{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Drøm i hesteverdnen. {{forumTopicSubject}}

Jeg tænke det lige kunne være hyggeligt at høre om andres drømme.
Det må meget gerne være drømme i regner med går i opfyldelse. og lig da også gerne planerne ind. Hvordan vil I få det til at gå i opfyldelse?

Jeg selv drømmer om at blive noget indenfor show.
Step 1: Træn din hest så i kan præstere.
Step 2: Tag trailerkørekort.
Step 3. Lær hesten at gå lige i trailer.
Step 4. Promer dig selv bedre.

Må jeg høre jeres? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drøm i hesteverdnen.
  • #1   3. maj 2016 Jeg vil rigtig gerne ud og starte military med min unghest.

    Step 1: Lig noget mere træning i hesten.
    Step 2: Få tilredet hesten.
    Step 3: Få ordentlige sadler.
    Step 4: Få trailerkort.
    Step 5: Få en trailer.
    Step 6: Lig noget ridetræning i hesten.
    Step 7: Kom ud og starte og se nogle ting.

    Det er sådan mit :P.


  • #2   3. maj 2016 Sacha:
    Puha det lader til der lige er et stykke vej endnu smiley


  • #3   3. maj 2016 Der er laaaang vej endnu :b. Men jeg har ikke travlt overhovedet. Målet er at jeg om 3 måneder sidder på min hoppe, til efteråret starter vores første stævne (bare en LD dressur, uden forventninger men så hun kan komme ud og se lidt stille og roligt) og næste år bruger jeg nogle af mine børneopsparingspenge på at tage trailerkortet c:. Så tænker det nok skal gå godt! Og jeg har to dygtige trænere til at hjælpe mig med hesten :D.

  • #4   3. maj 2016 jeg har sådan set ikke så store drømme lige p.t xD har ikke haft siden jeg var 13 år smiley og vi måtte flytte (savnet kom først sådan rigtigt tilbage da jeg blev 15 ca.)

    så har jeg reden on/off siden jeg var 15 ca. men har haft hofteskade i højre da jeg var 11 - fik skruen ud som 12-13 årig så fik ikke genoptrænet det da vi jo solgte hestene smiley og det heste/ponyer jeg har redet har været on/off så har ikke lært at bruge min hofte ordenligt til at galopere (vil så gerne igang men der har altid være noget så med hesten - men det kræver også tid at lærer at bruge den ordenligt - og den tiden har jeg ikke nået at få)

    så mit vil nok være
    step 1: lærer at galopere ordenligt med min højre hofte (lyder ret så underligt xD )
    step 2: enten låne eller få egen pony/hest - så man (næsten) altid er sikker på at kunne komme ud blandt heste og komme ud og ride smiley



  • #5   3. maj 2016 Jeg syntes det er fantastisk når man får sat en plan i værk. Så virker målet tættere på.
    Jeg er begyndt at lære at bakke med trailer hjemme. Jeg vil ikke begyndte på trailerkørekort før jeg er sikker på jeg består sådan rimelig let. Dvs. bakke skal bare være på plads. smiley


  • #6   3. maj 2016 Putte:
    Det lyder ikke godt. Håber du får tiden og muligheden for at komme igang igen. smiley


  • #7   3. maj 2016 Sådan har jeg det virkelig også.
    Jeg får undervisning ca 1 gang om ugen, og det hjælper mig virkelig til at komme i gang. Kan se forbedringer hver gang.
    Nu kommer det dog til at stå på standby i snart en lille måneds tid, da jeg skal i gang med eksamenerne :).

    Uh ja sådan har jeg det også. Nå jeg skal i gang med kortet, så skal bakke bare sidde lige i skabet! Jeg dumpede min første køreprøve, jeg nægter at gøre det med trailer :P.


  • #8   3. maj 2016 Mit mål: Kom ud og start nogle stævner på min part

    Steps:
    1. Skrab penge sammen henover sommeren
    2. tag kørekort til vinter
    3. tag trailerkort
    4. overbevis staldejer om at det er en skidegod ide at lade dig låne bil og trailer
    5. KOM AFSTED! smiley


  • #9   3. maj 2016 Håber det lykkedes med hyppen smiley


    Jeg bestod min køreprøve første gang.
    Men jeg har aldrig været den der billigst som bare lige tager den smalle P-plads eller loge bakker ind i en P-bås.
    og jeg tager helst vores lille Toyota starlet fremfor vores mondeo stationcar.
    Så at skulle ud og køre med heste trailer bliver en stor udfordring.
    Så bakke skal ligge først. Og min søster har taget trailerkørekort og jeg kan godt høre hvad man skal kunne. og så er det latterligt at bruge køre timerne på at øve bakke når man selv kan gøre det.
    Og min far har lastbil med hænger kørekort. Så han har jo total styr på den der trailer. Så han har undervist mig en gang. Nu skal jeg så bare lige samle mod til selv at køre ud på en åben plads og øve mig smiley

    Det jeg frygter mest til køreprøven er at skulle bakke til traileren. For du skal ramme LIGE under da traileren vejer 1500 kg. så du kan ikke selv flytte på den og køre sagkyndig må ikke hjælpe dig. Så det er hvad alle mine køre timer skal bruges på smiley


