{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Simone H
Simone H
Tilmeldt:
23. maj 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Dansk eksamen - VIGTIGT! {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg kan ikke finde ud af at lave en ordenlig perspektivering til eksamen. Jeg skal perspektivere folkevisen "Roselil' og hendes moder" til Romantikken. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive/gøre?
På forhånd TAK


Kommentarer på:  Dansk eksamen - VIGTIGT!
  • Simone H
    Simone H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   30. maj 2016 Tak for svaret. - Men jeg ved bare ikke, hvad jeg skal skrive...

  • #4   30. maj 2016 tekster og andre værker fra romantikken er gennerelt meget smukke og skønne alt er pyntet på

    men hvis du kigger på historien så var der masse udvandring til Amerika for at få et bedre liv

    fordi det var så usselt et liv i europa
    der havde lige været en masse krig rundt i hele eu og økonomien var ikke den bedste

    så romantikken er bare pyntet på virkeligheden (på rigtig rigtig mange værker)


  • #5   30. maj 2016 Du skal tænke selv og svare, ikke bede andre om at lave din opgave !
    Det er dig der skal bedømmes, ikke alle os andre her.


  • Simone H
    Simone H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   30. maj 2016 Det er rigtigt, men jeg har skrevet det på min synopsis, og SKAL derfor svare på det nu. Jeg har svært ved det, og forsøger at få hjælp. Du får mig til at lyde dum, og det er ikke rart. Hvis du ikke vil andet end at få mig til at føle mig skidt tilpas, så synes jeg det er dig der skal tænke dig om. smiley

  • Simone H
    Simone H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   30. maj 2016 Tak for hjælpen til jer andre!

  • #8   31. maj 2016 I romantikken går man tilbage til de gode tider i historien.

    Danmark mister blandt andet Norge i 1814 og gik bankerot i 1813. Grundet dette kaos søger man tilbage til de gode tider (igennem gamle folkeeventyr folkeviserne etc.). Man forsøger ved hjælp af disse at skabe en dansk identitet, hvor man kan vise, at det er muligt at skabe en god og bedre fremtid.

    I romantikken har man desuden forestillingen om, at alt hænger sammen (jf. Platon).



Kommentér på:
Dansk eksamen - VIGTIGT!

Annonce