{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

For tyk? (foder) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på... dyrlægen siger, at hypse (Aida) ligger i den lidt for tunge ende. Det er meningen, at hun skal have hø, lucerne og vitaminer (og græs selvfølgelig), når hun kommer hjem, men der tænker jeg så...

Vi har ikke fået købt lucerne til hende endnu, og hun kommer hjem om lidt over en uge. Min tanke er så (eller det var min mor der tænkte det, og jeg synes det virkede logisk, men hvad ved jeg): Hvis hun alligevel skal tabe sig, burde hun så ikke kunne leve på hø, vitaminer og græs?

(Billedet er et år gammelt, og bare sat ind som pynt.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tyk? (foder)
  • #1   28. maj 2016 Hvis hun er for tyk ville jeg kun give vitamin græs og hø smiley så kan du altid justere med lucerne når hun er ok i huld hvis hun taber sig? smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #2   28. maj 2016 Jeg ville nøjes med vit.mineraler hø og græs, lucerne er i min optik bare meget dyrt hø, og hvis heste ellers har fri adgang til hø behøver den ikke tyggetid i krybben.

    Og så motion motion og lidt mere motion det er vejen til varigt vægttab smiley


  • #3   28. maj 2016 Skal den gå på døgnfold eller er den inde om natten?

    Hvis den er på døgnfold, ville jeg droppe hø og kun give vitaminer og mineraler.

    Er den inde om natten, skal den naturligvis ha lidt a trygge i om natten, men jeg ville tildele det i småmasket hønet, så det holder længe og kun give et absolut minium af hø.


  • #4   28. maj 2016
    Hvis den er for tyk, ser jeg ikke pointen i døgnfold med græs.
    Skal den absolut på døgnfold, havde jeg sat den på med mundkurv.

    Græs til en tyk hest, er i det hele taget ikke en god ting - skal den absolut, så på med mundkurv. Og ja, hesten kan fint leve af vitaminer, nogen får en sjat lucerne til for at ville spise vitaminerne - men ikke meget, bare en mikro håndfuld.


  • #5   29. maj 2016 Krikken: Nå spørger jeg så ikke, om hun skal have græs eller ej. Prøv at holde dig til emnet smiley

  • #6   29. maj 2016 Hippie - det er svært at slanke en hest i denne årstid... smiley Tindur blev jo for tyk i løbet af sin pause i vinters, han var godt i gang med at tabe sig men høet han fik på opstaldnings stedet var for kraftigt. Så kom han hjem og kom i løsdrift med græs...han begyndte at tabe sig lidt igen men tog lidt på igen... Jeg har faldt til ro med at han er flot igen til næste sommer smiley for jeg kan selv, nu fremover sørge for hvilken type hø han får smiley
    Fjern Lucerne. Så længe hesten er dækket ind med vit/min og hø ad libitum(noget for maven) og har energi. Så behøver de ikke andet smiley
    Og hvis du på et tidspunkt bestemmer dig for at begrænse tiden på græs (ikke sikkert muligt) så lad den gå ude om natten og stå inde om dagen smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
For tyk? (foder)

Annonce