{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Det bedste foder til prisen?
  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #1   17. jul 2016 Jeg fodre med eggersmann kombipellets.
    Har fodret med det i 6 år og hestene spiser det stadig med velbehag.
    Jeg giver ved køb af en palle hos dyrenes netto 105 kr for en sæk med 25 kg.


  • #2   17. jul 2016 Det afhænger af flere ting, bla. hestens aktivitets niveau (rides den eller går den og hygger sig på folden), huld, er det en easy keeper (nem at holde huld på) m.m
    Jeg har en så kaldt easy keeper hest så jeg kan nøjes med at give vitaminer Horselux multi vit (det koster mig 83 kr. om måneden) og så får den en håndfuld lucerne ved hver måltid + hø.


  • #3   17. jul 2016 Det skal være fuldfoder, og lucerne skal helst ikke være synlig i foder for det gider de ikke æde. senior foder skal give huld og energi. Alm. Fuldfoder som ikke er senior skal kunne bruges til 1 foldbums og 1 ridehest.

  • #4   17. jul 2016 Eggersmann og Dangro er blandt andet ret økonomisk foder smiley

  • #5   17. jul 2016 Hvad med pille foder?
    Min kræsne hest, gider ikke at æde fuldfoder med smulder i, så går hun faktisk slet ikke til sin kryppe.

    Jeg har aldrig haft problemer med pillefoder, giver hende st. hippolyt naturpellets (én sæk på 25 kg koster 265 kr mener jeg), og der skal have mellem 100-200 gram pr. 100 kg. (min dv på 600 kg, i arbejde, får 900 gram dagligt)..


  • #6   17. jul 2016 Det kommer helt an på hesten. Hvis den er nøjsom, er en pony/islænder blanding det foder du vil få mest ud af at købe. Har du en hest som døjer med at holde vægten skal du vælge noget foder i en anden ende af skalaen.

    Jeg har to fjordheste, den ene fungere glimerne på en håndfuld lavenergi ponyfoder, den anden skal have den dyre st. hyppolyt stuktur E for at være velfungerende. Heste kan være utroligt forskellige, hvad der er det bedste køb til prisen, for netop din hest.

    Dertil er ikke at forglemme dine følelser, vi lægger rigtig meget kærlighed i det foder i køber, hvad synes du er det bedste til din hest.

    Der er ikke noget foder på markedet som er decideret dårligt, så prøv da fra den billige ende, til du finder lige præcis det foder, som passer til din hest.



  • #7   17. jul 2016 Har brugt eggersmann engang og det ville den kræsne gerne have, men der var meget stivelse i engang men kan se de har fjernet havre nu, måske det skal overvejes igen så. Bruger Dangro nu, men hun gider ikke det der grove lucerne plus det grønne smuld i det, så det er en kamp at få den gamle til at æde det.

  • #8   17. jul 2016 Jeg oplevede noget lignende med min fjoller i vinters

    Han tabte sig, og gad ikke æde det foder jeg gav ham, og da han gik i løsdrift stald, med fri adgang til udearial, måtte han godt være lidt rundt og han er 21, og blev ved med at tabe sig.

    Jeg var desperat, tilsidst sovsede jeg hans foder ind i melasse, bare få at få noget i ham. Det var først da jeg skiftede til Struktur E + olie, at bøtten vendte, han tog på, og er yderest velfungerende på det foder. Når nogen hører at han er 21, siger mange, det ser han ikke ud til at være. Han opfører sig heller ikke sådan. Han går virkelig godt på det foder. og jeg kan godt li´ tanken med alle de urter, det var den der med kærlighed i fodret.

    Han er stadigvæk på næsten fuld vinterfoder i kraftfoder på trods af, han har adgang til græs 24/7.

    Du må prøve dig frem, fordi jeg min går godt på struktur E, er det ikke ensbetydende med at din gør det.


  • #10   17. jul 2016
    Det kommer vel an på hvad du mener det bedste er og hvad dine heste har behov for.

    Jeg kunne garanteret proppet noget foder med en dosering på 2-3 kg i min pony og 30-40 % stivelse i hende som var billigt, meeeeeen det er ikke noget jeg mener er det bedste eller godt, især ikke til de behov hun har, så derfor bruger jeg noget der er dyrere og med andet indhold.


  • #11   17. jul 2016 Ja det er svært, men skal lige have studeret igen hvor meget stivelse eggersmann har om det er for meget. Det er heller ikke meget ved at fodre med noget stivelses fattigt hvis hesten ikke gider det.

  • #12   17. jul 2016 .

    profilbillede
  • #13   17. jul 2016 NAG'S Horsepro foder.

    Jeg giver 335 for en sæk vitaminer og fiberpiller.
    Jeg har foder til 2 måneder ca. smiley


  • #14   17. jul 2016 Obs. Horsepro Elite og fiber er der næsten igen stivelse i.
    Og kan derfor betragtes som stivelsesfrit. smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #15   17. jul 2016 Elite kan både bruges til ung, gammel, foldbumser og heste i hård træning, der tilføres FE efter behov, havre, byg, fiberpiller you name it smiley

    Tildeling er lave og som Line skriver holder det sig under 10% sukker og stivelse og har en lav tildeling.


  • #16   17. jul 2016 Ærgerligt at horsepro elite kun forhandles på Sjælland

  • #17   17. jul 2016 Det forhandles også på Fyn.
    Men kan se at du er fra jylland. Så det gør måske ikke den store forskel.

    De har ellers oprettet en webshop? Ved ikke om dette er en mulighed. smiley


  • #18   17. jul 2016 Mit bedste bud vil være raket fra danish agro. Rent til de trivelige og så supplere med fiberpiller til dem der skal bruge mere.

    Equsana rocky suppleret med bodyboost el. fiberpiller.

    Begge mærker dækker hesten ordentlig ind ved anbefalet dosis som ikke er forfærdelig stor.


  • #19   17. jul 2016 Både min veninde og jeg bruger horselux easy, til hhv. en tysk sportspony på 8 år i let-middel arbejde, en araber på 18 år, der er foldbums, en dv på 17 år, der rides ca. en gang om ugen og ellers foldbums, han har i øvrigt tendens til mavesår så må ikke få stivelse! og en Shetlandspony på 8 år som også er foldbums.
    Alle trives rigtig fint på det.
    Vores får musli, men de har lavet den som piller også.
    De skal have 100 g. pr. 100 kg. hest.
    Vi giver 129,- for 15 kg. Det koster mig 104 kr. pr. måned for min 1. pony.
    God jagt smiley


  • #20   18. jul 2016 Dangro har lavet flere varianter som er værd at kigge på. smiley
    Rigtig meget af deres foder har idag under 10% stivelse, er GMO frit, og er super økonomisk, både i indkøb og mængde. smiley
    Jeg har brugt det i rigtig mange år, forskellige varianter til 3 forskellige heste, hvor en sæk gennemsnitligt har holdt 1½-2 måneder pr hest.

    Jeg har prøvet forskellige andre mærker, men er altid endt med, at gå tilbage til Dangro. smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #21   18. jul 2016 Det er en skam at du bor i Jylland for Horsepro Fiber piller er omtrent uden sukker og stivelse og særdeles velegnet til at holde huld, de koster heller ikke en formue 160 for 25 kg.



  • #22   18. jul 2016 Dangro senior det er den min hest ikke gider pga for meget smuld og lucerne som er grov.

Kommentér på:
Det bedste foder til prisen?

Annonce