{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Bukker i galop mm. - dilemma {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har en lånehest, som jeg nu har redet i 2 år. Her siden i vinters er hun begyndt at bukke i galop. I vinters troede jeg bare, at hun var frisk/vinterkulret, i det at hun ikke havde mulighed, for at komme ud og bevæge sig rigtigt - pga. sne og is. Men ja nok om det.. Hun bukkede i hvert fald. Da vejret blev bedre og de havde mulighed for, at røre sig bedre på foldene (og komme mere ud at ride), blev det da også bedre. Men nu synes jeg det er blevet værre igen. Det er kun i galop hun gør det, og kan simpelthen ikke finde ud af, om hun har ondt eller om det bare er blevet en dårlig vane.
- Hun gør det især, når jeg rider med andre heste.

Så vidt jeg kan læse på hendes gamle profiler herinde, har det hele tiden været et problem, at hun bukker i galop - eller det er i hvert fald, noget som der har været problemer med før. Dette har jeg dog ikke oplevet før i vinters. (Jo et glædes buk nu og da).

Nu er jeg så begyndt at overveje om sadlen kunne drille hende lidt. Hun har hele tiden gået med den, og der har intet været før nu. Men heste ændrer sig jo hele tiden, så er i tvivl om kopfjernet skal skiftes eller lign. - Ved slet ikke om det er det der er problemet. Hun gør det nemlig også i longen - dog kun i galop.

- Jeg vedhæfter nogle billeder af hende med sadlen i kommentarfeltet - kan være der er noget åbenlyst, som jeg bare ikke kan se. Alle kommentarer er velkomne - dog i en ordentlig tone. smiley

Nu er mit dilemma så, om det er sadelmager, kiropraktor (og.l.) eller dyrlæge, som skal ud først?
Vil jo kun min hest det bedste.

Dyrlæge var derude for ikke så længe siden, og han kunne umiddelbart ikke finde noget.

Skal lige siges, at hun ikke er helt ung, men en pony på 17 år. - Ved dog ikke om det har nogen relevans.

Hilsen Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bukker i galop mm. - dilemma
Kommentér på:
Bukker i galop mm. - dilemma

Annonce