{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Kiropraktor, nu eller senere? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Sagen er den at min lille pony fik kiropraktor sidst i april og det var tiltrængt. Det var den dygtige Helle som også har skrevet bogen om propriotræning. Jeg synes jeg fik nogle gode ting at vide, bla om ponyernes (specielt hende den lille) vægttab.
Jeg har godt kunne se på hende at det hjalp og sagen er så den at jeg nu synes hun ligner en der godt kunne bruge en ekstra gang. Jeg vil jo umiddelbart helst først muligt, men kiropraktoren kan først d. 21 juni - som så er en dag jeg ikke kan og derfor ville vi jo nok skulle finde noget senere end det. Jeg har haft spurgt om hun kunne tidligere hvis det var om formiddagen, men hun har ikke svaret mig.

Min ene dyrlæge (jeg har 3 som er sammen i en praksis) er også kiropraktor og kan også akupunktur. Han har før behandlet ham den store og det var SÅ godt et resultat. Han er så også "normal" hestedyrlæge resten af tiden og kan ikke komme med helt samme træningsinput som Helle. Jeg synes dog stadig vi har meget at arbejde med fra Helle, så lige nu føler jeg ikke at det er et problem med input.

Jeg ved at hvis jeg ringer til min dyrlæge så vil jeg kunne få en tid før/meget snart, specielt fordi jeg har læseferie og derfor også kan om formiddagen.

Prisen for behandlingen er den sammen, bortset fra at dyrlægen ikke skal køre helt så langt så der vil kørsel være en del billigere (det er ikke det som skal afgøre det)

Ponyen er som sagt overvægtig og jeg føler ikke jeg kan motionere hende nok fra jorden og vil derfor gerne have hende i gang i ridning (jeg er for stor), hendes vogn er desværre ikke klar endnu, og jeg kan ikke få hende igang før hun er blevet behandlet.

Hvilken mulighed havde i valgt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor, nu eller senere?
  • #1   29. maj 2016 Er det ikke Heidi Nielsen du har haft ude? Jeg ved hun har skrevet en propriotrænings bog.
    Jeg ville få hende ud igen. Jeg synes bare hun ser hesten på en helt anden måde end en almindelig dyrlæge.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   29. maj 2016 kiropraktik kræver oftes rigtig mange behandlinger før det har en effekt.
    er der f.eks. nogle låsninger, vil disse med stor sandsynlighed vende tilbage hvis man ikke ændre på hestens muskulatur, og bevægelses mønster.

    så ja, hvis du syntes at det ser ud til at hesten trænger passer det nok meget godt smiley


  • #3   29. maj 2016 Spørgsmålet er ikke om hesten skal have igen, men om jeg skal vente en måned på Heidi eller ringe til min også dygtige dyrlæge så det kan blive meget snart (måske endda i den her uge) smiley

  • #4   29. maj 2016 Det er jo noget du må vurder om du mener hesten kan gå den måned eller om det haster.
    Jeg selv ville vente på Heidi frem for egen dyrlæge.


  • #5   29. maj 2016 Jeg ville nok prøve at vurdere hvor trængene det er. Måske kan du ud fra tidligere behandlinger se hvilken der har haft bedst resultat?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   29. maj 2016 Jo længere du venter, jo mere "sætter" problemerne sig fast, og jo svære bliver de at fjerne smiley

  • #7   29. maj 2016 Jeg har jo haft dem hver ude til hver sin pony og synes begge dele var godt. Derfor føler jeg ikke helt at jeg kan sammenligne. Men jeg er tryg ved dem begge smiley
    Det er jo lige det, jeg er bange for at det vil tage længere tid at komme af med hvis jeg venter smiley
    Og så er der det med at få hende motioneret, for hun skal tabe sig en del. Det med motionen føler jeg ikke kan vente en måned smiley


  • #8   29. maj 2016 Det kan jeg godt se. Min ene var også lidt overvægtig, vi lavede agility og longerede meget

  • #9   29. maj 2016 Hun er meget overvægtig og jeg kan ikke longere 5-6-7 dage om ugen.

    Jeg fik besked af Heidi på at hun skulle have pulsen op.


  • #10   29. maj 2016 Jeg ville få dyrlægen ud. som jeg ser det er det lidt akut, når du nu gerne vil have den igang så den kan tabe sig - jeg tænker hvis den skal på sommergræs, er det ikke supergodt at være overvægtigt og så ville jeg hellere have den i gang hurtigst muligt smiley

  • #11   29. maj 2016 Hun kommer ikke på sommergræs. Flyttede i løsdrift for en måned siden og der er ikke ret meget græs og der er hø i skuret. Så det er jeg meget glad for smiley

    Tror jeg ringer til dyrlægen, vil så gerne have hende i gang og er bange for at det "falder tilbage" til det samme som før Heidi kom ud.
    Ham den store pony er allerede blevet en del pænere. Hun er også blevet lidt, bare ikke nok (som sagt var hun MEGET overvægtig og er stadigvæk overvægtig)


  • #12   29. maj 2016
    Typisk går der en 2 uger mellem hver besøg, hvis en behandler skal forsøge og rette op på noget, men fx ikke kunne tage alt i et hug.

    Det plejer de jeg har brugt i hvert fald. Mit er lidt et sær tilfælde på det punkt, at hun bare fast får hver 3-4 måned ;o).

    Men har du god erfaring med den anden dyrlæge, havde jeg fået vedkommende ud. Lige med behandler er det en tillidssag og også hvad der fungere for hesten :o). Samt selvfølgelig i det her tilfælde, at hesten ikke skal gå for længe.


  • #13   29. maj 2016 Tak for erfaringen, jeg må lige se når hun bliver behandlet om hun også passer under 2 uger smiley
    Heidi sagde sidste gang at vi måtte se om det blev nødvendigt igen. Jeg havde selv forventet det ville blive nødvendigt. Vi har så også flyttet ponyerne sidenhen og min læseferie er begyndt med en masse eksamener, så den sidste måneds tid har været lidt kaotisk og hendes bevægelsesmønster er så ikke blevet ændret smiley


  • #14   29. maj 2016 Jeg ville få den dyrlæge ud der kan hurtigst. De har begge uddannelsen til det, og hvis bare det er en kompetent dyrlæge smiley

    Man får mindre ud af behandlingerne, hvis man venter for længe imellem dem. Så kan du jo altid få dyrlæge nr. 1 ud 3. gang, hvis du helst vil bruge hende.


  • #15   29. maj 2016 Det er selvfølgelig rigtigt smiley Tror jeg ringer min dyrlæge op i morgen og hører hvornår det kan blive.
    Det er jo ventetiden der bekymrer mig.


  • #16   31. maj 2016 Dyrlægen kommer på fredag om morgenen og behandler hende. Han er endda væk i næste uge så det var godt jeg lige nåede det smiley

  • #17   3. jun 2016 Ponyen fik kiropraktor i dag og det var en succes. Som min ene dyrlæge siger så arbejder han og Heidi forskelligt.
    (Derudover bruge de begge akupunktur og min dyrlæge bruger også laser).
    Ponyen gabte nærmest hele tiden og ja, det hele var bare rigtig godt, det var det rigtige ikke at vente.
    Det kan godt være fordi Heidi har gjort forarbejdet, men jeg synes ponyen reagerede mere positivt i dag end hun gjorde sidste gang smiley
    Derudover kiggede min dyrlæge også på det ar hun har på bagbenet og behandlede det. Det gjorde Heidi ikke smiley
    Jeg tror måske også det her været godt at mixe to lidt forskellige typer.


Kommentér på:
Kiropraktor, nu eller senere?

Annonce