{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Når jeg rider uden sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej HF! smiley
Jeg har lige et problem, som jeg godt kunne tænke mig at blive klog på. smiley

Når jeg rider uden sadel på min pony, så når jeg kommer op, begynder han at løbe, og hvis jeg bliver på, kan han begynde at stejle. smiley
Jeg har en enkel gang kunne ride ham 100% normalt, hvor vi både red over bomme, og han gik til bidet. smiley Og det var dog på et tidspunkt, hvor han havde gjort det en gang før? smiley
Er rimelig sikker på at han viser at han har ondt, men han er dog også lidt skarp over ryggen, fordi han mangler muskler. Og ja, det kæmper vi på. smiley

Men er der nogle der har oplevet noget lignende? smiley

Med sadel er han utrolig sød at ride, og vi rider både dressur og spring. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når jeg rider uden sadel?
  • #1   28. maj 2016 Altså hvis du mener den har ondt, så gør da noget ved det? smiley

  • #2   28. maj 2016 Først prøv at site dig på en stol (ikke i sofa eller lænestol, men en STOL) sid som du ville side på en hest. Sit dig så på dine hænder og bevæg dig fra side til side, frem og tilbage, i cirkler, osv.

    Du kan nu mærke noget ret hårdt der presser ned på dine hænder og det er det samme som hesten vil kunne mærke. Det er det der gerne hesten når du rider uden sadel. Jeg har en hest jeg kan gøre ALT på, en lille idiotsikker hest. Men så snart jeg sidder på ham uden sadel bliver han som utilregnelig treårs der ikke er redet til.


  • #3   29. maj 2016 En bareback pad kan være en måde at skåne hestens ryg på. Ellers, så må du vente med at ride uden saddel til du har fået bygget mere rygmuskulatur på ham smiley

    Af bareback pads kan noget i denne her retning helt klart anbefales:
    https://naturalhorsemanshipequipment.com/product/bareback-pads


  • #4   29. maj 2016 ¤Møffe¤: Læs gerne hvad jeg skrev igen..
    Jeg skrev at det nok var fordi han var skarp over ryggen, og det kunne godt gøre ondt. Og det er pga. mangel på muskler.
    Og dog har jeg også skrevet at vi kæmper med at opbygge muskler..

    Træls når folk ikke læser opslaget igennem.. ._.


  • #5   29. maj 2016 Louise H: Mener du at man skal ride uden sadel, imens den ligger på? smiley

  • #6   29. maj 2016 nu læste jeg altså også indlægget, det var dog ikke sådan jeg forstod det. Jeg forstod det til at være to adskilte ting.
    Så undskyld mig!
    Jeg har dog aldrig, oplevet en hest, der er lidt spids have ondt uden sadel.
    vores pony er spids, men ikke uden muskler, og han har ikke ondt uden sadel.


  • #7   29. maj 2016 TS: Det er stort set samme følelse som at ride uden saddel, den eneste forskel er at der ligger et trykfordelende underlag imellem dig og hesten, så ryggen bliver skånet - fornemmelsen er ikke meget anderledes for rytteren smiley

  • #8   29. maj 2016 Elsker min lammeskindssadel smiley Jeg rider uden stigebøjler og det er lækkert smiley
    Gad godt have en ride-on-pad. Har du evt. prøvet med et westerenunderlag ovenpå? Også en elastik gjord rundt om.


  • #9   29. maj 2016 Møffe: nu igen, læs nu opslaget...
    Han mangler muskler, og derfor er han spids...


  • #10   29. maj 2016 Mille: Har prøvet med et normalt underlag, og så en elastikgjord rundt om. Det hjalp ikke..

    Måske jeg burde overveje at købe en lammeskindsadel. smiley


  • #11   29. maj 2016 Anna: læs nu, at det har jeg gjort!
    Jeg siger, jeg forstod din oprindelige besked anderledes, end du selv gjorde. Altså har mit første svar jo så ingen betydning mere.
    Derefter skrev jeg, min erfaring med spidsrygget hest.

    Jeg vil fremover afslå fra at svare på dine opslag, da jeg jo åbenbart ikke læser ordentligt.


  • #12   30. maj 2016 Møffe: Det var ikke sådan jeg læste det.
    Men du skal have lov til at kommentere mine opslag! Også selvom vi lige har misforstået hinanden. smiley

    Jeg har aldrig sagt at du ikke læser ordenligt! Men man bliver også nogle gange nødt til, at forstå teksten. smiley


  • #13   30. maj 2016 Ts i #10, du skal huske at et almindeligt underlag ikke fordeler trykket på nogen måde, og derfor gør det stort set ingen forskel om du rider med det eller ej.
    Tilgengæld så gør et trykfordelende underlag en hel del, og bla, derfor kan en ting som barabackpadden virkelig anbefales hvis du ønsker at ride uden nogen som helst form for støtte. Lammeskindssadlen har nemlig for det meste en slags 'ramme' som holder fast på rytteren, hvilket barebackpadden og ride-on-padden ikke har smiley


Kommentér på:
Når jeg rider uden sadel?

Annonce