{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

3'pony og stævne med 18+ rytter? {{forumTopicSubject}}

Hey hey igen hg smiley

Min veninde og jeg træner staldens 2 små ponyer, og lala ville vi rigtig gerne stille til stævne. Men aldersgrænsen for 3'er pony er jo længe gået for hende, så dressur kan vi jo nok ikke satse på smiley med mindre om man må ude for klasse? smiley

Ellers hørte jeg en veninde om hun vidste om en pony på 125 må starte western stævner (trail) med en 18+ rytter?

Nogle der kan forklare mig om hun må starte ude for dressur klasse? Eller nogle der kan forklare mig angående western, både stævner, regler og alt sådan noget? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3'pony og stævne med 18+ rytter?
  • #1   3. maj 2016 Det er en fejl at mange tror, at fordi man starter udenfor konkurrence, så kan man undgå reglerne.
    Desværre gælder reglerne stadig selvom man rider udenfor konkurrence. Det er som regel kun hvis man er udklasset at man starter udenfor konkurrence.

    Ud fra billederne af de to ponyer, så ser du meget lang ud på den store af dem..
    Ville måske enten finde en lille rytter der passede i størrelsen og så lod hende/ham starte stævnet i stedet for.

    Kan ikke hjælpe dig ang. western - andet end at jeg synes du er for stor til ponyen..


  • #3   3. maj 2016 Jeg har skam aldrig sat på nogle af dem smiley hun er lige så for lang til lala som jeg er til min smiley jeg ved ikke selv hvordan det med at starte uden for klasse forgår, derfor jeg spørger til råds smiley

    Ponyen er ikke besværet af hendes højde overhovedet smiley


  • #5   3. maj 2016 Igen har jeg aldrig sat på nogle af dem, jeg er knap 180 aldrig vil jeg på nakken af noget under 160 smiley

    Så meget uharmonisk syntes jeg nu ikke det er.. og han er bestemt ikke besværet smiley


  • #7   3. maj 2016 Jeg ved slet ikke hvad to 18+ piger skal på en 3'er pony. Dem skal I da ikke ride på!

  • #8   3. maj 2016 Hippie: Nu er det jo heldigvis ikke alder der bestemmer, hvor harmonisk man ser ud, men vægt og højde smiley
    Jeg har set nogen på 20+ se ganske harmoniske ud med en (jovist, den var da maks.) kat. 3 pony, det så ikke slemt ud overhovedet smiley


  • #9   3. maj 2016 Hvordan kan det være, at du og veninden ikke kan åbne øjnene og se, at I både er for gamle, tunge og lange til de stakkels ponyer?

  • #10   3. maj 2016 Du kan starte ting som DHE-Træf osv.
    Nu har jeg ikke kigget om du er generalt for stor.

    Men undre mig over de mærkelige kommentar om at en på 18+ ikke kan ride 3.er pony.

    Jeg er 21. Og rider 3 er. ja en smule langbenet men hesten og jeg nyder det i hinandens selvskab. smiley


  • #11   3. maj 2016 Hvis det er Knapperen på starters profil der er tale om, så må jeg indrømme jeg ikke ser noget problem i det så længe 20% reglen er overholdt smiley

    Vi er virkelig også blevet størrelsesforskrækkede. Små ryttere på 160 skal jo nærmest ride rundt på heste på 175. Det er simpelthen absurt.
    Så længe hesten trives, så rid da bare afsted smiley


  • #12   3. maj 2016 Jeg vil faktisk sige at størrelsesforholdet er meget det samme med varmbloden på profilen, da den er noget mere spinkel. Benene når ca samme sted på hesten. smiley

  • #13   3. maj 2016 Bettemus: Nu kan jeg jo godt lide dig, så det er intet personligt, men jeg synes altså også, at du er for stor til Bette, og det har jeg altid synes smiley

  • #14   3. maj 2016 Jeg er da helt enig i jeg er stor til Bette. Men mener ikke jeg er for stor. Tror du vitterlig Bette lider overlast? smiley

  • #15   3. maj 2016 Det kan jeg dårligt bedømme, når jeg ikke har set jer sammen i virkeligheden, men ja, jeg vil mene at du er for stor til hende og derfor ikke burde ride hende, men nøjes med tricks.

  • #16   3. maj 2016 Hippie:
    Så må du jo også mene at hun lider overlast? smiley


  • #17   3. maj 2016 Det er dine ord ikke mine, men ønsker du en vurdering, uden at jeg har set jer sammen, så vil jeg sige ja. Ja jeg mener, at hun lider overlast.

