{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Køb af hest men hvilken :S {{forumTopicSubject}}

Puha nu synes jeg lige at jeg vil have andres synspunkt på min situation..

Jeg er ved at lede efter min drømmehest, og har nu kigget 7heste på den sidste måned..

4 af dem er helt udelukket, af forskellige årsager..
så har jeg 3 jeg vakler i mellem om jeg skal sige ja eller nej..

hest nummer 1 rigtig skøn hoppe, har lige den højde jeg ønsker, og sindet er også om jeg gerne vil have, da jeg var oppe og prøve hende opdagede vi desværre at sadlet havde ligget så dårligt at hun havde fået muskelspændinger (hesten var udlånt og låner havde intet sagt om dette), den er i gang med behandlinger og burde snart være klar til genoptræning..
Hende overvejer jeg fordi hun har det jeg ønsker, men er meget i tvivl fordi jeg er nervøs for hun ikke bliver klar igen og har kun prøvet hende i skridt og en minimal smule trav så er svært at bedømme og jeg ville købe hende lige omkring genoptræningen ville begynde..

Hest nummer 2 en skøn vallak, som ikke havde været redet i 4,5måned men trods det var det eneste ballade han lavede et lille hop på forbenene da de lige skulle galoppere kort, udover det virkelig skøn og dejlig at sidde på..
MEN han er en drengerøv og frygter lidt at han måske i fremtiden kan blive for meget drengerøv for mig, men som han er lige nu er han skøn, dejligt sind osv, frygter bar lidt fremtiden..

hest nummer 3 meget rolig hoppe, virkelig rolig ikke bange for noget som helst, lige det jeg søger, MEN kun redet i ca. 5måneder, sammenlagt siden sommer hvor den startede tilridning som 6års ca.
Der er en del arbejde i den, da den kun lige kan de 3 gangarter, den er lagt meget dybt i hovedet så det skal den også trænes fra igen samt balance self. mangler rigtig meget i sær i galop..


Da jeg startede med at søge hest søgte jeg en sød og rar hest der var stabil i alle 3 gangarter en jeg kunne fortsætte med at blive bedre på..
en jeg ikke skal være nervøs på og en jeg bar føler mig tilpas på sådan har jeg det med alle 3 og er kun nummer 3 som ikke opfylder det med at være redet stabilt i alle 3 gangarter, men tilgengæld er den så sød og rolig..

Puha synes det er svært smiley

del gerne jeres tanker omkring det smiley og hvad i ville gøre i den situation, jeg har selv mine idéer men synes jeg skifter mening konstant omkring om det skal være en af de 3 eller om jeg skal søge videre..


Kommentarer på:  Køb af hest men hvilken :S
  • #1   14. feb 2016 Skal jeg være helt ærlig synes jeg du skal lede videre eller tage ud at prøve hestene igen. Da jeg selv skulle ud at have ny hest prøvede jeg også mange, og nogen også flere gang, men da jeg prøvede hende jeg endte med at købe var jeg slet ikke i tvivl. Fra først øjeblik jeg sad på hende skulle det bare være hende.

  • #2   14. feb 2016 De står alle 3 et godt stykke fra mig så har ikke den store mulighed for at prøve dem igen sådan lige inden for nærmeste fremtid..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   14. feb 2016 Du har ikke fundet den rigtige endnu smiley

    led videre, du er ikke i tvivl når du finder den rigtige.


  • #4   14. feb 2016 som AMT siger, jeg tror ikke du tøver når det kommer til det rigtige valg af hest.

  • #5   14. feb 2016 Led videre smiley når du sidder på den rigtige hest er du ikke i tvivl , og så sørg for at prøve den enkelte hest mere end een gang smiley

  • #6   14. feb 2016 Jeg ville ikke købe en hest jeg ville være i tvivl om. Jeg køber en hest, hvis mit indtryk er "dén hest må jeg eje!"

