{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Import af 18 årig islænder fra Island. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg har forelsket mig i en super fin 18 årig islandsk vallak da jeg var på Island. Ejer har sagt at han nok ikke ville være at godt valg at importere til Danmark da han ved alder nok ikke ville kunne komme igennem dyrlæge tjekket. Er der nogen herinde der har fået importeret ældre heste og hvor gamle? Hvordan gik det? Hvor meget kostede det? Lagde de ekstra omkostninger i?
Jeg vil hjertens gerne have kyndige råd og svar.
Kh
Cecilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af 18 årig islænder fra Island.
  • #1   30. maj 2016 Hold dig fra det... Min tidligere smed avler Islændere og har gård på Island med 50 heste..han siger at alle Islændere der bliver importeret får sommer eksem. Eneste grund til at han tager heste fra Island er hvis de er så gode at de kan tilføje hans avl noget eller at de skal gå højt plan. Han sælger et fåtal af de der oppe. Det er hestene her hjemme han hovedsageligt sælger af...
    Og en 18 årig.. Gør dig selv den tjeneste at glem det! smiley

    Mvh TT


  • #2   30. maj 2016 Jeg kender selv to fra Island. Den ene på 21 nu og den anden på 14.
    Den ene var 16, næsten 17 og den anden var 10
    Som Team Tindur siger, så gør dig selv den tjeneste at lade hver.
    De har begge sommereksem og har været en del syge det første år efter de kom hertil.


  • #3   30. maj 2016 Jeg har to fra Island, og ingen eksem her. Men jeg vil nu også råde dig til at overveje det en ekstra gang, hvis ikke hesten er noget helt særligt. Jeg kender flere heste, inklusiv en af mine egne, der aldrig er blevet sig selv igen efter transporten. Men hvis hesten har et robust sind og du har råd, så kast du dig bare ud i det. smiley

    Forresten er var de to islandsk fødte jeg har hhv. 3 og 8 da de kom til Danmark. smiley


  • #7   30. maj 2016 Så er det godt at I har aflivet den myte så... smiley man tror jo på det folk siger når de kommer derfra og er store indenfor den Islandske heste avl og er en kendt rytter. smiley
    Igen endnu et eksempel på at ikke stole på folk...

    Mvh TT


  • #8   30. maj 2016 Jeg syntes ikke at du skal gøre det, medmindre den er noget helt specielt for dig, og hvis du ikke kan finde en ligeså god islænder for dig, herhjemme. Og husk nu også lige at tænke på alderen - den lyder ikke til at være helt ung smiley

  • #9   30. maj 2016 Ej, det vil da være synd at udsætte en ældre herre for sådan en omvæltning.

Kommentér på:
Import af 18 årig islænder fra Island.

Annonce