  • #10   3. maj 2016 bettemus: har typisk været på "rideskole heste" (ikke en direkte rideskole men bl.a været på efterskoleheste og været i praktisk hos en berider hvor de havde 1 hest og 1 pony som de lånte ud - så mange havde været ude på dem) så det har ikke yderst været noget godt eller hvad man lige skal sige smiley

    håber lidt at det lykkes med en privat person som måske står og mangler en som kan komme et par dage imellem eller mulighed for at få en selv smiley så nu må vi se hvad fremtiden bringer smiley


  • #11   3. maj 2016 Er det sådan livsdrømme eller mere bare drømme for nærmeste fremtid du tænker på? smiley
    Min drøm for nærmeste fremtid er egentlig "bare" at få gjort min pony klar til DHE i august. Han har nogle adfærds"problemer" som gør at træningen er en meget langsommelig process.
    Synes det er ret svært at dele processen op i steps, men jeg vil nok gøre det sådan her;
    1. Træne mentalt pres (fx. på staldgangen)
    2. Ligge mere vægt på disciplin og opdragelse
    3. Få styr på løsarbejdet
    4. Begynde træning af DHE-program
    5. Påbegynde træning med energier
    6. Få mere attitude frem i ham som skal bruges til holdning, så det kommer til at se pænere ud smiley
    7. Klar til DHE smiley
    Tror mest min skala er opbygget efter at når jeg får styr på punkt et, låser det op for punkt to osv. Han er ekstremt følsom over for pres, og har faktisk angrebet. Det har taget et halvt år for ham at lære at jeg ikke overfalder ham eller slår ham når han ikke forstår hvad jeg beder ham om, og i stedet bare gå væk. Så nu kan vi endelig begynde den "rigtige" træning!
    Min ridehest vil jeg bare gerne kunne ride på i cordeo med finere signaler hen over sommeren, men det er bare mig selv der skal være mere opmærksom smiley


  • #12   3. maj 2016 Sarah:
    Syntes det lyder som en god plan.
    Jeg vil dog anbefale dig at vente med trailerkørekort til du har haft dit Alm. kørekort i lidt længere tid.
    Min søster som ellers er total sikker bag rettet. Hun er det stik modsatte af mig. Tager hellere den store biler. Bakker glædeligt med trailer. Bakker til uden hjælp osv.
    Men selv hun sagde at det var godt hun ventede med trailerkørekort for det er bare nok lige at lære at køre bil først. Specielt når det er en hest du skal køre med bagefter. For så er der bare ikke rigtig råd til koblingsfejl. Fejlvurdering af sving osv smiley

    Det er selvfølgelig op til dig selv. Giver bare lige lidt erfaringer videre smiley
    Jeg selv har haft kørekort i 3 år nu før jeg kaster mig over vores lille trailer og få den til at makke ret.. - Lettere sagt end gjort. smiley


  • #13   3. maj 2016 Frida:
    Det er jo op til en selv hvilken drøm man beskriver. Jeg har kun en drøm. Den er både kortsigtet og langsigtet men det er det eneste jeg drømmer om smiley

    DHE var også fedt engang. Men nu er det bare ikke noget for mig længere. Nu står jeg kun stand med min sponsor smiley

    Hvilken løsarbejdsklasse er det? smiley


  • #14   3. maj 2016 haha, tak for rådet. Jeg tror bare at det er nemmere at få det under huden, hvis det kommer på samme tid som kørekortet og man ikke skal "tilbage" til det der læringsmiljø.. jeg skal ikke kunne sige det.. og jeg er helt sikkert påvirket af, at jeg egentlig bare rigtig gerne vil have det overstået nu smiley

  • #15   3. maj 2016 Jo tak Luna! Det tror jeg bestemt det gør!

    Jeg gør det samme, når jeg skal finde p-plads. Tager hellere den hvor der er 5 ledige til hver side, end den hvor der er ingen plads :P. Jeg er så vant til at køre i mine forældres store suzuki grand vitara, så er vant til at det er noget "større"
    Er sikker på det nok skal gå godt, når du skal tage det! Ved du noget om hvornår det bliver?


  • #16   3. maj 2016 Frida jeg synes du skal have en drøm/et mål om at komme til Valhalla 8).

  • #17   3. maj 2016 Jeg kan sagtens følge din tankegang. Men personligt er der bare SÅ mange elementer i det at køre en normal bil. Så at smide traileren direkte oven i tror jeg vil øger sandsynligheden for at dumpe. Men jeg siger ikke at det ikke godt kan lade sig gøre. Hvis man vil det nok så skal det nok lykkedes.
    Skulle jeg lytte til mine egne gode råd her. Så burde jeg slet ikke kaste mig over trailerkørekortet eller den drøm jeg har. For der er SÅ mange små elementer der er dømt til at mislykkedes.
    1. jeg dumper min køreprøve.
    2. forældrene skifter deres bil ud med en der ikke kan trække.
    3. min hest går ikke ligefrem pænt i trailer.
    4. Vi bliver ikke dygtig nok til at lave flotte shows.
    5. Min mangel på selvtillid ødelægger det hele og jeg dropper min drøm.

