{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Shetlænder - vægt? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved der er meget diskussion omkring shetlændere og deres vægt, i hvert fald mellem folk der bare har dem som hygge ponyer.

Hvad er jeres meninger omkring dem?
Skal de have den der mave der lidt store mave eller kan de sagtens være slanke?

Ligger lige et billede ind af min part.
Hvad er jeres meninger omkring ham?
Er han for tyk? For tynd? Rigtig form?

Hold en pæn tone.
Det er kun for at dele sin mening, ikke slå på folk ovs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shetlænder - vægt?
  • #1   30. jun 2016 Jeg synes din part er i en fin form, det eneste han mangler er bedre muskelmasse i hals og på rumpen vil jeg mene.
    Jeg vedlægger et billede af min lille tykke trunte, som går med mundkurv da hun er støtte pædagog til min halvt blinde araber som er pensioneret og kræver fuld græs for at kunne holde en god huld, så Molly må desværre have mundkurv på - men hun er heldigvis super cool med den nu (hun har ødelagt er par stykker..)


    profilbillede
  • #2   30. jun 2016 Jeg synes også din part er ret muskelfattig, men bestemt ikke fed smiley
    Min shetlænder var heller aldrig tyk. Det lå for det første ikke til hende at blive det, men jeg passede også meget på at hun ikke tog på. Små tykke ponyer har bare en stor risiko for at blive forfangne smiley


  • #3   30. jun 2016 Nicoline:
    Ja, han har lige været på kur, men er i fuld gang med at bygge muskelmasse.
    Har du nogle gode tips til muskler på halsen?:3
    Vi springer og træner tricks, så dem på rumpen kommer, ved bare ikke ligemed halsen.

    Ballonfisken:
    Ja, han har været på kur, så vi er igang ^^
    Hans ejer er meget striks med hans vægt, han har nemlig været på kanten til forfangenhed.


  • #4   30. jun 2016 Din ser rigtig fin ud - men som de andre siger: flere muskler ville pynte smiley

    Jeg har selv en shetlænder, han vejer mellem 220 og 240 kg (vejet på brovægt, brovægten vejer pr. 20 kg, så derimellem vejer han smiley )

    Han er en stor og kraftig shetlænder på 105 cm, og som sagt ikke lige den mest smalle type, så jeg synes selv han ser ganske pæn ud - og mine dyrlæger er enige i, at vægten ikke er et problem ift. hans størrelse, men han skal selvfølgelig gerne have nogle flere muskler fremfor den hængemave, han er ved at få smiley


    profilbillede
  • #5   30. jun 2016 Cecilie:
    Uhh, han er da en lækker lille en (:
    Walentin, min part, er vidst en max shetter på 108 cm.

    Ved ikke rigtig hvad ville være godt til muskeltræning.
    De kan jo ikke ligefrem rides af alle og enhver.
    Vi springer meget (self ikke mere end de må), går mange ture og laver tricks?


  • #6   1. jul 2016 Når man kigger på hestes huld, så oplever jeg desværre at mange glemmer at kigge på hestens kropsfacon. Og tit mener at hestene er for tykke.. Dette problem havde jeg der hvor Tindur stod før.. De mente han var for tyk da han var i perfekt stand, og jeg syntes han var alt for tynd da de mente han så godt ud.. smiley Da jeg for år tilbage tog mit medicinhåndterings kursus, skulle vi ud og kigge på nogle forskellige heste, hvor vi skulle vurdere huld... Alle deltagerne inkl mig selv tog dengang fejl.. Vi troede en hest vi så var i okay stand...den var faktisk lidt for tyk..og der var en vi alle var sikre på var for tyk.. Den var faktisk ikke for tyk overhovedet.. smiley alt dette fordi hestenes facon snød os..
    Jeg står nu med Tindur som er tøndeformet. Han er endelig ved at være i perfekt huld igen efter jeg fik ham hjem, han er meget nøjsom og jeg skal passe på at hans hø ikke er for kraftigt.. Det var det der hvor han stod opstaldet. Men folk ser ikke på hans facon og mener ofte at han er for tyk.. smiley

    Mvh TT


  • #7   1. jul 2016 Team Tindur:
    Ja, det er netop det.
    Nogle er bygget mere kraftige og runde end andre.
    Jeg indrømmer gerne at Walentin, min part, er måske en anelse for tynd, hans ribben er ret tydelige, men han er ved at putte det på igen efter en akut slankekur. (Ponyen var tæt på forfangenhed).
    Folk tror ikke på han er fin nok som han er på billedet. Men det er vel bare det billede man har af en shetter? En lille og tyk pony?


  • #8   1. jul 2016 Walle - ja det er jo oftest det man ser desværre smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Shetlænder - vægt?

Annonce