{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Hvad mister man og hvad gavner det med de sociale medier og spil på nettet? {{forumTopicSubject}}

Hej igen Hg. smiley
Jeg sidder her igen og får nogle tanker ift. Hvad internettet bringer med sig af både positive og negative ting. Her tænker jeg mest på de unge der bruger meget af sin tid på nettet og spiller og chatter.
Jeg har jo den bekymring ift. Hvad de går glip af ift. Den sociale intelligens og det at de mister lidt af den nonverbale kommunikation som vi jo bruger ved hjælp af vores kropssprog. At disse ikke bliver ordentlig udviklet/eller at den sløves.. Men det er jo selvfølgelig ikke kun negative konsekvenser. Jeg tænker jo også at det giver noget socialt til dem der er ensomme og har udfordringer i den sociale intelligens. Men de får ej heller trænet den bagved skærmen.. Så det bliver lidt en ond cirkel..
Kan I måske hjælpe mig at se nogle flere positive sider ang. Ovenstående? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mister man og hvad gavner det med de sociale medier og spil på nettet?
  • #1   20. jul 2016 Jeg vil hellere stille et andet spørgsmål, nemlig Hvad får/fik dem til at bruge så meget tid foran computeren?
    Der kan være mange grunde til at det fortrækkes at sidde bag en skræm frem for at bevæge sig ud blandt andre mennesker.
    Det kan være en person som lider af social angst, en person der bliver mobbet og holdt uden for fælles skabet, sygdom eller andre grunde
    Bare fordi man sidder/er blandt andre mennesker, betyder det ikke, at du ikke kan føle dig ensom.
    Hvad man går glip af, det afhænger af øjnene der ser. Man vil jo altid gå glip af et eller andet i de valg man nu engang træffer.
    Jeg tror det er de færreste der tænker over hvad de går glip af når de træffer et valg, man tænker jo og vælger jo som regel ud fra hvad man kommer til at opleve eller har en forestilling herom.
    For nogle kan det at sidde bag en skræm og måske knytte nogle bånd til andre i samme situation måske give dem mod på at mødes en dag og bevæge sig ud i offeligheden.
    Jeg vil være mere bekymret hvis/når ens barn vælger at spille på ipaden i stedet for at lege med kammeraterne. Så må man som forældre lave nogle andre regler med spiltid eller helt fjerne muligheden.


  • #2   20. jul 2016 Nu er jeg vokset op i zapper-generationen som man kalder den.
    Det var computer og TV der fyldte og jeg hader at være udendøres.

    Alligevel er jeg ret velfungerende socialt og har bestemt ikke problemer med at fungere i en klasse, på en arbejdsplads eller at finde venner.
    Tror nærmere det sociale ligger i opdragelsen. Og så er det bare de asociale folk som har svært ved at være sammen med andre mennesker der trækker sig væk.

    Det er derfor jeg syntes det der pokemon Go er så super smart. Det logger virkelig folk ud smiley


  • #3   20. jul 2016 Jeg tænker at det er de gamle grå der bliver sure og negative ( for at generalisere ) - de der ikke selv er på nettet og fx facebook eller spiller et spil, det er typisk dem der sidder og peger fingre og siger:
    " De er ikke sociale, det er noget underligt noget og sidde foran en skærm, skal de ikke uden for, hvorfor kan folk bruge så meget tid på facebook! "

    Jeg har kun oplevet et tilfælde af en der er håbløs vdr. livet og det sociale, resten jeg har oplevet kan sagtens styre det - også glemmer mange, at mange sådan set er sociale over internettet, bliver skide gode til engelsk ( dem der spiller teamplayer på fx computer eller playstation ) og vildt gode til tekniske ting.

    Bare fordi man spiller Fifa 6 timer om dagen eller er på facebook konstant, betyder det ikke man er socialt afstumpet og ikke kan begå sig til en fest eller familiesammenkomst- oftest tvært imod.

    Eller at man går ud og skyder folk ned fordi man har spillet counterstrike.

    Der udover, så findes der forskellige måder og være social på. Jeg HADER at være social i længere tid, jeg er møg introvert og finder det herligt at sidde foran min computer og koble af. At være tvunget til suppe, steg og is i ti timer hvor der skal mingles, ligegyldigt small talk er bare ikke mig - det er for mig latterligt ligegyldigt og overfladisk.