    Men lige nu brænder den drøm så stærkt i mig. Så jeg bare MÅ prøve... Hvor der er vilje er der en vej.! smiley

    Endestation for min drøm:
    Shows over hele Danmark med 2 perfekte showheste og stort publikum. smiley


  • #18   3. maj 2016 Uha. Altså drømmen er at jeg i august er stolt ejer af et trailerkørekort. Men Om jeg når der til så hurtigt ved jeg ikke. Afventer også lige lidt at forældrene skifter deres bil ud. For hvis de ikke køber noget der kan trække så er jeg lige vidt. Skal starte på studie til sommer. Så egen bil med trækkræft er ikke en mulighed.
    Havde også lidt kig på et hold allerede i næste måned. Men det tror jeg bare ikke jeg når mentalt at blive klar til smiley


  • #19   3. maj 2016 Tror også det kommer rigtig meget an på hvem man er ift. at tage trailer lige efter det normale kørekort.

    Jeg er glad for jeg ventede. Jo, jeg kunne have brugt min lægeerklæring lige efter, skal ud og købe nyt nu, men jeg er så meget mere sikker i min kørsel nu end jeg var lige da jeg fik det.
    Hvor min veninde hun tog det lige efter. Hun dumpede godt nok den første prøve fordi hun var stresset, men hun er SÅ glad for hun tog det direkte efter. Der er fordele og ulemper ved begge dele ^^.


  • #20   3. maj 2016 Man kan jo i princippet også bare tage det og så vente med at køre med hest til man er mere stabil i sin kørsel hvis det lige er heste delen man tænker på.
    Jeg ved det ikke. Jeg er bare glad for jeg ventede men ja man er jo forskellig smiley


  • #21   3. maj 2016 Det er godt at have en "deadline" en gang i mellem. En ting er sikkert, du skal nok få det! smiley

    Jeg er også lidt, burde jeg mon vente til jeg har egen bil der kan trække. Jeg kan først tage det næste år, og til den tid har mine forældre skiftet suzukien ud ved jeg (mor er lige blevet fyret, så den er for dyr at køre i og skal derfor sælges). Til gengæld har de en audi 80 som også har ret godt træk, så den kan jeg også låne.
    Jeg går sabbatår i møde, hehe! Skal du så starte på radio-værk (kan ikke huske hele ordet hehe) eller fandt du ud af noget helt andet?:D


  • #22   3. maj 2016 Ja det kan man også!

    Og ja man er jo forskellig. Er selv rigtig glad for jeg har haft mit kørekort i 2 ½ år til den tid c:.


  • #23   3. maj 2016 Det lyder også som en god drøm! smiley

    Jeg har aldrig været til DHE, for de forgående år har jeg valgt at tage til et andet stævne i stedet for. Lidt irriterende at de altid ligger i samme weekend.
    Det er den lette/intro, selvom jeg synes den er svær. Den til hestevelfærdsstævnet er meget lettere, men jeg har fået af vide at det skulle være den samme. Kan bare ikke rigtig finde den helt lette på DHE's hjemmeside smiley
    Men i hvertfald, det er ikke så meget kun pga. løsarbejdsklassen at jeg træner løst, det er egentlig også mere for at få samarbejdet. For kan man det løst, så kan man det også med udstyr! Det er i hvertfald min teori smiley Jeg vil også gerne starte jordarbejde let, men i forhold til vores træning fokuserer jeg kun på løsarbejdet pt.


  • #24   3. maj 2016 Nu må vi se Sacha... smiley

  • #25   3. maj 2016 Sacha:
    Ja. Meen. Problemer er at jeg har det med at rykke mine deadlines smiley

    Ja det er også det jeg overvejer. Men så går der bare mindst 4 år før jeg får muligheden.
    Mine forældres mondeo kan trække 1 hest og så en let trailer. I princippet burde den at kunne trække mere. Men den er gammel så min far er bange for at koblingen står af hvis vi prøver. Så vi må låne den til 1 hest engang i mellem.
    Men nu har den snart gået 450.000 km. Så de vil skrotte den her til sommer/efterår og så købe en ny.
    Jeg har kraftigt udtrykt mig at jeg drømmer om at de køber en bil der igen vil kunne trække. Min mor siger at det vil de slet ikke vælge bil efter. Men min far virker ikke helt så afvisende. Dog siger han at selvom de køber en bil der kan. Så slider det meget på bilen så det betyder ikke nødvendigvis at jeg får lov at låne den til det.
    Så lige nu kan jeg kun håbe på det bedste og bare blive ved med at lufte min drøm for dem. I håb om de vælger bil til min fordel smiley
    Vores anden bil har i hvert fald ingen chance for at trække. Det er noget med den må trække 400 eller 600 eller sådan noget smiley

    Men fedt du går ind i sabbatår. Jeg har lige haft 2. Så nu må jeg vidst hellere komme igang igen. Har dog en fin opsparing som jeg forsøger ikke at bruge på en hest jeg ikke kan forsøge på SU. Eller en bil jeg ikke har råd til på SU. Eller en trailer jeg snart ikke har en bil til at trække smiley
    Så indkøbet er ikke mit problem. Det er det at holde det kørende bagefter smiley

