg mig til i 2010, med et af shandies føl, hun var blevet kasseret på travbanen, hun gik fint under træning, men stressede når hun skulle på banen til travløb, så det endte med at hun blev disket pgå hun gik i galop.
    Hun var såmænd sød og rar, meget velopdragen, men fjern, hun så lige igennem en, hun ville slet ikke snakke, man kunne ikke nusse hende, der var slet ikke kontakt til hende. og hun så altid trist ud.
    Efter 1 år, gav jeg op og satte hende til salg, og fortalte hende at når vi ikke kunne sammen måtte hun jo vidre. så vågnede hun og er i dag jordens største hyggetrold og fuld af sjove spas smiley
    Og selvfølgelig valgte jeg at beholde hende smiley


  • #15   14. feb 2016 Zarinas historie er på hendes profil
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/285110-fjordhest_lindegaards_zarina
    hvor "hun" selv fortæller som sine år. smiley
    VH
    Annette


  • #16   14. feb 2016 Min har en ret begivenhedsløs fortid smiley

    Han blev avlet på et stutteri og skulle have været gået som hingst. Men han spadsede ved kåring, og fik derfor kuglerne snippet og så blev han solgt til mig. Og her har han boet lige siden. Så han er en af de heldige få, der kun får to ejere i sit liv, opdrætter og mig, for han bliver hos mig til han lukker sine øjne.



  • #17   14. feb 2016 Diablo blev født på en eng. købte ham da han var 1 år og 11 mdr. sendte ham i ridning da han var 3 år og det gik fint så fik han kværke og mens han havde det kom han så i en syge stald fik jeg afvide ved at ringe fordi jeg jo vil besøge min dreng. bliver så ringet op en lille uges tid senere og for afvide han er kommet til skade han sad fast i en port jeg fare afsted selvom de sagde de havde styr på det men jeg ville ha ham hjem da jeg ikk vil betale noget der er usikkert om hvornår han vil ku blive klar til at fortsætte sin ridning.
    jeg ser et grimt syn ballerne på den ene hov er væk et ok stort kødsår på koden i siden på det andet bagben og min stakkels dreng ku næsten ikk gå. jeg flipper ud tager min hest og køre hjem med ham. selvom de meget gerne vil passe ham indtil han var klar men igen betale for at andre skal passe min dreng som jeg selv ku gøre i min egen stald nej tak.
    for så en besked en lille måned efter fra en tidligere ansat at det ikk var i en port han var sat fast men i boksen. så var os blevet løjet for. 2-3 mdr senere finder jeg så ud af at den sygestald var til heste de vil sælge videre med falske papirer og politiet var på sagen og at der stadig var ejere der ikk ku få deres hest hjem derfra for de flyttede da bare hesten et andet sted hen Osv.
    nå men jeg jo i chok og er ked af at stole på folk og få en skadet hest. først 1 år efter ku jeg genoptage tilridning og sender ham så til min gamle rideskole og det går mega godt desværre har Diablo fået gjord krampe og det skulle man self tage hensyn til. får ham hjem igen efter 3 måneder hvor jeg lader ham opstalde så jeg rigtig kan komme igang med at ride ham de første 3 uger var han så ulykkelig når jeg skulle køre der fra og det var ikk bare til jeg var kørt nej det var i flere timer og hans øjne var røde der var intet andet end rødt og de andre opstaldere Havde aldrig set noget lignende. han blev heldigvis sig selv igen. Men han vil altid være hvor jeg er. han er svær for andre at håndtere det kan gå godt i starten men pludselig vender han og kan faktisk blive farlig. han bider folk hvis han ikk kan lide dem. har han gjort ved min ex som var voldelig mod mig både verbalt og fysisk. det siger lidt om ham.
    i dag har jeg sjovt nok stadig Diablo. han er faldet lidt ned med sine bukketure og trives bedst med at være ude hele dagen. han bliver snart 10 år og han skal være ved mig til han skal på de evige græsmarker. vi har haft mange gode stunder og også dårlige men vi er kommet videre og han bliver jaloux på andre heste hvis jeg vil strigle eller ride min hoppe så gør ham alt for at få den opmærksomhed. kan mærke og se hvis han ikk trives eller stresser og tror bestemt at han er tryg ved mit nærvær. Men ja Som sagt han fylder snart 10 og har haft det lidt svært men vi kæmpede os op sammen og opgav ham ikk selv da min mor sagde at ridehest blev han aldrig. Men han den bedste ridehest jeg ku ønske mig.