    Man bliver altså ikke socialt afstumpet fordi man sidder meget foran en computer, det er en gevaldig underlig generalisering der typisk kommer fra folk der som nævnt ikke selv bruger tid på facebook eller FIFA, conterstrike e.l og typisk er de typer der har et slags had til fx facebook af den ene eller anden årsag.

    Og ja, det var min ret lige ud af posen mening om det :o)


  • #4   20. jul 2016 Jeg har ingen IRL venner... rigtige venner. Jeg har en del heste, som står hjemme, og to børn. Jeg interesserer mig ikke for druk og har aldrig gjort det, jeg interesserer mig ikke for cafeer, shoppeture etc. så dem jeg har som gode bekendte er nogle hvor vi f.eks kun har vores hobby tilfælles og mødes om til stævner og skuer.

    Jeg kan til gengæld godt lide at sidde foran computeren når hestene endelig er trænet, huset gjort rent og børnene puttet. Der går jeg ind og spiller mit spil og snakker med andre voksne mennesker, som også har børn der er puttet og en arbejdsdag der er slut. Vi som mødes der, vi er for gamle/orker ikke at skulle til at fise i byen, holde venskaber ved lige ved at skulle noget osv. Vi kan gå på de dage vi har overskud til det og skal ikke overholde aftaler og slæbe os afsted til noget "for det har vi aftalt". Hvis ikke jeg spillede computer og talte med mine online venner, så ville jeg stort set kun sige goddag og farvel til de andre forældre i børnehaven og kassedamen nede i brugsen.

    Måden jeg er kommet hertil var, at jeg i folkeskolen var mobbeoffer, på min uddannelse var jeg en del ældre end de andre da jeg tog gymnasiet først, jeg er flyttet imellem mange opstaldningssteder fordi der var ting der ikke var sikkerhedsmæssigt i orden, og sådan kan jeg blive ved. Byen jeg bor i nu er meget indgroet og jeg er tilflytter smiley samt at min mand kun snakker engelsk skræmmer folk lidt væk og gør det hele lidt mere besværligt... og sidst men ikke mindst, så knokler jeg fra morgen til aften, så jeg ved ikke hvornår jeg skulle have tid til at vedligeholde venskaber...

    Når det så er sagt har jeg altid kunne snakke godt med folk på arbejdspladser, til stævner og skuer, på opstaldningssteder osv.


  • #5   20. jul 2016 Giver dig helt ret krikken. Jeg mødte min mand gennem Call of duty, og har de bedste venner gennem call of duty og wow.

    For ikke at nævne, at jeg syens at det er fint hvordan folk fra forskellige lande og religioner kan mødes og være sammen om en fælles hobby. Selvfølgelig er der i ny og næ en idiot der galer op om hvor meget de hader russiske hackere, men det er som regel fordi de ligger lavt på score-listen, og der er aldrig rigtig nogen der støtter de idioter..


  • #6   20. jul 2016 Jeg kan blive så sur og irriteret, når (typisk ældre) mennesker skal banke mig i hovedet over, at jeg bruger for meget tid foran en skærm.

    Faktum er, at jeg ligesom Krikken er møghamrende introvært, og oveni lider jeg af socialfobi og agorafobi. Efter mange, mange måneders behandling er jeg nået til et punkt, hvor jeg kan være i større menneskemængder uden at få anfald, men jeg får feber og bliver svimmel, hvis jeg er det for længe.
    Jeg kan ikke være fysisk social sammen med andre mennesker særlig længe ad gangen, før jeg begynder at "zone out" og simpelthen ikke kan følge med i samtalerne mere - det er hverken gavnligt for mig eller modparten.
    Samtidig ved jeg, at hvis jeg fx holder en weekend sammen med mere end 2 venner ad gangen, så kan jeg bruge den næste uge eller to på at lade op igen, fordi jeg simpelthen ikke kan kapere at være "social" så meget ad gangen.

    Samtidig bor jeg i en ret lille by. Jeg har klikket med meget (!) få mennesker her, på en dybde der går ud over "hey, hvordan går det? Hils derhjemme!", og det betyder, sammen med mine mentale problemer, at jeg ikke er særlig motiveret til at mødes med folk herude.
    Jeg har en masse gode venner, men de bor næsten alle sammen ret langt fra hvor jeg bor, hvilket i kombination med stramme skemaer gør det rigtig svært at komme til at ses ofte nok til at man kan kalde sig selv "social".
    Den nemmeste måde at holde kontakten ved lige med dem, er via sociale medier. Det fungerer!