    Hold nu op en hukommelse du har. Det er næsten creepy smiley

    Radiograf var det smiley
    Men nej det er jeg gået fra igen. Nu søger jeg ind på pædagog. Men det har jeg måske også fortrudt lidt. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg vil med mit liv. smiley - Kan man være prof show træner? smiley


  • #26   3. maj 2016 Frida:
    Jeg har deltaget 4 år i træk tror jeg. Og lånt hesten ud 1 år Men de sidste 4 år er jeg bare blevet SÅ skuffet. Så i år efterlader jeg min smukke ponze hjemme smiley

    Helt enig i det med løsarbejde. Jeg gør rigtig meget i det. Og er en del af det jeg bruger når jeg er ude at lave shows smiley
    Bare tag det med ro så skal det nok gå. Let klassen er Let - Så frem dommerne ikke har mad stående. Der var et år Bette nægtede at arbejde med mig fordi dommerbordret var en del af hegnet og de havde fået deres frokost serveret. Vi fik titlen " Den mest underholdende ekvipage" i den klasse smiley
    Men året efter tog vi revanche og fik en 1. plads smiley
    Så vidt jeg husker består programmet kun af skridt, trav, stop, bak, Dråbevending på begge volter og S-vending? smiley

    Hvis du får brug for fif siger du bare til. Det er de øvelser der ligger på rygraden for os smiley


  • #27   3. maj 2016 mine drømme går ud på at komme videre med min avl smiley jeg vil gerne lære at opstille, og ride dem bedre i gangarterne, så det på et tidspunkt er realistisk økonomisk at få kåret noget af mit eget avl (ikke at jeg selv kommer til at kunne det hele til kåring, men så jeg selv kan grundtræningen)
    jeg drømmer også om at blive bedre så man kan se det på ankommene, at de bliver bedre
    og den helt store drøm er at få lavet min egen avlshingst smiley


  • #28   3. maj 2016 Aaaah, ja det er ikke så godt :P.

    Hehe, håber det ender ud til din fordel med det bilværk der ;).

    Jaaaaa, glæder mig helt vildt. Forhåbentlig kan jeg få fuldtid hos mit nuværende arbejde, der er 2-3 stykker der arbejder i dagstimerne som skal læse videre til sommer, så mon ikke jeg har en chance? smiley

    Hehehe, ja det er fristende når man har penge mellem hænderne :b.
    Kender det, jeg kunne også godt gå ud og købe en bil. Meeeen jeg har sgut råd til at holde den efterfølgende :P.

    Sorry, haha! De mennesker der gør et indtryk på mig har jeg det med at huske ting fra :P.
    Nå, øv da! Du virkede ellers så besluttet på det.
    Puha, nej det er ikke nemt at være ung og skal finde ud af hvad man vil!
    Det tænker jeg man godt kan, haha! Men nok en god idé at have noget i baghånden, hvis nu :P.


  • #29   3. maj 2016 Rebecca:
    Uhh den med avlshingst kan jeg virkelig godt følge dig i. Den har jeg også overvejet smiley
    Hvad race avler du? smiley


  • #30   4. maj 2016 Sacha:
    Tak. Håber jeg virkelig også. Prøver at fedte lidt for min far smiley

    Det lyder da til at der er chance for et arbejde der. Er det butik eller hvordan? smiley

    ja præcis. Indkøb er nemt. Men bagefter så suger det bare penge smiley
    Ligesom min søster (som bruger over det dobbelte på hund hver måned som jeg bruger på hest) fik bildt kæresten ind da hun skulle købe ny hund "jamen det er jo kun et engangsbeløb" da hun skulle give 8000 For en hvalp. Mon han hopper på den igen engang? smiley

    Ha ha. Selv de folk der gør indtryk så Stinker min hukommelse. Selv min kusines hest som hedder Wilma kom jeg til at kalde Freja sidst.. Pinligt smiley
    Men håber da det er et godt indtryk jeg har givet smiley

    Ja det var lidt øv. Men skulle studere langt fra hjemme. Det var rigtig svært at komme ind. Og arbejdstiderne hedder jo aftner. Weekender. Ferier osv. Og efter at have været i butik ved jeg bare den slags ikke passer mig. Så nu er jeg end ved pædagog men tror virkelig heller ikke det er det rigtige smiley
    Thi hi. Evig optimistisk. Må vidst hellere have noget i baghånden ja smiley


  • #31   4. maj 2016 vi har islændere smiley jamen det hele startede med at jeg bare lige skulle prøve at lave et føl, men er bare mega spændende, og især når det er gået godt og man har fået avlet noget rigtig godt smiley vi har Været til elitefølshow to år i træk, og det er altså mega sjovt og spændende når man er oppe i den gruppe, og især når vi kun har Været i avlen i fire år smiley

    Dog må jeg holde mig selv meget tilbage pga økonomien, jeg har ikke råd til at gå ud og købe en masse kåret hopper, jeg har ikke råd til at ifole en masse heste, og slet ikke hvis det skal være nogle af de lidt dyrere hingste, så vi kravler ligeså stille derop af, og prøver at tænke meget fornuftigt med det hele smiley