  • #7   14. feb 2016 Jeg ville prøve nummer to igen. At en hest kan blive drenget smiley betyder jo bare der liv i den. Med foder træning og man lærer hinanden at kende, hvad skulle der så kunne koemme. Men klart en flytning osv kan give udfordinger. Så ville helt sikkert prøve den mindst endnu en gang og helst to gange mere.

    Og samtidig tage vidre ud og se efter andre muligheder smiley men ja mave fornemmelsen skal helst være der. Og se gerne hesten i presset situationer mens den er hos sig selv, så du ved om den stopper, løber hjem stejler. For 1 ja så har man en god base, de to andre mere arbejde forude.


  • #8   14. feb 2016 Jeg ville lede videre.. Finder du ikke nogen inden hest nr. 1 evt. er gået i gang med genoptræningen, så ville jeg overveje den - ingen af de to andre ville jeg røre, når du har de krav, som du har smiley

  • #9   14. feb 2016 Det lyder som om dine krav er realitiske, men ingen af de 3 opfylder dem. Der må findes en hest der ude, der opfylder alle dine krav, måske skal du lede efter lidt ældre heste? De lyder alle ret unge og sandsynligheden for at hesten er stabil og sikker er bare større hvis den er 10 eller 15 i stedet for 5. Held og lykke med søgningen smiley

  • #10   15. feb 2016 Led videre. Når den rigtige er der, er du ikke i tvivl. Jeg købte ny hest i efteråret. Var ennda ude og prøve 30 heste inden jeg endte med ham jeg har nu. Og er glad for jeg ventede med at købe til den helt rigtige var der

  • #11   15. feb 2016 Therese
    Nummer 1 er 14
    nummer 2 er 11
    nummer 3 er 7

    Jeg søger mellem 5-13 og for den rette hest kan jeg godt gå op til max 15år..

    så nej bestemt ikke unge heste nogen af dem smiley
    Men ja mine krav er ganske realistiske, men er bange for jeg sammenligner for meget med den kæmpe jeg havde som jeg måtte aflive sidste år, vil gerne have en kopi af ham, men ved jeg jo godt ikke er muligt så derfor er jeg begyndt at tænke om jeg er nød til at vælge noget der måske ikke er helt ham men er tæt på ham


  • #12   15. feb 2016 Maria - Led videre! smiley

    Mvh TT


  • #13   15. feb 2016 jeg synes du skal lede videre, der er mange utrolig fine hest tilsalg, af alle slags, så mon ikke du kan finde det du søger? smiley

  • #14   15. feb 2016 jeg besluttede mig da jeg sad på min smiley jeg vidste det bare! det lyder ikke til du har det sådan, men sådan behøver det jo heller ikke være.
    hvis du vælger ud fra at opveje plus og minus, så vælger du på en anden måde end jeg gør, for hvis jeg er nået der til hvor jeg sidder og opvejer plus og minus så er det fordi jeg ikke ved det, og skal retfærdiggøre for mig selv, hvad jeg vælger.. så hvis jeg begynder at tænke sådan så siger jeg blankt nej til mig selv, eller kører ud og kigger igen. selvfølgelig skal man kigge tingene igennem og skal ikke glemme at huske på hvilke kvaliteter man søger.. men når det så er sagt og din måde at vælge ud fra er sådan, så ville jeg tage nr 2, hvis du er sådan i tvivl om den første bliver ridehest, og den sidste lyder lidt for uerfaren end du søger, en hest... den skal jo trænes i alt. også på tur, og den lyder ikke til at have prøvet så meget.. også selvom den er sød og den måske er øvet fra jorden, så er det noget andet med rytter på,og lige som den første så skal genoptrænes, skal en nytilredet hest startes stille og rolig op og sætte muskulatur som ridehest.... så går der jo nok et stykke tid før du finder den hest du kan blive bedre på, som du skriver smiley

    hest nr to lyder ikke til en der bliver dum af at stå, og som man derfor kan føle sig tryg på - det var en af kvalieterne jeg søgte smiley

    held og lykke med at finde den rigtige smiley


  • #15   15. feb 2016 Jeg vægter sindet på mine heste enormt højt.
    Alting er bare nemmere på en hest der er cool og samarbejdsvillig. Og så er det bare mere fornøjeligt at ride på en hest, hvor man føler sig tryg.