    Samtidig vil jeg komme med et eksempel. Krikken nævnte, at man ofte bliver god til specifikke ting, hvis man er meget på diverse ting.
    Jeg startede engelsk i 3. klasse, som alle andre. i 4. klasse mistede vores lærer en af sine 7-årige døtre, og derfor med god grund ikke var på arbejde i lang tid. Vi havde forskellige vikarer der ikke lærte os noget, konstant lærerskift mm. indtil 8. klasse. Jeg var blandt de FÅ der kunne følge med i faget på det tidspunkt, udelukkende fordi jeg brugte meget tid på at kommunikere med mennesker fra udlandet over sociale medier. Jeg kommunikerer stadig med udenlandske mennesker, og det betyder at jeg nu taler, skriver, læser og forstår sproget flydende, selvom nogle af dem jeg gik i skole med stadig har problemer.

    At jeg sidder meget foran min skærm, betyder ikke at jeg ikke får frisk luft. Jeg er udenfor og laver noget fysisk mindst 4 timer om dagen hos hestene, og så lidt ekstra hist og pist. Men jeg går ikke i byen, jeg går ikke særlig tit på café, og jeg mødes ikke op med en ven og går en lang tur - fordi mine venner bor så tilpas langt væk, at det simpelthen ikke kan lade sig gøre uden lang tids planlægning.

    Jeg har været introvært lige så længe jeg kan huske. Jeg har aldrig været det man kalder en social butterfly, men jeg har alligevel kunne holde på et supermarkedsjob længe efter jeg blev 18, var populær blandt kunderne (ind imellem må man godt prale lidt smiley ) og jeg ELSKEDE mit arbejde, indtil jeg blev så hårdt ramt af angst, at jeg til sidst måtte langtidssygemeldes og fyres efter et halvt år.

    Med andre ord: jeg fungerer fint ifht. andre mennesker, generelt. Jeg har min sunde fornuft, jeg ved hvordan jeg omgås andre mennesker, jeg foretrækker bare - helt enkelt - at bruge tid alene i stedet.


  • #7   20. jul 2016 godt:
    jeg bruger en hel del tid foran skærmen fordi de få venner jeg har ser jeg meget lidt. jeg jeg er virkelig dårlig ti at tale med fremmede ansigt til ansigt, gøre ting som bare at gå hen og sige hej til en jeg synes ser sød ud. så jeg spiller bla. howrse rigtig meget, der kan jeg chatte med andre og slet ikke være nervøs. derigennem har jeg fået min anden bedste veninde.
    så de sociale medier og andre spil hvor man kan chatte kan jo hjælpe dem som mig. men jeg afviser da aldrig en ven, som gerne vil se mig.

    skidt:
    men der er jo nogen der "lukker sig inde i sin egen verden" på grund af spil på nettet og den slags.
    har selv haft en god ven flere år han og jeg legede meget som børn men efter vi blev ældre ca. teenager alder, lukkede han sig mere og mere ind i sine spil mens jeg stadig legede og synes det var det bedste (som jeg stadig gør)
    men det endte med at han ikke engang gad sige hej til mig da jeg en dag skulle besøge ham, så blev det for meget. hans mor kunne ikke sige stop, så han blev helt indelukket. han fik endda en hund, (var der engang for at sige "farvel" hvor jeg mødte den) det er en sød og livlig hund, som han fik for at han skulle komme mere ud for at gå ture med dem. men han gad den ikke, så det var hans mor, der passede og gik ture med den. aner ikke hvordan det er nu, men kan forestille mig at han stadig sidder i et mørkt værelse og spiller mens han snakker med nogen fra hans spil.


  • #8   20. jul 2016 Ja jeg ved at der selvfølgelig er positive aspekter som sproget. Og jeg har selv knap nok tid til de få rigtige venner jeg har i hverdagen. Så Hg er mit "sociale rum" i hverdagen når stald er ordnet og børn er puttet. Eller når jeg har lidt ekstra tid smiley så jeg kan godt forholde mig til noget af det I siger.. Men selv om man ikke har Facebook, Twitter, Instagram e.l. Så behøver man ikke at "hade" disse ting, man har bare måske ikke et behov for at opdatere og indvie hele "verden" i sit liv.. smiley

    Mvh TT


  • #9   20. jul 2016
    Det er netop en fordom - facebook er = indvie hele verden i sit liv - det bestemmer man da helt selv, hvad og hvor meget man deler.

