{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

forkølet hest {{forumTopicSubject}}

Min hest er desværre gået hen og blevet forkølet.

Han er lige så frisk som han plejer og har ikke feber. Men snottet og hoster
Han hoster ikke på stald eller fold kun når jeg red ham.
Giver han varm mash med kamillete og hostesaft.

Er der andet der er godt og give ham så han kan komme på højkant igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forkølet hest
  • #2   14. feb 2016 Hvor længe har han haft det? Og så ville jeg give ham en pause fra ridning til han er på højkant igen.

  • #3   14. feb 2016 Dyrlægetjek...
    Men jeg har haft succes med Ventilator fra Bluehors og lunken mash.. Og sørg for at han ik bliver for hurtigt varm/kold..
    God bedring smiley


  • #4   14. feb 2016 Han begyndte og hoste i fredags da jeg red ham i ridehus så jeg stoppede og sadlede ham af og Igår prøvede jeg og gå udenfor og ride og der var det det sammen først i dag han har været lidt snotter men på ingen måde slemt der var en lille smule snot i det ene næsebor og hans vejrtrækning lyder som den plejer og han er lige så frisk som han plejer og vil heller ikke ride ham så længe han er forkølet

  • #5   14. feb 2016 Min haft lidt tidligere haft en rigtig snot tur på et gammelt sted. Dyrlæge sagde tjek temperatur, de ville kun give hvis hesten fik feber, altså en reel infektion ellers var det en virus som kunne tage 2-3 uger. Frisk luft ingen træk ingen støv ting. Altså hø med støv osv.

    Så ja vær meget obs på temperatur, og om han blir påvirket hænger ikke spiser drikker, ved tvivl ring dyrlæge. Og ellers forvent 2-3 uger uden arbejde. Kun hygge smiley


  • #6   15. feb 2016 Det er også det jeg altid har fået afvide at dyrlægen alligevel ikke giver noget hvis hesten ikke har feber

Kommentér på:
forkølet hest

Annonce