    Det lyder til, at du også vægter en tryg fornemmelse, og derfor ville jeg fravælge nr. 2. Hvis du allerede nu er lidt bekymret, så mister du måske hurtigt trygheden ved at ride ham.

    Nr. 1 og 3 lyder til at have det rette sind til dig. Nr. 1 er et sats, og her ville jeg nok undersøge lidt nærmere hvad hestens behandlere siger. Evt. vente og prøve den igen, når den er kommet lidt mere igang.

    Nr. 3 er urutineret, men hvis den er virkelig god i hovedet, så er træningen jo ikke et stort problem, og hvis du ikke forventer det helt store niveau, så kan en fornuftig hest ret hurtigt gøres stabil i skridt, trav og galop.






  • #16   15. feb 2016 Hvis du går hen og vælger nr. 1 skal du have en dyrelæge DU vælger ud og lave et tjek på hestens ryg om han/hun ville mene at der ikke ville komme fremtidige udfordringer.
    Men udover det med ryggen ville jeg nok tage nr. 1 smiley


  • #17   15. feb 2016 Men som andre siger; Led videre man skal ikke være i tvivl.

  • #18   28. feb 2016 Kunne være jeg lige skulle opdatere smiley

    jeg valgte at takke nej til dem alle, var ude og se 2 mere den ene var slet ikke noget for mig

    den anden så jeg d. 19 februar, en hoppe på 168cm, fik afvide hun var 14år..

    hun var ikke redet ret meget det sidste halve år ihvertfald og nok også mere

    Hun var ekstremt sød at ride på, manglede en del fremdrift men ikke noget der var svært at finde frem overhovedet..

    hun havde sindet jeg ønskede, og inden jeg tog hjem valgte jeg at sige ja tak til hende..

    Søndag d. 21 hentede jeg hende så hjem..

    vacciner var ikke i orden så hun skulle lige vaccineres og ja viste sig også hun var knap 16år gammel.. og der er kommet en masse oven i som jeg ikke lige havde forventet..

    Men hun er bar så sød og rar, og på blot den uge jeg har haft hende er vi kommet så langt..

    igår stillede jeg op til klubbens fastalavns elevstævne, bar for sjov og for at se hvad hun sagde til det hele..

    Vi stillede bar op i en Ld1, og trods hun ikke gik skide godt, ingen form har osv, endte vi på 65,28% og en 2plads smiley så det gjorde at jeg er 100% sikker på hun er den rette hest selvom der er kommet en masse bøvl jeg ikke lige havde forventet smiley




    Så nu glæder jeg mig til en masse skønne timer med min dejlige hoppe Estella smiley



    profilbillede
  • #19   28. feb 2016 Tillykke med hende, hun ser fin ud og lyder som det helt rigtige køb for dig smiley



  • #20   28. feb 2016 Tillykke med din nye hest, hun lyder da dejlig og lige sådan en du er tryg ved og glad for.

    Mvh Charlotte


  • #21   28. feb 2016 Dejligt for dig smiley tillykke smiley håber I får mange gode år sammen smiley

    Mvh TT


  • #22   28. feb 2016 Stort tillykke med hende :).

  • #23   1. mar 2016 Hvor ser hun skøn ud smiley

    Sådan havde jeg det præcist også. Jeg vidste det bare... min kæreste sagde om jeg ikke lige skulle tænke over det for der var så mange osv men jeg vidste det bare..

    Held og lykke med hende frem over


Kommentér på:
Køb af hest men hvilken :S

Annonce