{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Er det en forfærdeligidé? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

For 3 år siden solgtejeg min pony, da jeg skulle starte på gymnasium og var bange for at blive overvældet.
Jeg droppede dog hurtigt ud, og kom ned med depression. Jeg har siden da, både fået en autisme og en angst diagnose.
Nu har mit livkun gået ned ad bakke de sidste 3 år, og min angst er blevet enormt invaliderende, og er heldig hvis jeg overhovedet kommer ud af en dør.

Der er selvfølgelig pres på, at jeg skal et eller andet (uddannelse, arbejde) hvilket ikke er let for mig.
Men når jeg tænker tilbage, er det tidspunkt i mit liv, jeg har haft det bedst, har været tiden med heste, og jeg savner det sådan.
Har tænkt lidt måske at tage en uddanelse som "hestemanager".
men jeg er usikker på om mine evner er tilstrækkelige.
Jeg har aldrig været en vildt øvet rytter, er bare rigtig glad for heste. Er selvfølgelig vilig til at lære, men er bange for at jeg, i forhold til andre på uddannelsen, er så bagud at jeg ikke kan følge med.
Udover det, ville jeg virkelig gerne have min egen hest igen.
jeg er ærligttalt blevet lidt bange for heste, men kender flere, der har tilbudt mig at prøve mig frem med deres. Så det er jeg ikke så bekymret for.
Men min angst gør at det er enormt svært for mig at komme ud blandt mennesker. så hvad nu hvis jeg fik min egen, eller en part, og slet ikke kan falde tilbage i mit gamle jeg, og være glad i et staldmiljø, med folk med samme interesser?

Er det en forfærdelig ide for en som mig, overhovedet at prøve en uddannelse med heste?
Nu hvor jeg ikke engang ved om jeg kan overskue at håndtere en..

Hilsen Nete


Kommentarer på:  Er det en forfærdeligidé?
  • #1   20. apr 2016 Tja, giv det da et forsøg, hvis det er det du gerne vil! Så kan det briste eller bærer smiley

  • #3   20. apr 2016 Jeg tænker at du ikke får det bedre eller bliver mere tilfreds med livet hvis du ikke gør noget. Så gør det da! smiley

    Men jeg ville nok vente med at anskaffe egen hest.


  • #4   20. apr 2016 Hvis jeg var dig ville jeg først prøve en måned med part og så tage den derfra smiley

  • #5   20. apr 2016 Hej, jeg vil nok sige at det er et stort spring at få sin egen igen eller starte på uddannelse inden du er sikker, men hvad med at få en part i en periode og prøve det af?
    Jeg lider selv af både angst og depression, og det kan godt tage rigtig lang til at blive tilpas blandt andre mennesker igen, men jeg tænker også at det måske ville være en god måde at øve sig på, inden man starter i skole/arbejde?
    Så det måske ikke bliver helt så overvældende?

    Jeg starter selv på hestemannager uddannelsen efter sommerferien, og man skal bo 2 og 2 på skole forløbene, hvilket også er en udfordring for mig.
    Når man er slut skal man kunne ride en LA2, eller LA3 (ka ikk lige huske det) eller hvad der svarer til det i andre dicipliner. Og det har man lige knap 4år til, så der burde være tid nok til at udvikle sig smiley


  • #6   20. apr 2016 nu er jeg selv ramt ad både despression og angstanfald, klarede mig desværre ikke som dyrepasser med heste (gamle heste maneger uddannelse) men er dog blevet bygningsmaler hvor min skræk for højder bliver godt overvundet smiley

    min kæreste er derudover autist, og er dyrepasser elev, trods det kan være så svært og han kan føle sig både langsom og dårlig og ryge helt ned, så blev han ved i over 1 år med at lede efter elevplads, and guess what, han er lige blevet tilbudt job i hestestald smiley det kan altså sagtens lade sig gøre, man skal bare kæmpe for det man virkelig vil! og så vidt muligt lukke alle dumme tanker ude


  • #7   21. apr 2016 Jeg er selv autist og har dermed en masse problematikker, og kunne i starten ikke overskue hverken skole eller hest. Men med struktur og motivation for at få det bedre, har jeg fået meget mere overskud - og får faktisk en masse positivt ud af ridning og tiden i stalden generelt. For mig er det lidt en nødløsning, at hvis jeg ikke kommer ind på universitetet eller kan klare det, så kan jeg forhåbenligt få en uddannelse som har med heste at gøre. Jeg tror du ville kunne få en masse ud af sådan en uddannelse. Måske kan du lave en aftale om at få uddannelses forløbet sat sammen på en bestemt måde?

  • #8   29. apr 2016 Jeg synes helt klart det er noget du skal prøve... Du kan eventuelt starte ud med en part for at se, om det er noget du kan overskue smiley Du må endelig skrive en besked til mig, så tror jeg at jeg kender den perfekte hest!

Kommentér på:
Er det en forfærdeligidé?

Annonce