  • #32   4. maj 2016 Rebecca:
    Tænkte nok det var islænder når du snakkede noget gangart smiley

    Elite? Hold da op det lyder fancy. Virker til dine fremtidsplaner går bedre end mine smiley

    Ja man skal virkelig passe på med økonomien. lige pludselig så frister de der 4benede væsner altså en alt for meget smiley
    Men håber at i på trods af den langsomme klatre tur når til tops. Og når du så er blevet verdenskendt for din perfekte avlshingst så vil jeg tænke tilbage på dette emne smiley


  • #33   4. maj 2016 1: At turde kunne ride igen

  • #34   4. maj 2016 Jeg arbejder i Netto :P. Det første job som jeg faktisk er glad for og som jeg har haft længst.

    Hahahaha! Jeg tror der går noget tid før han hopper på den igen da!

    Årh trist hehe!
    Joooh det er godt. Du kan være noget stædig og "jeg ved bedst" agtig, men generelt og oftest er jeg enig med dig og synes det er nogle fede synsvinkler du har :P.

    Aaaaaah ja okay /:. Øv!
    Jeg har forhåbentlig fundet mit/mine "forever-jobs" til efter sabbatåret :3.

    Jamen det er da godt at have noget :D. Fx får jeg STX i baghånden, selvom jeg ikke skal bruge det. Men HVIS jeg nu valgte om nogle år at ville læse videre alligevel, så har jeg den :3.


  • #35   4. maj 2016 jeg er ellers imponeret af hvad dig og Bette render og laver, følger lidt med på Facebook og syntes i får lavet noget rigtig fint, så jeg render bestemt at folk pludselig får øjnene op for jer smiley
    Hvis det er, så er der noget hvert år i Skive der hedder hestens dag, og hvis du skriver til dem (skive travbane eller rideklub) så kunne de nok godt overtales til et show smiley de har rigtig mange flotte indslag, men mangler noget i stil med det i laver smiley

    haha ja jeg har dælme også Været nervøs når vi har Været afsted til elite, det er jo alle de seriøse avlere, og man er bare bange for at dumme sig og opføre sig helt amatøragtig smiley


  • #36   4. maj 2016 Kailie:
    Det lyder ikke godt smiley


  • #37   4. maj 2016 Luna: Nej, men efter DHE er min rideangst bare gået amok, Limo er der stadig for store problmer med til at jeg kan ride ham og det hele er bare lidt svært så længe jeg går på efterskole smiley

  • #38   4. maj 2016 Sacha:
    Hvis bare man kan lide hvad man laver smiley

    Hvad er det for et job du vil have efter sabbatår smiley

    Mig - Stædig. Jeg aner ikke hvad du taler om (engle smiley) smiley
    Jah sådan har jeg det vidst med at være. Tænk på min stakkels hest der skal leve med mig hver dag? smiley

    Jeg har også min HF som ligesom giver mig adgang til nogle ting. Men herefter er det svært smiley


  • #39   4. maj 2016 Århh. Mange tak for de positive ord! smiley
    Håber du har ret smiley

    Det lyder interessant. Det vil jeg helt klart lige undersøge. Tusind tak smiley

    Det kan jeg sørme godt forstå. Men mon ikke det bare vil give de erfarne folk et smil på læben fra deres amatørtid? smiley
    Og med "kun" 4 år på bagen så er i da også ved at være erfarende smiley


  • #40   4. maj 2016 Tja jeg har ikke rigtig sat mig nogle mål eller drømme lige for den nærmeste fremtid. jeg er lidt den type der "tar' det som det kommer" smiley det hjælper så heller ikke at min hest kun er 1 år, så det er alt for langt ude i fremtiden til at jeg gider, og det er ret så begrænset hvad man kan lave med sådan en bette skid smiley

    Men min drøm er at han gerne skulle blive en god ridehest, der kan lidt af hvert smiley


  • #41   4. maj 2016 Kailie:
    Stadigvæk samme problem som til DHE at han bukker dig af?


  • #42   4. maj 2016 Bettemus: Ja, men vi er gået langt tilbage og arbejder bare med opsidning når jeg en sjællend gang imellem er motiveret og har tid

  • #43   4. maj 2016 Aimee:
    Så er det heller ikke nemt når han stadigvæk kun er baby smiley
    men mon ikke der vokser forventninger og drømme ud i takt med han vokser? smiley
    Men okay at leve i nuet og tage det som det kommer lyder afslappende. Kan du ikke lige lære mig det? smiley
    - Det tror jeg nemlig Bette ville sætte pris på smiley

    Men god ridehest kan da snap blive et problem. Han skal da nok arte sig perfekt. Han ser jo så fredelig ud allerede smiley


  • #44   4. maj 2016 Kailie:
    Og han har ikke længere ondt?