  • #18   3. maj 2016 Når forholdet mellem rytterens overkrop og hestens stangmål er det samme, så er man altså for stor.. Der skulle gerne være noget forskel på de to felter..

    Må tilslutte mig de andre med det undrende spørgsmål: Hvorfor ride rundt på så lille en pony? Og du springer også på den..? smiley


    profilbillede
  • #19   3. maj 2016 Er enig med Bettemus. Synes altså heller ikke det er så forfærdeligt som det lyder til på kommentarerne (var også lige et smut forbi hestens profil).
    Nogen skal jo tilride de små. Synes også vægt gør en rigtig stor forskel som Bettemus nævner. Ikke alderen.
    Jeg er 20 år, 171 cm, kraftigt bygget og skal aldrig nogensinde op på vores 3'er, eller en anden 3'er, synes også 2'ere er knebent, endda nogle 1'ere også (de spinkle og/eller små af dem)
    Har en veninde på 20 også, som er omkring 150 cm høj - hun rider lystigt på sin 3'er og sin store hest. Hun har også tilredet shetlændere. Det klarer de ganske fint alle sammen og hun ser i hvert fald lige så harmonisk ud på ponyen som på hesten.

    I kan overveje at spørge inden I melder til og vedlægge et billede. Så må det enkelte sted vel bedømme om i må starte udenfor konkurrence. smiley


  • #20   3. maj 2016 Mette: Der er også noget forskel på at være 150 cm høj og ride 3'er pony, og så at være lige godt 180 cm høj som TS..

    At starte udenfor konkurrence er ikke en måde at omgås reglerne, det er blot en måde at kunne starte hvis man er udklasset af den pågældende niveau..


  • #21   3. maj 2016 Ja det er der. Netop min pointe. Man kan ikke bedømme det ud fra alder. Hun nævner jo ikke om det er hende som skal ride men: "Min veninde og jeg træner staldens 2 små ponyer, og lala ville vi rigtig gerne stille til stævne. Men aldersgrænsen for 3'er pony er jo længe gået for hende..." dermed lyder det mere som om det er veninden som skal ride smiley
    Man kan jo altid spørge og få et nej, værre er det vel ikke.


  • #22   3. maj 2016 Ej rolig nu..JEG har aldrig sat på hverken den ene eller anden pony, og det sker ikke.. træning fra min side er longering, trick og gåture.

    Hippie: mine øjne er ganske åbne smiley

    Bette: det er lala (knappe) og josse holder enda 15% reglen smiley og ja jeg er også for lang til min, men sjovt som kommentarer først kommer når man siger pony smiley

    Lala bliver ikke sprunget længere, hverken løssprunget eller noget smiley


  • #23   3. maj 2016 Sanne det er mig der er 180, min veninde er meget lavere end mig, og det er hende der rider på ham.

  • #24   3. maj 2016 Hvis det er hende på billedet, så er hun stadig for lang..

  • #25   3. maj 2016 Så syntes jeg bare i glædeligt skal ride videre og hvis i gerne vil starte stævner så kig nogle af de mere alternative stævner. Der har jeg ihvertfald deltaget i rideklasser uden problemer smiley

  • #26   3. maj 2016 Okay tak for råd bette smiley

  • #27   3. maj 2016 Lige en lille grammatik-ting. Det hedder ikke "Jeg har aldrig sat på den." men "Jeg har aldrig siddet på den." smiley

  • #28   3. maj 2016 Jamen undskylder min grammatik fejl, må få skole pengene tilbage smiley men nu handler emnet hverken om grammatik eller om mig i generel smiley

  • #29   3. maj 2016 Ville somhen bare sige det, for nu har du lavet den samme fejl tre gange og det sprang mig lige i øjnene.

    Du må være fra Jylland eller sådan noget, for der siger de ofte sat og ikke siddet smiley


  • #30   3. maj 2016 Korrekt hippie, syd vest Jylland smiley

    Når man i skolen intet lærte og man i forvejen har svært ved ord og det, så er det heller ikke nemt smiley


  • #32   3. maj 2016 Bare for lige at være træls Hippie, så hedder det "såmænd", og ikke "somhen" smiley

  • #33   3. maj 2016 Jeg synes altså heller ikke at det er noget at hidse sig op over, ja rytteren er en lille smule lang til ponyen, men jeg synes altså ikke at det er voldsomt. Specielt ikke hvis det er meningen at hun "bare" skal træne ponyen i en periode. Det havde været noget andet hvis hun havde vejet 10 kg. mere eller ponyen havde haft bygningsfejl som disponerede den for skader.

