{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

'Slankeprogram' til hesten {{forumTopicSubject}}

sagen er den er min store teenager på 4 er sådan til den rigelig gode side. hun er taget lidt godt på her når hun går på sommer fold (går normalt i løsdrift) . hun er ikke fed synes jeg, men kunne alligevel godt trænge til at få hende slanket lidt sådan så hun bliver lidt mere Fit og se på.

så søger en masse råd og forslag. hvad der evt har hjulpet fra jer og sådan. jeg arbejder pt mig med selv under ridningen (har været tæt på ride angst - det en lang historie ) så er ikke 100 % tryg her endnu og rider kun ca 15 min af gangen i skridt og meget lidt trav.
så det jo ikk her jeg får hende slanket særlig meget.

så mest af hvad i kan anbefale må gerne være fra jorden. også gerne fra ryggen da jeg så småt skal i gang med at kunne forlange lidt mere af hende i trav. smiley
alt tages imod - dog ikke i forhold til foder. hun går på græs som er lav og får kun vitaminer ved siden af - men hun kan altså leve på en sten hende her!

et billede så i kan se hvordan hendes 'form' er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'Slankeprogram' til hesten
  • #2   29. maj 2016 Tak, gode input.
    Hov, glemte da at skrive at jeg 1 gang om ugen løber med hende. Der er nogle skridt perioder inde over også, mest for min egen skyld smiley Turen vi tager varer 1 time ca.
    Når jeg føler mig mere stærk ride mæssigt vil jeg helt sikkert øge trav tiden og ligge flere intervaller ind også. Vi bruger pt også bomme. Vi har stort set altid noget fremme på banen når vi ridder. Bomme, paller / bro, dæk, tønder eller andet sjovt. Netop for at få hendes hoved brugt og for at vi kan vende tilbage til noget sikkert og sjovt når jeg bliver lidt utilpas.

    Jeg har ikke prøvet løs springning med hende før sådan rigtig. Vi arbejder og leger en del fra jorden, det kunne være vi skulle arbejde noget mere i tempo og begynde at få lagt nogle små spring ind her også. smiley

    Jeg vil ikke ændre hendes fodrings mæssigt. Sidste år da hun var i ridning 1 måned, gik hun under samme vilkår som nu. Med foder efter de dage hun havde redet. Hun var super slank og fit der, meget nydelig og se på. Men da jeg ikke kan ride hende ligeså længe og ofte nu, søgte jeg andre muligheder for motion til hende smiley


  • #3   29. maj 2016 Interval-arbejde er rigtig godt..
    Jeg brugte det meget på min gamle hest. Varm op i 15-20 min (eller hvad du plejer). SÅ red jeg 1-2 min i galop i let sæde, 2-3 min skridt, 1-2 min galop osv osv.
    Da han kom i bedre form og var super fit red vi 6-7 m in galop, 1 min skridt, 6-7 min galop..


  • #4   29. maj 2016 Det går noget tid endnu før vi kan arbejde i galoppen. jan vi gør det samme i galoppen ? kan godt lide ideen om interval træning da det samtidig styrker signalerne og gør hesten mere opmærksom. så det vil jeg helt sikkert arbejde i smiley

  • #5   29. maj 2016 Du kan jo også bare gøre det i trav.. Og det kan jo også gøre på banen eller i hallen, jeg fortrækker dog at gå over og bruge naboen travbane smiley

  • #6   29. maj 2016 vi bruger ridebanen, vi red på tur sidste år hvilket hun nød. vi har kæmpe skov og strand utrolig tæt på, der går vi tit tur. vi hr haft en lidt øv oplevelse og hun er pt rigtig teenager. så vi bruger kun bane når vi rider pt smiley

    det med i intervaller i galop kan jeg vel evt bruge i longen ?


  • #7   29. maj 2016 Det kender jeg godt.. Da min var 6 år fik hun også en rigtig teenage-periode og jeg blev noget bange for at ride hende.
    Men gå-ture er jo også gode til at styrke jeres sammenhold, det brugte jeg selv rigtig meget smiley

    Ja du kan godt bruge det i longen også hvis du vil.. Jeg fortrækker mest at lave temposkift i longen. Altså 2-3 korte skridt i trav og så frem i en frisk trav og tilbage igen 2-3 skridt og så frem igen. Det giver super god lydighed smiley Og så arbejder jeg også en del i longen med at tage hende ind på en lille volte (Størrelsen af volten afhænger selvfølgelig af hvor rutineret hesten er) 1-2 omgange og lade hende gå ud igen og slappe lidt af, og så ind igen.. Det giver en super ballance især i galop.


  • #8   29. maj 2016 Ja de kan dælme være nogle hidsige nogle i den periode smiley

    Arg ja, longen kan bruges til meget kan jeg høre. har mest brugt den til at hun kunne få strukket sig ud, søgt godt ned og fået ryggen op uden jeg sad på ryggen og generede hende. men tror vi skal bruge den med tempo skift. både i trav og lidt mere i galop også. sådan så pulsen på hende kan komme op.

    på trods af hendes lidt runde mave har hun en afsindig god form og sveder virkelig virkelig lidt aktivitet og trækker vejret helt almindeligt. kan høre vi skal gå lidt mere all in med noget tempo og intervaller.

    dejlig med ny inspiration, tusind tak smiley


Kommentér på:
'Slankeprogram' til hesten

Annonce