{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Købe hest - Men passet er væk. {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg er blevet tilbudt en vallak, som jeg sidste sommer tilfældigvis blev utroligt gode venner med selvom vi stod på hver vores side af hegnet, jeg fik så undersøgt hvem der ejede hesten og fandt frem til ejer, for at spørge om ejer eventuelt manglede en til at nusse om den kære hest, nu jeg synes den var så sød - Hun havde ikke brug for hjælp hvilket er helt okay smiley

Nå, hun har så skrevet til mig I dag, at hun vil sælge ham og at hun lige vil skrive til mig først inden hun offentlig gjorde salget, hvilket jeg er rigtig glad for da jeg er begyndt stille og roligt at lede efter hest igen, men da det er ret nyt er det ikke noget jeg er gået videre med end at søge lidt rundt, eventuelt spørge indtil hesten ikke andet. Hun vil sælge ham for 10.000, men jeg kan få ham for 8.500, fordi passet netop er forsvundet desværre. smiley

Hun siger han har fuldstamtavle, men hvordan finder jeg ud af det? Og hvad koster det at få nyt pas? smiley

vh Emilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe hest - Men passet er væk.
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #1   28. jun 2016 Hvad med ejercertifikatet, beviset på hvem der ejer hesten har hun det for uden det er det dyrt og besværligt

  • #2   28. jun 2016 Hvis hun nu ikke har det, hvad koster det så? Jeg vil lige høre hende ad. smiley

  • #4   28. jun 2016 Hun har ejercertifikatet smiley



  • #5   28. jun 2016 Du skal sikre dig, at det er hendes hest, så du ikke kommer i klemme. Dyrlægen kan scanne chippen i hesten, hvis den er chippet som den skal, og oplysninger om ejerforhold kan trækkes hos SEGES. Det er også dem, der laver nyt pas. Du kan sikkert se prisen på deres hjemmeside.

  • #6   28. jun 2016 Tak for svar Dorthe. smiley

    Jeg tjekker lige deres hjemmeside. smiley


  • #7   28. jun 2016 Er det i genudstedelse af bortkommet pas jeg skal kigge pris på? smiley

    Der er også Hastebehandling genudstedelse af bortkommet pas? smiley


  • #8   28. jun 2016 Velbekomme. Men sørg for at tjekke, at det er hendes hest. Det lyder lidt mistænkeligt, at passet sådan pludseligt forsvinder. Måske er den blevet erklæret uegnet som ridehest, og hun har fået udbetalt en forsikringssum. Måske er det derfor du pludseligt kan få den så billigt, og passet er forsvundet lige netop nu.

    Jeg ved selvfølgelig ikke, om der er noget lusk, men det virker lidt mistænkeligt. Der findes mange uoprigtige mennesker derude, så pas på.
    Det kan også være, at du gør et kup og får verdens bedste hest til ingen penge. Held og lykke med det:-)


  • #9   28. jun 2016 Hastebehandling er nok lidt dyrere, er det ikke? Jeg mener at det plejer at tage 2-3 uger inden passet kommer fra papirerne er sendt ind.

  • #10   28. jun 2016 Jo hastebehandling er dyre, det koster 2.112,50 og en normal behandling koster 1.612,50 men er det bare at du får det hurtigere leveret ved en hastebehandling? smiley

    Kan jeg være sikker på det er hendes hest når hun har ejercertifikatet? smiley
    Han er endnu ikke tilredet, hun mener passet var rødt og han har fuld stamtavle, han er endnu ikke kåret. Jeg har mødt hesten før, som skrevet og der så den umiddelbart sund og rask ud og manglede bestemt intet. smiley
    Men derfor kan den jo stadig være erklæret uridelig. smiley
    Hun skal starte på lang videregående uddannelse så det er tiden, hun skriver at jeg kan få ham for 8.500 hvis jeg selv genudsteder passet, men kan også få ham for 10.000 men så betaler hun, så tror ikke der er fup over smiley - Men det kan alle jo sige. smiley


  • #12   28. jun 2016 Ja selvfølgelig! smiley Så hvis det gør det, så er det ok. at købe hesten uden pas, hvis den selvfølgelig ikke har fejl. smiley

  • #14   28. jun 2016 Ja, hvis hestens chipnr. stemmer overens med det der står i ejercertifikatet, burde det være ok. Du kan få dyrlægen til at tjekke det i forbindelse med handelsundersøgelse, hvilket jeg vil anbefale dig at få lavet, også selvom hesten er billig.
    Så kan du bestille ejerskifte og nyt pas ved samme lejlighed.