    Og det gør man da også på HG. Vil man intet dele med verden så skal man holde sig ude i en skov og blive en sær kattedame.


  • #10   20. jul 2016 Krikken - det jeg ikke helt forstår er hvorfor det er så vigtigt for dig at alle er på Facebook.. Jeg er glad for mit privat liv, og ser ingen grund til at have Facebook.. Hvad skal jeg med det? Jeg taler med venner og familie i tlf. Og over sms. Jeg sender mail med billeder og holder dem jeg ønsker opdateret med div. Ting i livet. Jeg har ikke et behov for at feks. Poste et billede med tekst til min mor, som alle andre skal se.. Det der sendes er særligt til den/de jeg sender det til og er ikke til alle andre.. Hvorfor er det så galt? smiley

    Mvh TT


  • #11   20. jul 2016 Omkring facebook... jamen hey... jeg har mine bekendte fra hesteverdenen og min familie på... der bliver både opdateret lidt om pony, men ikke på daglig basis, og en del om mine børn, heller ikke på daglig basis, men meget private ting. Halvdelen af min familie bor i England og ville intet vide om deres søns, svigerdatters og børnebørns liv, hvis jeg ikke opdaterede engang i mellem...

  • #12   20. jul 2016
    Det er slet ikke vigtigt for mig, jeg får bare pips af folk der skal kritisere andres valg og se skævt til det - og det er også pænt træls når andre skal trække på en, fordi de ikke aner hvad der er foregået ( uanset om det lige er heste eller ej ).

    Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at du skal på facebook, men jeg har svaret på startindlægget - men du svarede ikke rigtigt på mit vdr. det at man bliver socialt afstumpet af og sidde meget ved en computer :o).


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   20. jul 2016 Hvis man bruger internettet, spil mm. med omtanke og omhu så er der klart flere fordele end ulemper.

    det er først når brugen af spil går hen pg bliver en afhængighed at det skader...

    hvis man tror at børn f.eks. mister noget nonverbalt, motorisk, kognitivt eller social ved at spille ipad, så er man nok nærmere over i den gammeldags snæversynet afdeling, eller uvidne. .


  • #14   20. jul 2016 AMT - der er heldigvis kommet spil der udvikler grovmotorikken. Det har der ellers i mange år ikke været. Men du må da gerne fortælle mig hvilke spil der udvikler eller vedligeholder den nonverbale kommunikation som vores kropssprog jo er smiley

    Krikken - jeg kunne ikke læse at du havde stillet det som et spørgsmål noget sted.. Jeg mener da ikke at man bliver social afstumpet af normal netbrug. Det er når det tager overhånd at jeg får en bekymring.

    Jeg har og har haft flere unge der har isoleret sig på værelset, de sidder på nettet og spiller og vender op på nat og dag. De har jo også udfordringer i sit liv der gør at de til tider har brug for at trække sig tilbage. Men når det går ud over deres trivsel så bliver jeg bekymret.

    Mvh TT


  • #15   20. jul 2016 Men TT hvem er det der skal sætte grænsen for hvornår det er, at det betragtes som at have taget overhånd? For det har vi to nok vidt forskellige forestillinger om, og så i forhold til hvilke sider man bruger hvor meget

    Og nu har jeg så arbejdet med unge med diverse diagnoser, som grundet disse diagnoser fungerede rigtig dårligt socialt og var meget langt bagud fagligt. For dem at gå på diverse sociale medier åbnede en helt anden verden sig for dem, fordi de bedre kunne udtrykke sig skriftligt. Og i online spil var de gode og oplevede succes uden at blive stemplet...