    Det er et fåtal af voksne mennesker som er små nok til at ride 3'er, men jeg kender selv et par stykker som er slanke og godt under gennemsnittet ift. højde og som jeg ikke ville have noget imod at få op på min 3'er. Jeg er selv lidt mindre end gennemsnittet (158.5 cm), men er dog ikke lille nok til at jeg med god samvittighed kan ride 3'er pony.

    Jeg synes at det er træls med ideen om at fordi man har en bestemt alder, så skal man ride en hest med en bestemt størrelse og her mener jeg generelt og ikke kun når det kommer til konkurrencer under drf. Selvfølgelig skal man passe nogenlunde størrelsesmæssigt til hesten, men den er nok ligeglad om personen som rider den er 13 eller 40 hvis de har samme størrelse.


  • #34   3. maj 2016 Lala skal holdes igang (skulle smide nogle kilo) samt gøres nemmere og mere børnesikker, samt trafiksikker..

    Da ejerens pige som er den eneste med alder ( når nu det hele går op i det smiley ) og størrelse til at ride ham, faktisk er bange for ham, for Lala er skeptisk, bliver nemt forskrækket og reagere meget voldsomt, og for en lille pige kan det hurtigt blive både skræmmende og farligt.. Derfor skal han trænes lidt så han kan være mere nervefast så selv hun kan galopere ham uden at han lige pluslig løber væk smiley


  • #35   3. maj 2016 Ballonfisken: På Bornholm staver vi det 'somhen' smiley

    + Jeg synes da ikke, at jeg er træls? Men når jeg ser en grammatisk fejl, så skal den rettes. Både fordi jeg ikke kan holde ud at se på det, men også fordi der ikke er nogen skam i at gøre folk klogere smiley


  • #36   3. maj 2016 Haha, og i Jylland siger vi altså ikke 'sat'. Beklager at bryde fordommen smiley

  • #37   3. maj 2016 Jeg refererede også til mig selv som træls smiley

  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #38   4. maj 2016 I kan deltage i agilitystævner, hvor I trækker. Det gør vi med vores shetlændere.

  • #39   4. maj 2016 #35 - Siger de til jer i skolen at i skal stave det "somhen"? smiley

  • #40   5. maj 2016 Hmm jeg har skam set mange voksne kvinder ride på 2'ere g 3'ere nemlig fordi de harmonere med hesten. vi skal jo lige tænke på at der findes kvinde på under 155 og under de 50 kg smiley
    Jeg selv indsprang en lille 3'er for 3-4 år siden og der var jeg sgu heller ikke særlig høj og så vejede jeg vidst kun 40 kg hvis jeg husker ret.

    Men behøver ikke kører det op i en spids bare fordi rytteren er voksen smiley


  • #41   5. maj 2016 I western er der flere klasser der foregår fra jorden fx trail in hand, så det kunne sagtens være en mulighed smiley

  • #43   5. maj 2016 Det jeg allermest lægger mærke til er kommentarerne om, at pigerne er..... for gamle?

    Seriously???

    Det er ligesom det der med, at nogle mener det er kikset at være ponyrytter som voksen.
    Det er da fuldkommen ligegyldigt om man er 13 eller 30 - det handler om rytterens størrelse og vægt ift. ponyen, og harmonerer det ordentligt hvis jeg som 21-årig rider den, så hopper jeg da ikke ned bare fordi jeg er voksen smiley

    Jeg synes derimod der er ved at være en helt vanvittig trend med at små piger skal op på de største og højeste krabater man overhovedet kan finde så snart de når aldersgrænsen


  • #44   5. maj 2016 Men så staver i det forkert på Bornholm, Hippie, og der er jo ikke nogen skam i gøre dig klogere, vel smiley

  • #45   9. maj 2016 Hippie, så det er jyder der siger "sat", arhhhh det er vist bare dem der ikke har styr på deres grammatik smiley Et godt råd er at hvis folk ikke har spurgt til grammtikken så lad være med at ret, for der er faktisk ikke rigtig nogen der synes det er særlig fedt smiley

