{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Mistet rideglæden {{forumTopicSubject}}

Hej HG! Det er sådan at jeg har min egen pony, som jeg rider på. Problemet er bare at jeg på det sidste ikke rigtigt har haft lysten til at ride. Jeg ved ikke hvorfor, det kan også godt være at det bare er en periode man skal over, jeg ved det ikke. Men det resulterer tit i, at jeg får dårlig samvittighed over ikke at ride, og så tvinger jeg mig selv til det, og det bliver ofte en træls ridetur fordi jeg er negativ. Nogle dage gider jeg bare ikke afsted ud i stalden, men når jeg så er der vild jeg gerne.

Nogen det har prøvet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet rideglæden
  • #1   29. maj 2016 Jeg mistede også lysten til ridningen. Og det er sjældent jeg får lyst til at ride.
    Jeg har så bare erstattet min ridning med tricks og showtræning i stedet for smiley

    Det vigtigste er ikke at presse sig selv. For så bliver det bare til dårligere rideture og mindre lyst og sådan fortsætter det. Så giv dig selv og hesten en måneds Pause. Får du lyst til at ride. Jamen så rid. Har du ikke så lad være.

    Og den med at man ikke gider i stalden. Men når man så er der så gider man godt være der.
    Det er ren dovnskab. Der må man bare bide tænderne sammen og komme afsted.
    Jeg har nemlig præcis samme problem. Har heldigvis en regler for mig selv der hedder at jeg skal se min hest hver dag. Med mindre jeg decideret ikke kan nå det. smiley


  • #2   29. maj 2016 Lad være med at stil det krav, at du skal ride. Men forvent af dig selv, at du kommer ud i stalden - som du selv skriver, så gør det dig jo glad når du først er der. Men så længe ridningen ikke også gør dig glad, så drop det. Hvis hesten har brug for motionen, så lav noget andet med den, eller find en som har lyst til at ride den i en periode smiley

    Jeg havde også on/off perioder da jeg stadig red, det der tit hjalp mig med at finde lysten igen var at droppe tankerne om at forbedre mig ridemæssigt og i stedet bare hygge mig med det og lave det jeg havde lyst til når jeg havde lyst til det.


  • #3   29. maj 2016 Hvordan gik det, lige inden du mistede lysten?
    Jeg mistede lysten for mange år tilbage, da hesten og jeg kom ind i en dårlig periode, og ikke rykkede os frem, men tilbage i stedet. smiley
    Jeg fik en masse god undervisning og kom frem ad i stedet, og så ville jeg gerne igen smiley


  • #4   29. maj 2016 Lav det som du synes er hyggeligt og sjovt - om det er bare at være i stalden, ja så er det fint.

    Jeg træner en del dressur med mine heste, og hvis jeg bliver lidt træt af det en perioder, eller synes vi går lidt i stå - ja så får hestene og jeg en ekstra fridag, eller jeg trækker en tur med dem i skoven, rider bakketræning hjemme eller i skoven, longeret eller rider over cavalettis.
    Og så efter et stykke tid, så glæder jeg mig til at træne dressur igen smiley

    At prøve en ny træner, eller melde sig til en ridelejr e.l kunne måske også gøre det sjovt igen.

    Mvh Charlotte


  • #5   29. maj 2016 Jeg er selv i sådan en periode, og jeg har bare accepteret at pt er lysten der ikke og at hesten ikke tager skade af at få en pause.
    Istedet hygger jeg bare om dem.


  • #6   29. maj 2016 Ja, ja og ja smiley Jeg har prøvet det.
    Og det bedste du kan gøre er at lade VÆRE med at tvinge til selv! Der sker intet ved at du bare er ude i stalden for at hygge, gå ture, longere eller andet i en periode. Kommer det tilbage så kommer det tilbage. Men en ægte motivation kommer ikke tilbage af at du gang på gang bekræfter dig selv i at det er træls at ride og det også bliver en træls tur for ponyen.
    Så hellere vente til du rent faktisk får lysten igen. Det ser jeg INTET forkert i, og jeg synes bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed over for din pony.


  • #7   29. maj 2016 Kender godt. Det går over igen.

  • #8   29. maj 2016 jeg har prøvet det samme men jeg kom over det men grunden til jeg tror jeg mistede lysten var fordi det var vinter og mega koldt

  • #9   29. maj 2016 puuh Jeg har aldrig mistet lysten. selvfølgelig er der dage hvor jeg ikke orker det store. når vi har knald på, på arbejdet. Men vil stadig ride selvom energien ikke er til det.
    umeldbart er det jo fuldstændig ligegyldigt for hesten om du rider eller ej. så længe den ikke står inde 24/7. evt døgn fold lidt og tag ud og hils på den hver dag og lad det være det. du ødelægger kun ponyen hvis du ikke gider og får mange dårlige rideture pga dit humør.


  • #10   29. maj 2016 For mig hænger lysten til at ride sammen med kemien jeg har til hesten, variation i arbejdet samt det at jeg kan mærke fremskridt i ridningen. Jeg mister interessen ved evig sandkassedressurridning i et ridehus samt ved ridning af ældre heste der stadig ikke har lært det mest basale som galop under ridning. derudover skal der være mulighed for noget ordentlig undervisning samt variation i ridningen (dressur, spring, tur). At have hest er en dyr sport og hvis ikke min interesse er der 100% så vil jeg hellere bruge pengene på noget andet både for min og hestens skyld

Kommentér på:
Mistet rideglæden

Annonce