  • #16   20. jul 2016 Tjah det er vel hverken værre eller bedre end de personer, som synes hesten er deres liv og på bekostning heraf fravælger venner, familie mv og isolerer sig i deres egen lille osteklokke hvor al tid og penge bruges på kræet. Det handler om prioritering og hvad man vil med livet.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   20. jul 2016 spændende vinkel, men du har helt ret..

    hvad er forskellen på at bruge al sin tid ved en hest, på at studere en interesse til punkt og prikke, eller at spille et computerspil?
    der er ingen forskel, for alt gøres af stor interesse, og som en hobby..

    tt: det nonverbale bliver udviklet når vi udtrykker os, hvilket man i stor grad gør når man spiller et spil, løser en gode eller hvad det nu kan være som man laver på internettet..

    hvis den nonverbale virkelig skulle påvirkes af brugen af internet, så er det fordi at man misbruger det i en ekstrem grad.


  • #18   20. jul 2016 TT:
    Det er fair nok at man ikke vil have facebook.
    Jeg kan personligt selv rigtig godt lide konceptet. Jeg har venner fra 10 klasse som jeg ikke har decideret kontakt med længere.
    Via Facebook kan jeg følge lidt med i hvordan det går sådanne mennesker.
    Jeg har en tidligere kollega der var gravid da vi skiltes og via Facebook kan jeg nu følge med i hvordan det går. Hun har f.eks. lige strak termin.

    Med hensyn il hvad jeg selv poster så er det de "store" ting i livet som jeg syntes kommer min familie og venner ved. Men i stedet for at skulle sende en besked rundt til alle i min omkreds om at nu har jeg fået bolig. Så slår jeg det op på facebook og så kan dem der interassere sig for mig følge med smiley

    Ud over det er besked systemet på facebook mega smart da man kan være flere i en gruppe og kan se hvad hinanden skriver.
    Dvs. skal du planlægge polterabend med 10 deltagere så kan hver deltager se hvad en anden deltager skriver og derved behøver ingen give informationer videre.
    Det bliver derfor super meget nemmere at planlægge smiley

    Når det så kommer il min facebookside så skaffer det mig goder som f.eks. sponsorater smiley


  • #19   20. jul 2016
    Nu er der også stor foreskel på folk der har diagnoser og noget med i baggagen også gennemsnits drengen der bruger en del tid på computeren - men uden det er fordi han fejler det ene og andet psykisk og evt. kommer fra dårligt hjem.

    Hvis emnet her handler om det 1, så tænker jeg det burde gøres mere klart da man ellers snakker forbi hinanden.


  • #20   20. jul 2016 Krikken, nu tog jeg det op, da TT selv nævnte "Jeg har og har haft flere unge der har isoleret sig på værelset, de sidder på nettet og spiller og vender op på nat og dag" - nu ved jeg fra tidligere tråde at TT arbejder med udsatte unge, dog ikke hvilken slags udsatte unge.

  • #21   20. jul 2016
    Det er jeg helt med på - men så er udgangspunktet jo noget andet end gennemsnittet som var det jeg svarede ud fra ;o).


  • #22   20. jul 2016 TT, til det med at være privat på nettet - jeg vil faktisk mene at man kan være mere privat på Facebook end du kan her på HG. På HG behøver man end ikke have en bruger for at kunne læse med i forummet og gå ind på din profil og læse alle dine forum emner igennem. På Facebook kan du gå ind i dine private indstillinger og bestemme hvem der skal kunne se hvilke ting fra din profil, du kan gøre din profil helt privat så kun dine venner eller endda kun enkelte venner kan se det du har stående.

    Generelt vil jeg sige alt med måde, det gælder også brug af de sociale medier og skærme generelt. I vores tekniske tidsalder, så er man ret meget på den hvis man mangler evnen til at surfe rundt på nettet.

    Jeg kan da godt savne tiden hvor det var store sager at have en computer og en mobiltelefon ikke ligefrem var så mobil, men faktum er bare at man ikke rigtig slipper for det digitale nu.


  • #23   21. jul 2016 AMT - man får jo ikke trænet det med at læse andres kropssprog bagved en skærm.. Og for feks. Mennesker der ikke kan læse andres grænser så hjælper ikke nettet på det..