  • #18   14. feb 2016 wilicia er kommet fra syd Tyskland. hvor hun har gået stævner hun gik mb klasser. kom til Danmark for snart 4 år siden Ca. købte hende efter hun havde været i dk i 2 dage og hun var tynd. fik hende op på fode igen. Men hendes vægt går op og ned. så holder meget øje med hende. pt kan jeg ikk ride hende eller Diablo. og kan man også se på wilicia da hun mangler muskler igen. da jeg fik wilicia døjede jeg med at hund Var slem til at få hov bylder og kolik skete også ofte men efter 2 år med kolik til og fra gik det over og 2 år med hov bylder konstant. nu er det 2. vinter i træk uden hov byld så det er bare så dejligt.
    wilicia er ikk typen der gider snakke men hun er blødt lidt op i de år jeg har haft hende


  • #19   14. feb 2016 Disa har haft to tidligere ejere, hvor den ene var avleren smiley hende der havde Disa før mig havde selv tilredet hende og havde vist nok fået hende i gave af sin mand, men hun havde altid haft planer om at sælge hende videre når hun var blevet tilredet. Da jeg købte hende var det ikke meningen jeg skulle have en ny hest, jeg skulle bare ud og finde en lånehest som jeg kunne tage med på efterskole, da min fjordhest var bliver erklæret uridelig. Min papmor som hjalp mig med at finde en hest, havde i en uge hvor jeg havde været på noget tur med klassen, været ude og prøve en masse heste og hun havde også prøvet en vallak som hun var faldet fuldstændig pladask for, som hun mente jeg skulle prøve. Også selvom det var en salgshest. Jeg tog med hen i stalden hvor vallakken stod. Ude på staldgangen stod det så den her dejlige lille grå islænder. Ejeren spurgte om jeg ville prøve hende, da hun også var til salg og jeg takkede ja. Hun var fantastisk så jeg endte med at købe hende smiley jeg prøvede vallakken som min papmor var helt vild med bagefter, men det fungerede slet ikke smiley
    Så har haft Disa i 4år nu smiley hun lever lige nu livet ved sin låner, hvor hun hygger sig gevaldigt smiley


    profilbillede
  • #20   14. feb 2016 Laban har bare gået og hygget sig indtil jeg købte ham (det gør han så godt nok stadig, but still smiley ), der er ikke så meget at fortælle der. Han blev født, ham og hans mor blev solgt, han har gået og hygget sig, og jeg købte ham som rå 2 års. smiley

    Dakota's historie er næsten ens, han blev født, fravænnet, sendt i børnehave, tilredet som 3 års, og har så ellers bare gået indtil jeg købte han som 7 års. smiley

    Blanca's er så desværre noget mere dyster.. smiley
    Hun er født og opvokset i Spanien, blev solgt fra avler omkring 2 års alderen, og igen omkring de 7-8 år, desværre til nogle som ikke helt burde have hest.. smiley
    Hun havde ar flere steder efter pisk og spore (behøver jeg at sige hun sked grønne grise ved synet af en pisk?), var hunde red for koste og kunne ikke stå bundet op af en væg.
    Heldigvis var hun ikke her mere end et halvt års tid, hvor hun blev frikøbt af en dansker bosat i Spanien, hvor hun var yderligere et halvt års tid, inden hun blev sendt til DK til en salgsstald, hvor min far så købte hende som 9 års. smiley
    Hun var stærkt påvirket af hendes fortid, helt indtil enden, selvom vi fik tilliden tilbage til rigtig mange ting, bla piske. smiley
    Jeg lovede hende i sin tid, at hendes sidste hjem blev ved os, hvilket blev opfyldt da hun blev aflivet som 18 årig. smiley
    Til dato den mest vidunderlige hest jeg nogenside har kendt! smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Jeres hyppers historie

Annonce