  • #46   9. maj 2016 Nu, vi alligevel er ved grammatikken... Jeg mener altså, at det er sønderjyder, der ikke kan finde ud af sat eller siddet og lagt eller ligget.
    Jeg er nemlig selv sønderjyde (jeg kan heldigvis godt! :D), og nøøøøj hvor er der bare mange hernede, som ikke kan finde ud af det. Bare lige til alle jer, der skriver, at det ikke er jyder, som siger sådan.. smiley


  • #47   9. maj 2016 ... men det værste er dog "hunget"... nogle sønderjyder forstår ikke at bruge ordet "hængt" - det bliver til hunget :s

    Som i: "Jeg har hunget min jakke på knagen" smiley


  • #48   9. maj 2016 sidespring, hvorfor blev emnet til grammatik skole smiley nu meget smart jeg lære sku lidt smiley men lidt et sidespring XD

  • #49   9. maj 2016 Asta: Hvad med at du bare klapper kaje og lader vær med at blande dig?

  • #50   9. maj 2016 Okay har ikke fulgt emnet men Hippie hvad med lige at trække vejret engang smiley

  • #51   9. maj 2016 hippie: hun har da lige så meget ret til at blande sig i mit emne som du har? smiley

    derudover har Asta ret i at ikke alle kan tåle at blive rettet på smiley


  • #52   9. maj 2016 Lige en drejning til gramma nazierne. Det er ikke mig som siger tingene forkert, Jeg kan ikke gøre for at ordbogen har skrevet ordene forkert og de så ikke har gidet at rette det igen smiley hahaha

  • #53   10. maj 2016 Hippie: Sjovt som du kan lide at rette på andre, men ikke selv kan tåle det?
    Men som nogen siger "Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt"


  • #54   10. maj 2016 Hvem siger, at jeg ikke kan tåle det? Jeg siger bare, at du skal lukke bagdelen ang. at blande dig i, hvad jeg skal kommentere og ikke skal kommentere. Så lad vær med at "jump to conclusions" - hvis du da overhoved ved hvad det betyder!

  • #56   10. maj 2016 Hippie:
    omg. hvor gammel er du lige. At synke ned på det niveau gavner Ingen. Tvært I mod så gør det alle parter i dårligere humør smiley


  • #57   10. maj 2016 Den her diskussion bliver bedre og bedre ??

  • #58   10. maj 2016 Hippie: måske du kunne skrive det på en pænere måde? smiley hun retter dig blot for fordommen, som hun ikke er den eneste der har gjort..

    Ballonfisken: jo jo emnet der blot skulle handle om søde Lala, endte med at blive en grammatik skole smiley


  • #59   10. maj 2016 Lunse:
    Hahaha.. Velkommen til HG smiley

    Det er en af grundende til at jeg fortrækker facebook når jeg har spørgsmål. Specielt hvis det er en af de "farlige" spørgsmål som man kan risikere at blive halshugget for smiley

    Spurgte f.eks. den anden dag om folk kunne finde på at binde hesten i traileren inden de lukker. Det turede jeg sørme ikke spørge om herinde smiley


  • #60   10. maj 2016 Haha ja smiley

  • #61   10. maj 2016 Bettemus: vidste godt at hestefolk er specielle noglegange, har da spurgt om en del, hvor jeg har været døden nær smiley men tager det nu ikke så tungt smiley

  • #62   12. maj 2016 Du er sgu sjov Hippie, men hvis du har den attitude er jeg da sikker på du da nok skal møde mange mennesker som elsker den..
    Kan dog kun grine af dig, når du tror jeg ikke forstår det at "jump to conclusions"
    og skriver så barnligt, håber at du i det mindste selv synes du bruger din tid fornuftigt smiley


  • #63   13. maj 2016 er jeg den eneste der syntes hippie ikke skriver grimt?

  • #64   13. maj 2016 Mason:
    "Hvad med du bare klapper kaje"
    "Hvad med at lukke bagdelen"

    Jeg ved ikke hvad du definere som grimt. Men der er personligt ikke det jeg vil høre i en sober diskussion smiley


  • #65   13. maj 2016 Nogen gange skal man bare ikke læse alt som ondt. hvis det var fordi hippie skulle være led havde hun nok ikke brugt det ordvalg om hun nu gør.. eller, måske det bare er mig som til tider kan være en hidsig satan smiley Ta det nu ikke så tungt... smiley



  • #66   13. maj 2016 Jeg tager det ikke tungt. Det er HG. smiley
    Men det gør ikke at jeg syntes det er i orden smiley


Kommentér på:
3'pony og stævne med 18+ rytter?

Annonce