    Mit indlæg handler jo ikke om den der bruger nettet normalt, men de der overdriver netbrugen. Og jeg har (for at pointere det endnu engang) intet imod at andre bruger eller er på Facebook. Jeg ønsker bare ikke at være der. smiley
    Og hvad er normalt / unormalt?
    I min optik er unormalt når man vender op og ned på døgnet, man isolerer sig og formår ikke at lytte til kroppens behov for mad og søvn samt ikke soignerer sig. Man ønsker ikke kontakt med andre mennesker. Disse ting er unormalt i min optik og så bør man forsøge at få personen hjulpet til at have et sundere mønster.
    Det er ikke unormalt at unge mennesker bruger timer foran skærmen, gamer, døgner og hygger med andre spillere hvor de mødes til de der to-tre dagers store spille "fester". Det er bare at have en hobby som de synes er sjovt og som de brænder for. Så længe man passer sin skole og arbejde så spil i vej smiley sådan ser jeg på normalt/unormalt smiley

    Mvh TT


  • #24   21. jul 2016 Vender rundt på nat og dag?
    Nøj hvor er jeg træt af den sætning.

    Vores døgnrytmer er forskellige. min døgnrytme er op klokken 12.00 og i seng ved en 2.00 tiden.
    Så når jeg kan vender jeg mit døgn sådan. Så klager mine forældre om at jeg vender rundt på dag og nat. men hvis det er mere rigtigt for mig?
    Jeg trives simpelthen så skidt med at stå op der ved en 7, 8 tiden.
    Da jeg et halvt år arbejdede i butik var jeg ofte træt. Jeg gik i seng ved en 8, 9 tiden ofte og stod op klokken 07.00. Men jeg var stadigvæk træt.

    Så pliss tænk lige over det der med at vende rundt på dag og nat måske man bare har en anden døgnrytme.?

    Og kropssproget lære du nu i så tidlig en alder at det intet har med de sociale medier eller computerspil at gøre smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   21. jul 2016 Der er da også folk der rider som isolere sig fra alt og alle, er enormt usoignerede, spiser usundt mad, - hvad så med dem?

    hvorfor er det altid gamerne der skal slås i hovedet?


  • #26   21. jul 2016 AMT og Bettemus - at sove til kl 12 er ikke at snu op ned på nat og dag smiley og de der rider kommer jo ud og får motion smiley det er jo ikke fordi man er gamer! Det er der intet galt i. Det der er galt i min optik er når ovenstående(#23) træder ind smiley

    Mvh TT



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   21. jul 2016 team tindur: så fordi at man får motion, så er det ok at en dame er indelukket, asocial, usoignerede, har vendt op på dag og nat?
    men ved en gamerne er det ikke ok?

    så det er simpelthen motionen der gør det ok?

    Nu ved jeg at flere der rider ikke gør det for motionen skyld, og at de er halv "skører".. "min hest før alt", "jeg har ikke tid til venner og familie", "mit liv bliver tilrettelagt efter min hest"..


  • #28   21. jul 2016 Nej, der skal flere ting til altså for at jeg ikke var bekymret for damen.. Verden er ikke sort hvid. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   21. jul 2016 Du gør den ellers ret sort hvid smiley

  • #30   21. jul 2016 Hvorfor? Man må jo have noget at gå ud fra.. Det er jo flere der er asociale pga. Nettet. Bare se på da vi var i Legoland.. Flere mennesker gik med næsen nede i tlf. End at tale sammen og være sammen som en familie.. Det er egentlig lidt trist..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   21. jul 2016 Det er da netop en totalt sort hvid holdning at have, at mene at familien er asocial fordi de benytter deres smartphone..

    hvordan ved du hvad de laver? hvorfor dømme andre ud fra noget du intet indblik har i..

    hvad er forskellen fra at gå med en telefon og tage billeder og et kamera, som folk gjorde for 10 år siden?

    du er tydeligvis modstander at internettet, mobiler, ipad mm. Det udtrykker du ihvertfald rimeligt kraftigt. men du bør nok åbne dine øjne bare en smule, og se at det er nærmest umuligt at vokse op i dag, uden brug af disse ting - fordi det er sådan vores verden er nu om dage..

    jeg er ved at læse til pædagog, og der har vi netop haft rigtig meget om brugen af sociale medier, apps mm. og flere undersøgelser viser at det er med til at styrke børn tale, motorik, kognitivt, ja alt stort set. børn leger ikke mindre i træer end for 20 år siden, bare fordi at elektronik er blevet så stor en del af folks liv.


