{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  budget enlig.
  • #1   22. maj 2016 som udeboende på Su uden barn er får jeg udbetalt ca 5454 kr hver måned :).

    3000kr til husleje
    1500kr til mad
    200kr til mobil
    resten opsparring smiley

    derudover har jeg et weekend job hvor jeg får alt fra 2000-5000 kr udbetalt hver måned smiley


  • #2   22. maj 2016 Husk at tjekke hvor meget du må tjene i gennemsnit ved siden af din SU for ikke at risikere du skal tilbagebetale:-)

  • #3   22. maj 2016 JA det skal man huske smiley
    Har jeg også kontrolleret, jeg må tjene 7000kr ved siden af smiley


  • #4   22. maj 2016 Mit er pt.

    3400 kr til husleje
    600 kr til foder
    700 kr. til opstaldning

    så arbejder jeg så hver 3. weekend, for at hjælpe dem med at få det til at kører rundt

    I min husleje er der både mad, vand internet osv. (bor på kostskole)


  • #5   22. maj 2016 Det var alligevel noget:-) som forsørger måtte jeg tjene 12000 før skat ved siden af. Det er jo fint hvis man kan passe studie og job samtidig:-) Man skal passe på ikke at sætte sig selv for hårdt-så bliver det surt:-)

  • #6   22. maj 2016 Noget i denne retning:

    Husleje: 2000
    Vand: 200
    Varme: 250
    El: 250
    Afdrag på lån: 2000
    Tv/internet: 550
    Tlf: 250
    Opstaldning: 1000
    Foder: 300
    Smed: 500

    Jeg får SU, har SU-lån og arbejder ved siden af for at få det hele til at hænge sammen..


  • #8   22. maj 2016 Jeg får udbetalt 5343 kr hver måned i SU, er single og udeboende over 20 år.

    Sådan her ser det ca. ud hos mig.

    Husleje 1564 kr
    El 350 kr
    Vand 79 kr
    Varme 125 kr
    Licens 210 kr
    Internet 210 kr
    Telefon 89 kr
    Forsikringer ( Indbo og ulykkes) 216 kr
    Bilforsikring incl kasko 425 kr
    Brændstof 600-700 kr
    Husholdning 1000 kr
    Kæledyr 75 kr
    Opsparing 500 kr

    Det løber fint rundt, selvom jeg selvfølgelig gerne ville have råd til lidt mere sjov smiley Men tænk at jeg får penge af staten bare for at studere, og endda nok til både lejlighed og bil, helt uden at jeg skal arbejde ved siden af eller optage lån smiley


  • #9   23. maj 2016 Sofie er det 7000kr om året du må tjene ved siden af??? smiley

  • #10   23. maj 2016 Man må ved siden af SU'en tjene 11.922 kr. pr. måned når man går på en videregående uddannelse og 7.559 kr. pr. måned på en ungdomsuddannelse smiley

    http://www.su.dk/su/su-betingelser/saa-meget-maa-du-tjene-fribeloeb/fribeloeb/satser-for-fribeloeb/


  • #11   23. maj 2016 Undskyld jeg spørger, men hvor pokker finder i så billige lejligheder og hvor store er de ?

    Synes alt jeg finder selv i små byer koster min. 2000kr og så er det blot et lille værelse med fælles alt..
    Skal man have bar en to værelses skal jeg betale på den anden side af 3000kr :S


  • #12   23. maj 2016 Altså jeg har et værelse på Dalum Landbrugsskole i Odense - men det er så også ligesom at bo på kostskole smiley

  • #13   23. maj 2016 Maria, jeg tror bare det handler om at være heldig og hvor i landet man befinder sig. Hvis jeg skal være nogenlunde tæt på byen koster de fleste små 10-15 kvm værelser 4.000+ kr, men kommer man længere ud har jeg fundet flere 1-værelses lejligheder med eget bad og køkken til 2.000-2.500 (uden vand og varme).
    Men jeg bor også i Århus og det er HAMMERdyrt. En toværelses er slet ikke på tale på SU.


  • #14   23. maj 2016 Fünke
    Jeg har ingen problemer med at bo på landet vil jeg faktisk helst, og eneste jeg kræver er eget bad, toilet og self. et værelse, er der to er det fedt men intet krav..
    lige nu er jeg på dagpenge, en står for snart at ryge på kontant hjælp, og kan slet ikke se hvordan det skal kunne løbe rundt.. da jeg jo også har nogen udgifter, og når de fleste lejligheder koster 3000kr + vand varme osv. så synes jeg godt nok det er svært :S

    er 24 bor stadig hjemme fordi jeg ved det ikke kan hænge sammen


  • #15   23. maj 2016 Enig, det er stramt. Jeg havde regnet ud at jeg vil få omtrent 4.700 i SU (men kan se at jeg måske kommer til at få mere), og med husleje på 3.000, selv med kun 1.000 kr til mad, så er der forsikring, licens, mobilregning og så er vi allerede på de 4.500.... bum, så er der max 200 kr tilbage om måneden.. jeg er så, så glad for at jeg i mit sabbatår har fået lavet en god opsparing, og så sætter jeg alt ind for at finde et fritidsarbejde. Det kan man jo så heldigvis på SU.

  • #16   23. maj 2016 Jer som er på SU, hvorfor søger I ikke legater, da jeg læste, hentede jeg mellem 10.000 og 20.000 hjem om året via den vej. Det hjalp meget med at bringe balance i økonomien.