  • #45   4. maj 2016 ja jeg gør også alt for at få en masse forskellig erfaring smiley snakker med alle de avlere jeg kan komme til, tager med til kurser, foredrag osv, læser en masse, og tager ud og ser stævner, kåringer osv

    så jeg håber da virkelig at drømmene engang er gået helt i opfyldelse og står nede på marken smiley


  • #46   4. maj 2016 Luna: Nej han er bare meget utryg ved rytter smiley

  • #47   4. maj 2016 Jo mon ikke det kommer smiley håber da også lidt han går i samme fodspor som min tidligere hest og bliver lige så alsidig som hende, han har dog en del mere gejst så det skal nok blive spændene smiley

    Du skal ikke lade dig narre, han er en rigtig balademager! Han ved heller ikke helt han er koldblod smiley


  • #48   4. maj 2016 Det lyder fornuftigt. Det er ofte sådan man kommer frem i verden. Så lære du folk at kende. Og så er det folk som kender folk som kender folk og pludselig får du nogle goder fordi du er i inderkredsen smiley

    Så ud over erfaring og viden får du også sat nogle springbrads klar til dig selv som gør klatreturen lidt nemmere måske. - Misforstå mig ikke der skal stadigvæk arbejdes. mener ikke man bare fedter sig til det hele. Men f.eks. en som lige kender en med en god hingst smiley

    Men håber da også snart dine folde er fyldt med små drømmemuler smiley


  • #49   4. maj 2016 Aimee:
    Det lyder som en lille interessant følbasse du har dig. Det skal du nok få meget sjov ud af. Men mon ikke han vokser op og bliver en fantastisk hest. smiley

    Haha.. Mon han nogensinde opdager han er det? smiley


  • #50   4. maj 2016 Ja han er rigtig spøjs, han finder på de mærkeligste ting til tider, men jeg tror også han bliver rigtig fin! Han er i hvertfald lærenem smiley

    Tvivler lidt, så sent som idag svansede han rundt på marken med høje benløft og halen i vejret smiley


  • #51   4. maj 2016 Haha. Han finder bare selv på noget underholdning smiley
    Han skal nok blive dygtig smiley

    Haha. smiley


  • #52   4. maj 2016 Har lidt forskellige drømme med Luna smiley

    1.At hendes tilridning kommer til at gå godt
    2.At hun bliver en dejlig ridehest/kørehest
    3.At hun bliver helt klar, til at kunne deltage Storehestedag i år
    4.At jeg kommer til at turde, at kunne ride alene på tur

    smiley


    profilbillede
  • #53   4. maj 2016 1 -tabe mig så jeg kan ride min hest, mens jeg bygger muskler op med primær longetræning og træner ham i at gå tur i trafikken (eller bare miljøtræning i alle former ved f.eks at tage ham med til shows og stævner uden at starte)
    2 -få ham ordentligt tilredet - han er kun ryttervant, ville dog ønske at en kunne gøre det mens jeg taber mig
    3 - få ham gangsat
    4 - starte små stævner så han bliver vant til at være i byen uden at nogen står på jorden ved siden af
    5 - se om jeg kan få foden indenfor i islænder ekspressen som laver små shows på bla gørlev

    6 - MÅLET! - ride med i enten roskilde eller islænder kvadrillen på roskilde dyrskue


  • #54   4. maj 2016 Jeg ville gerne ud og starte et alrid stævne, men det kræver lige en hel del smiley

    1. Hesten skal først og fremmest blive rask igen
    2. Opbygning af muskler både hos mig og hest efter pause.
    3. Begynde så småt at ride igen
    4. Lære hesten galop anspring
    5. Lære hesten galop på 20 meter volte
    6. Indspringe hesten.
    7. Lære hesten at tölte
    8. Få trailer kørekort, og egen trailer
    9. Lære hesten at gå i trailer
    10. Få noget erfaring ude
    11. Og så tror jeg vi er ved at være klar til stævne smiley


  • #55   4. maj 2016 Dejligt at læse om nogle af jeres drømme og mål. Jeg har også en del planer med min nye hest. Jeg vil gerne kalde dem planer, da drømme ligger så langt ude i fremtiden.

    Her er der en lille liste over de ting jeg "drømmer om" med den nye dame smiley
    - Tilride hende i galop
    - Bliver sikker på tur med andre og alene.
    - Tage ud og se fremmede steder uden at stresse.
    - Få hende i god form.
    - Arbejde en del i dressuren og få en masse akademisk undervisning (aftalen med underviseren er ved at gå på plads smiley )
    - Komme ud og starte nogle LD/LC stævner i efteråret.

    Det er ting jeg gerne vil opnår i år.
    For at nå de ting gør jeg følgende.
    - Får en masse undervisning af Akademisk underviser.
    - Deltage i masse forskellige kurser over hele Dk for at få inspiration, og opleve verden med Annabell.
    - træne hende 4-5 gange i ugen.
    - Arbejde med mig selv, mentalt og fysisk.

    Jeg har også nogle decideret mål/drømme som ligger laaangt ude i fremtiden.
    - Ride LA dressur stævner og opnår gode resultater med fokus på at integrere den akademsike og centerede ridning.
    - Deltage i TREC landsstævnerne (har næsten mit hold, som vil give alle baghjul)
    -Kunne nogle af de mere samlede øvelser med henblik på MB-klasser.
    - Tage uddannelsen til Heste fysioterapeut.