  • #32   21. jul 2016 AMT - Jeg er da fuldstændig klar over de positive ting ift. Medier og børn. Jeg har trods alt været pædagog i børnehaver i nogle år og har brugt ipads i mit arbejde flere gange! Det er forskel på brug og misbrug! Når man står i kø med familier og de står med næsen nede i tlf uden at tage billeder så kan man jo tydeligt se at det jo ikke er formålet.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   21. jul 2016 Men du dømmer stadig uden at vide noget om hvordan familien er??
    hvorfor skal alt og alle altid dømmes fordi at man ikke lige er som noget (her kunne det f.eks. være dig), gerne vil have at de skal være...

    for at give et eksempel så har jeg været i rigtig mange forlystelses parker rundt om i Europa, og fælles for alle er at man faktisk sjældent har stået og haft de vilde samtaler i køerne, nogle gange var der faktisk ingen samtale overhovedet - så hellere stå med til telefon og måske kommunikere med vennen der hjemme, spille et spil eller andet sjovt...

    selvføkgelig er alt skadeligt når det bliver til en afhængighed, men afhængighed af gaming er nu engang ikke mere skadeligt end afhængighed af heste, penge, øl, shopping, løb mm.


  • #34   21. jul 2016 AMT - men tager man netop ikke af sted til sådanne steder for at være sammen med familien og hygge? Bruge tid på børnene? smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   21. jul 2016 tram tindur: man kan sagtens være social selvom at man bruger sin telefon smiley

    men som ung/barn gider man ikke går og have samtaler med sine forældre eller irriterende småsøskende konstant.

    at du vælger at dømme en familie ud fra deres brug af smartphone er trist. kmfik ikke helt med om i var afsted sammen med familien eller om det bare var nogle i stod bag - men kender i ikke familien, så tangere det næsten til stalking så meget som du har holdt øje med dem, for at kunne vurdere om de var sociale eller ej..

    lad nu folk og familier gøre som de vil.. folk skal nok klare sig perfekt alligevel - og måske endda bedre end pigen uden en telefon (som desværre, skrækkelig nok, ofte er taberen i forældrenes mening omkring at børn ikke skal have e telefon)..


  • #36   21. jul 2016 Du kan ikke bare altid kigge på en med en telefon og sige "Han er asocial". Vel vil jeg da også hygge mig med familien når jeg er sammen med dem. Men ærlig talt, så er det altså også blevet væsentlig sjovere at snakke med dem i køen efter jeg er blevet ældre og flyttet hjemmefra smiley Jeg synes tit det har været nemmere når der er nogle venner (af familien) med, som man måske ikke ser så tit. Det er heller ikke alle køer der er lige sjove at stå i eller der er noget at kigge på.

    Og noget helt andet er, at tit så ser jeg rigtig asocial ud når jeg er på restaurant. Over halvdelen af gangene er min telefon fremme - også mens vi spiser. Det ser enormt uhøfligt ud og ser ud som om at jeg ikke gider dem jeg er ude at spise med. Men virkeligheden er bare, at over halvdelen af gangene jeg spiser på restaurant er det fordi jeg er på arbejde. Jeg sidder med mine kolleger, som jeg har været sammen med det meste af dagen, og tit er det noget arbejdsrelevant som vi tjekker på telefonen. Eller vi kommer til at snakke om en/et eller andet og lige skal vise det, for det kan de sociale medier også.

    Derfor er det også lidt unfair at dømme folk bare fordi de har telefonen fremme. Noget helt andet er, at i går spillede jeg på konsol (ikke online) i nogle timer. Det var første gang i lang tid jeg ikke spillede noget der var et fællesskab omkring. Det var faktisk lidt mærkeligt. Omvendt var det også SÅ rart at få en pause fra folk...


  • #37   21. jul 2016 Jeg synes at det er fedt at folk bruger deres smartphone når de står i kø til forlystelserne, som barn har jeg selv stået og hoppet i en halv times kø for en køretur på 2 minutter og som voksen ved jeg hvor pænt irriterende det er at stå foran sådan et par unger der kravler på væggen og gelænderet fordi de ikke kan vente, så når de står stille med en smartphone og taler sammen om pokemon go, facebook eller andet, så er det da dejligt for resten af os i køen.

    Min datter kunne som 3-års selv åbne youtube, starte en video, springe reklamen over, sætte på fuld skræm og fjerne diverse reklamer fra filmen... hun er en kvik dame når det kommer til teknologi, hun er så bagud på andre punkter pga sin læbe-ganespalte, men får via disse lærevideoer styrket sit sprog og sin viden.