  • #17   23. maj 2016 Dorthe: Legater til hvad? De er jo ofte forbundet med noget.. Ingen smider penge efter en studerende for sjov

  • #18   23. maj 2016 Jeg betalte ca. 500 kr. også fik jeg tilsendt ca. 100 legater som passede til mig, ifølge den uddannelse jeg var ved at tage, og det sogn jeg var født, døbt, og konfirmeret i, eller min mor var, og det sogn jeg nu boede i. Altså målrettet mig, og min uddannelse.

    Dem skrev jeg så en ansøgning til, som passet til deres mål, det som de støttede. Dertil vedlagde jeg et budget som gav underskud.

    Det kunne give mellem 1.500 og 5.000 kr. og selvfølge en masse afslag. Men alt i alt mellem de 10-20.000 om året.

    Jeg kan jo ikke love, at det samme vil ske for jer, men både min mand og jeg fik gode penge ud af det.


  • #19   23. maj 2016 Men hvad skulle du så gøre for at få de legater?

  • #20   23. maj 2016 Mener du de 100 personlige eller hvordan jeg skrev til hver enkelt?

    http://www.legatregistret.dk/ansogning.html
    Var dem jeg brugte, kan se det er steget til 700 kr. for at få oplysningerne.

    Jeg læste dengang til regnskabsteknikker (sådan en som rådgiver landmænd i økonomi). Og støttede fonden, dygtige unge landmænd, så skulle jeg da være selvstændig, og læste for at dygtige gøre mig økonomisk.

    Støttede fonden, unges dygtiggørelse, så læste jeg for at få viden.

    Støttede fonden, unge fra Biersted sogn videre uddannelse, så lagde jeg vægten i min ansøgning på, at jeg var døbt og konfirmeret i Biersted Kirke, hvilken jo var total underordnet, hvis fonden støttede unge landmænd i Århus området, så fremhævede jeg, at jeg læste i Århus.

    tilpassede simpelhed ansøgningen, således at den passede til det de støttede.

    Og husk at vedlægge budgettet. en studie kammerart og jeg søgte det samme legat, jeg havde vedlagt budget, det havde han ikke, jeg fik dobbelt så meget som ham smiley

    Ellers skulle jeg ikke gøre noget, sende en ansøgning i det tidsrum de ønskede det, også vente på enten en check eller afslag.


  • #21   23. maj 2016 Jeg er ikke flyttet endnu men har buget klar smiley

    husleje: 1200
    vand/el/varme: 300
    Mad: 1000
    Mobil: 100
    Tv: 300
    Gavepenge: 300 (i gennemsnit)
    Byture: 300
    Transport: 500
    Hest: 1000

    Så er jeg på ca. 5000 kr.
    og får formentlig udbetalt 5200 i SU eller sådan noget. Og 500 fra et arbejde smiley


  • #22   23. maj 2016 Jeg tror ikke der er legater at hente når man har en luksus som f.eks hest og druk i sit buget smiley

  • #23   23. maj 2016 Jeg havde hest på mit budget, dog ikke druk, (det var der ikke penge til). Jeg havde også bil. og kom igennem 3 år på su, uden gæld, godt hjulpet at min nordjyske sparsommelighed og legat udbetalinger

    Havde arbejde ved siden af SU hvor jeg tjente mellem 1.500 og 3.000 om måneden.



  • #24   23. maj 2016 Ja hvis man ikke selv er villig til at arbejde ved siden af. Så får man nok heller ikke legater.
    Og jeg ved med mig selv at jeg ikke skal arbejde ved siden af studie smiley


  • #25   23. maj 2016 Bettemus - det kræver hverken at man har arbejder, kan slå vejrmøller, eller stå på hovedet, for at søge legater.

    Det kravet at man gider lave et stykke administrativt arbejde.

    ( Min mand havde ikke arbejde ved siden af og hentede 10.000. kr. At han ikke fik mere, skyldes at han ikke sendte så mange ansøgninger som jeg, og ikke, at han ikke havde arbejde ved siden af.)

    Men dem af jer, som ønsker at søge legater har hermed fået tippet, og dem som på forhånd har besluttet, at det opnår de aldrig kan bare lade være.


  • #26   23. maj 2016 Min lejlighed er en 1-værelses på 35 kvm med eget køkken og bad. Stor er den ikke, men til mig er den perfekt. Har plads til alt det jeg har brug for, og slår ikke bunden ud af budgettet med den. Bor forresten i Struer, og kører dagligt 15 km til uddannelsesstedet smiley

  • #27   23. maj 2016 Jeg får udbetalt 5218 kr i SU, 435-650 kr i løn og 384 i boligsikring
    Budget ser således ud:
    Lejlighed: 2914 kr (inkl. el, vand, varme, internet, tv og tøjvask)
    Fitness: 238 kr
    Fagforening: 53 kr
    Licens: 206 kr
    Forsikring: 123 kr (indbo + ulykke)
    Sygeforsikring Danmark: 115 kr
    Mobil: 100 kr
    Mad : 1000 kr

    Så er der ca 1288 kr tilbage til diverse og opsparing


  • Nikoline A
    Nikoline A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 12 Svar: 2
    #28   14. nov 2018 Jeg tror (og håber) at det kan lade sig gøre for de fleste, at få økonomien til at hæge sammen med SU og arbejde ved siden af: https://www.samlino.dk/blog/su-laan

Kommentér på:
budget enlig.

Annonce