    Det var lige lidt forskelligt fra mig. Men vigtigst af alt er alt jeg har det godt sammen med den skønne Annabell smiley <3

    Ejha Luna. Jeg ventede ellers på at du kom og skulle studere i Aalborg sammen med mig >.<


  • #56   4. maj 2016 Jeg har en drøm om, at komme ud og starte military med min unghest smiley

    1: Udvikle springteknik (Både hest og rytter, haha smiley
    2: Forbedre udholdenhed
    3: Starte nogle stævner i nærheden
    4: Tage trailerkørekort
    5: Købe trailer
    6: Komme til både træninger og stævner længere væk smiley

    Så der er noget vej endnu, men det bliver spændende smiley


  • #57   4. maj 2016 Min drøm går langsomt fremad smiley men har heller ikke travlt da Tindur kommer først. Dette har været målet fra jeg købte Tindur.

    1. Gøre ham vandt til at være i hænder, gå ture, blive trafikvænnet.
    2. Klargøre ham til tilridning.
    3. Tilride ham.
    4. Ride og vænne ham til skoven.
    5. Træne ham op til en LA og ride med gode %
    6. Gøre ham til en dygtig springer.
    7. Træne spring, både grøfte osv. I skoven både alene og med flere heste.
    8. Ud at starte jagter.
    9. Kvalificere mig til Hubertusjagten i Dyrehaven.

    Jeg er igang med nr. 5. smiley så har lang vej endnu..
    Hvis Tindur ikke kan klare det pga. Hans nervøsitet. Så har jeg Rocky at gå i gang med smiley

    Mvh TT


  • #58   4. maj 2016 1. Købe en hest
    Sååå tror jeg resten kommer hen ad vejen smiley

    Men nøj hvor vil jeg bare gerne kunne/turde ride igen! Og starte en cordeo klasse til DHE eller vise Golden frem i lange liner, indenfor akademisk :)! Men der er så mange begrænsninger smiley


  • #59   4. maj 2016 Øv smiley Har ellers kun hørt godt om DHE, men jeg tror når nu det er første gang jeg skal med, kan det kun blive godt smiley Så længe pony bare gennemfører, så er jeg godt tilfreds! Så må det gå som det nu gør.
    Jeg træner også rigtif meget løst, og vil egentlig helst indlære nye ting sådan inden jeg begynder at "begrænse" dem med udstyr. Haha, det med madbordet kan jeg sagtens forestille mig! smiley Min pony er også ekstremt madglad, så det skal nok blive interessant (y)
    Tusind tak! smiley Tror de har opdateret programmet, for nu er det den lette bane. Det kan være jeg skriver til dig hvis vi sidder fast smiley


  • #60   4. maj 2016 Hvad har du hørt af dårligt om DHE?



  • #61   4. maj 2016 Jeg har kun ét mål:

    1. At få hest igen smiley


  • #62   4. maj 2016 Mine drømme er mange med heste smiley
    1. få kørekort og trailerkort
    2. skabe penge sammen til at købe en hest
    3. starte nogle stævner
    4. købe hus hvor jeg kan have hesten hjemme
    5. starte en salgstald med drussurheste


  • #63   4. maj 2016 da jeg var yngre var min største drøm at blive berider. men nu hvor jeg er ældre, har jeg forstået at jeg aldrig kommer til det. dsv. smiley

    men nu er min største drøm, at kommetil at arbejde ude på en rideskole, som hjælper. smiley med at strigle, sadle op og hjælpe de små. smiley


  • #64   4. maj 2016 Frida:
    Her har jeg det så omvendt. Jeg starter med udstyr hvor jeg kan guide min hest bedst muligt og fjerner så udstyret lidt efter lidt smiley

    Jeg er sikker på DHE bliver en rigtig fed oplevelse for dig. Som sagt har jeg også været super glad for det.
    Desværre har jeg bare været skuffet de sidste par år. F.eks. klasser der bliver flyttet i sidste øjeblik.
    Et år skulle jeg gå bane. Starte en anden klasse. Gå en ny bane. Ride første bane. Springe næste bane. Og tis til at skifte udstyr mellem f.eks. løsarbejde og spring. Det var en by i Rusland. Så spring fra jorden blev md hovedtøj og i bandager. Hun burde have haft gemacher på og rebgrime.

    Og sidste år ventede vi 1,5 time på at komme på banen. Så min hest var fuld stædig ude af sig selv. Jeg kan parkere hende hvor det skal være hvornår det skal være og hun står bare. Den dag kunne hun ikke engang lave en parade.
    Og det er fair nok der sker fejl. Det skal der være plads til.
    Men for mig har det bare gjordt jeg ikke vil mere.
    Og så er der et par andre ting også. Men i hovedtræk er det bare lidt for ustruktureret for mig. smiley
    Men har man knap så mange klasser og forstår at holde hovedet koldt. Så får du en helt igennem fantastisk oplevelse smiley


  • #65   4. maj 2016 Sanne:
    Jeg har intet dårligt hørt. Men min en oplevelse af DHE har desværre været skuffende de sidste par år smiley


  • #66   4. maj 2016 Og sorry Sanne. Men Aalborg vaf barefor langt væk til at jeg kunne klare at bo der i 4 år smiley