  • #15   28. jun 2016 ejercatifikat og hestepas koster 1600 kr - (eller 1250)men du skal have en dyrlæge ud og tjekke hesten for chip og aftegn - så du er sikker på at det pas du får tilhøre hesten - jeg har netop selv fået lavet det på min hest - dyrlægen tog 450 plus moms for at lave tjek på hesten - dyrlægen kan også fortælle dig chip nr på hesten


  • #16   28. jun 2016 Det var faktisk billigt, er det en handels undersøgelse der kostede 450 plus moms, eller er det bare et tjek for om det er den rigtige hest? smiley

  • #17   28. jun 2016 'Hun mener passet var rødt og han har fuld stamtavle' - øh ved hun ikke engang hvilken farve passet har eller om hesten har stamtavle? Jeg ville kræve at få vist ejercertifikat for at tjekke op på hesten og at hun står som ejer - på ejercertifikat kan du også kontakte tidligere opdrætter/ejer og få tjekket op på hestens historie. Jeg ville også få tjekket chippen hvis hesten ikke har pas så du ved det er den rette hest.

  • #18   28. jun 2016 Hun er ikke så meget inde i det med pas, men er helt sikker på han har stamtavle og kender forældre. Jeg er nu ikke nervøs for det er hende der ikke ejer hesten. Hun har ejercertifikatet, men har dsv. mistet passet.. Hun vil gerne lave nyt på ham selv, men kan også selv gøre det og få ham for 8.500,- smiley Dyrlægen kommer selvfølgelig ind over salget, hvis det endelig er. smiley Det var nu bare for at høre ad, ikke om hun var troværdig eller ikke, men dejligt i advarer det kan man risikere og jeg er selvfølgelig opmærksom på om hendes navn står på ejercertifikatet. smiley

  • #19   28. jun 2016 Mener man kan se hestens stamtavle på ejercertifikatet også. Bare nysgerrig, hvad er det for en hest og hvor gammel er den?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   28. jun 2016 Du skal have passet med under transport af hesten (mener jeg).

    så hun skal få lavet passer inden du køber hesten.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #21   28. jun 2016 Jeg ville vente med handel indtil hesten er "lovlig"

  • #22   28. jun 2016 Det er en Ox'er, fra 2011. smiley

  • #23   28. jun 2016 Det er kun for at lave test på om hest passer til chip

  • #24   28. jun 2016 Og du må godt køre med den uden pas, så længe du har bevis for at passet er undervejs til dig

  • #26   29. jun 2016 Okay smiley Tak for hjælpen!

  • #27   29. jun 2016 Da vi købte Zarina var ejerskift papir væk så jeg hade hesten på prøve g sagde fra start at jeg ikke have noget med papir at gøre så det gjorde han
    Det tog 9 uger og kostede omkring 2000 kr
    Mener ikke du skal ordne den side at en handel hvis du vil høre min mening
    Han måtte tilbage og have underskrift af alle de ejer der hade været en stort arbejde.
    Hvordan med selve pas aner jeg intet om
    Syntes alle burde passer rigtig godt på pas og ejer papir da dette er et dokument
    VH
    Annette


  • #28   29. jun 2016 Hej Anette. smiley
    Hun har ejercertifikatet, men har desværre mistet passet smiley Hun skrev også at hun sagtens selv vil kunne gøre det, men pga. det vil jeg få ham til 8.500, og hvis hun skulle gøre det så kunne jeg få ham for 10.000, så jeg mister eller tjener som sådan ikke noget på selv at lave det eller få hende til det. smiley


  • #29   29. jun 2016 hvis hun har ejerbeviset - så få oplyst hestens navn og chipnr - på den måde kan du tjekke om hesten er den samme som du ser på og på den måde kan du se hvilken farve pas hesten har.

    Når du så ved disse ting - så er det op til dig om du vil købe hesten uden dyrlægeerklæring og ikke vide om hesten evt. fejler noget - det er jo en risiko - men igen - alt efter hvad du skal bruge hesten til og den er jo ikke ret gammel.

    Du kan finde mange oplysninger ved at kende hesten chip nr


  • #30   29. jun 2016 Ok på den måde smiley
    VH
    Annette


  • #31   30. jun 2016 Little John, så jeg skal bare bede om navn og chipnr? Hesten er herinde, og har fundet hestens stamtavle. smiley

  • #32   30. jun 2016 ja først skal du bede om hestens navn og Chip nr. - så ved du hvad farve pas den har

    Når du så skal have nyt pas - så beder du dyrlægen komme ud og lave tjek på om det chip nr. som sidder i hesten stemmer overens med det du har - derefter udfylder dyrlægen nogle papir med hestens chip nr. aftegn farve osv. - de papir som dyrlægen laver, sender du ind sammen med ejercatifikatet OG en købskontrakt på at DU nu har købt hesten - så laver SEGES et nyt pas, hesten bliver omreg til dig og du får pas og ejercatifikat tilbage.

    Bøvlet, men ja den enestevej du kan gøre det.

    Mener du måske også kan gøre det over mail til SEGES


  • #33   30. jun 2016 Okay tak for hjælpen! smiley

    Det lyder lidt bøvlet, men det skal jo gøres. smiley


  • #34   30. jun 2016 desværre er det bøvlet når passet er bortkommet, men denne måde er den det skal gøres på

  • #35   30. jun 2016 må jeg spørge hvad hestens fulde navn er?

Kommentér på:
Købe hest - Men passet er væk.

Annonce