  • #67   4. maj 2016 Well min plan er lættere optimistisk smiley
    Step 0: Vind i lotto eller tag et giga lån
    Step 1: køb en giga gård med 2 ridehus mm.
    Step 2: avl connemara ponyer samt military heste
    Step 3: Undervis i korrekt anatomisk ridning
    Step 4: Kunne leve udenlukkende fra indtægter fra avl samt undervisning
    Step 5: Dø lykkelig med tusindvis af rideture i mine minder....
    Det var så min meget optimistiske plan xD



  • #68   4. maj 2016 Hahaha Ida.
    Hvad med kæreste, børn og den slags? smiley


  • #69   5. maj 2016 Min hest er ikke rigtig en man kan lægge planer for. Så vi tager bare en dag af gangen og så må tiden vise, hvor vi ender smiley

  • #70   5. maj 2016 Min drøm er også lettere urealistisk.. smiley
    Jeg kunne så godt tænke mig at starte en jagt!! Så min drøm er en eller anden dag at kunne starte en jagt på min ikke-springende pony. Hun kan seriøst ikke springe. smiley


  • #71   5. maj 2016 Jeg har to drømme med hest: Den ene er direkte i hesteverdenen og den anden er en smule uden for.

    At købe en hest:
    - Kræver at jeg får råd til indkøb
    - Kræver at jeg får råd til fuldpas
    - Drømmehest, en smuk Irish Draught!
    - Ergo skal jeg lige tjene lidt mere før det kan lade sig gøre

    Den anden drøm: At lave fjernsyn med hest, og at være den producer de ringer efter, når der skal laves hestefjernsyn. Jeg kender sporten, så jeg skal bare lære alt det andet smiley
    Og/eller være EVS-operatør på hestesport (den der laver slow/replay). Tænk at kunne se alle de firbenede smuksakker i langsom gengivelse smiley smiley smiley
    Igen, jeg skal bare lære at bruge en EVS, for jeg kender sporten smiley


  • #72   5. maj 2016 Min største og mest urealistiske drøm indtil videre, er enlig bare at få/købe egen hest. Eller få part på en privat hest.. Men der går nok nogle år eller 5 smiley


  • #73   6. maj 2016 jeg har kørekort, trailer, bil, heste der kan læsses, osv osv osv.
    jeg drømmer vist bare om at få lettet røven og komme igang med at ride dem igen


  • #74   6. maj 2016 Rikke - ja det er da en god start. Og selvfølgelig indebærer det at komme ned til sydfyn og ride på rideruten sammen med mig og Tindur smiley smiley

    Mvh TT


  • #75   6. maj 2016 Ja det siger du godt nok TT

  • #76   6. maj 2016 Det ville da være skide hyggeligt smiley

    Mvh TT


  • #77   6. maj 2016 1) Vinde en milliard i lotto

    2) Være rig

    3) Købe alt muligt


  • #78   6. maj 2016 Mathilde:
    Det var godt nok indholdsløst smiley


  • #79   6. maj 2016 Bettemus. Mathilde er 12 år smiley der er nok ikke det større fremtidssyn endnu smiley Min søster i omtrent den alder ved ikke engang om hun har eller ikke har lyst til at tage et fotografkursus hendes skole tilbyder i næste skoleår smiley

  • #80   6. maj 2016 Dinkle:
    Ahh okay det giver mening. Og hvis man ofte har bekymret sig om økonomi. Så er det også forståeligt. Jeg har bære lært der er så meget mere end penge til i verden.
    Tvært I mod tror jeg penge ødelægger mere end det gavner hvis man har for mange af dem smiley


  • #81   6. maj 2016 ah... jeg kunne da godt bruge et par millioner... Jeg har både en fantastisk mand og to skønne unger. Heste jeg er glade for og noget familie jeg holder af. Min mand sidder i kørestol, det kunne måske ønskes væk, men så kan jeg nok vente længe, men udover det er vi da sådan da, med et ok helbred... et par millioner til eget landsted med fast hegn til de små krabater, lidt geder, får og høns, samt en bil ville dog gøre livet fantastisk, men du efterspurgte jo drømme i hesteverdenen, samt gerne nogle vi regnede med kunne blive opfyldt smiley

  • #82   6. maj 2016 Hvis jeg nu tager udgangspunkt i at jeg skulle lave denne step by step i 2015 ville se se sådan ud, også med updates.. smiley

    Step 1: Køb Hestetrailer (tjek)
    Step 2: Lær af læsse din egen hest på dens præmisser (tjek)
    Step 3: Tag Trailerkort (tjek)
    Step 4: Find en underviser der passer til hest og rytter (tjek
    Step 5: Kom ud og starte nogle stævner


    Jeps... Så mangler vi bare step 5.. xD


  • #83   6. maj 2016 Børn=Føl- har ikke brug for at skulle tørre snot op, det må hoppen klare xD
    Og det med kæreste, tja hvis der kommer en forbi så må det være sådan, men har ikke de store planer om at få børn og sån, hvertfald ikke p.t. :3


Kommentér på:
Drøm i hesteverdnen.

Annonce