    Jeg har selv været en af dem der i en periode på 2 måneder vendte op på nat og dag, spiste meget lidt, og gamede hele tiden. Jeg var "fanget" i et lille hus på lars tyndskids mark, det eneste jeg havde var internet, der kørte bus 1 gang hver anden time om formiddagen og om eftermiddagen, jeg havde ikke bil, ingen mennesker i nærheden eller andet... undskyld mig, men hvad dælen skulle jeg ellers lave? er det sundere at sidde uden at tale med nogen og trille tommelfingre?


  • #38   21. jul 2016 Jeg synes, at man skal lade være med at bruge så meget tid, på at dømme andre mennesker. Vi er alle forskellige og vi har forskellige interesser og behov.


  • #39   21. jul 2016 Mennesket er dømmende af natur uanset om man ser andre på gaden, i byen eller i fjernesynet/på nettet.
    Mennesker dømmer hinanden i løbet af 5-10 sec. blot ved at kigge på en person og personen er sat i "bås"
    Det ændre sig først når man lære personerne at kende


  • #40   21. jul 2016 Den familie der gik med snotten i mobilen kunne være et væddemål om hvem der finder den første pokemon.

    Det kunne være de skulle undersøge noget info og alle prøver at finde det.

    Eller noget helt tredje.
    telefonen bruges faktisk rigtig meget på en social måde. Ligesom at sætte sig ned med et bratspil. Bare med telefoner i stedet for.
    Det gør ikke man er asocial bare fordi man ikke snakker om hvordan det går med ens hamster derhjemme smiley


  • #41   21. jul 2016 Har læst en del af kommentarene, men ikke alt :3

    Jeg er personligt en af dem der bruger for "meget" tid på pc'en/mobilen, og vender rundt på dag og nat, dette har forgået on/off i 5 år. ( døgnrytmen har heddet stå op: 16:00. gå i seng: 09:00) Dog er det vendt "rigtigt" da jeg skal starte i skole og kæmpe for en drøm. smiley

    Jeg har det 3 gange bedre bag en skærm end foran et menneske, det kan godt være jeg ikke får det samme sociale nærvær som mange andre, men jeg vil hellere føle mig tilpas, end at have det skidt pga. mit panik. smiley
    ( Det skal lige siges at jeg er sammen med folk væk fra min computer, dog ikke ligeså ofte og det er tætte venner )

    Jeg har lige brugt 72 timer sammen med 20 andre gamere, og der blev ikke kun siddet ved skærmen, der blev også spillet brætspil/kortspil og jagtet pokemoner. xD
    Skal i denne weekend igen bruge 72 timer dog med 12 gamere, og igen skal der games, men også spilles bold og frisbee i haven. smiley
    Dette fællesskab vi har i grupperne er skabt igennem efterskoler, men forstærket gennem vores fælles interesse gaming. (vil slet ikke tænke på hvor vi stod, hvis vi ikke var gamere)

    Ved at jeg bruger så meget tid ved min pc, er jeg gået fra karakteren 2 til at få 12 i mundtlig engelsk, dette er sket fordi jeg gamer med 3 englændere og 1 tysker, så jeg er tvunget til at formulere mig stærkt på engelsk. smiley

    Så for mig har jeg både forstærket mit engelsk, men også givet mig en chance for at få venskaber som jeg føler mig 100% tilpas i. ( har få venner der ikke er gamere, jeg også er 100% tilpas ved )


  • #42   21. jul 2016 Cookie - du er jo ikke en af de jeg har en bekymring for smiley vi har jo fulgt med i hinandens liv i nogle år så jeg er jo med ift de Statusbeskeder du poster smiley det virker jo på mig som om du har et socialt liv og har en sjov hobby. Bliv du endelig ved med det smiley

    Mvh TT


  • #43   21. jul 2016 Dejligt at vide og ja det har vi (må sige det har været meget hyggelig og håber vi en dag mødes) smiley smiley
    Ville bare lige skrive det fra en af gamernes vinkel smiley så den var ikke myntet kun på emnet smiley

    Prøver at have et socialt liv, selvom det 80% af tiden kun er online, og vil gerne give ret i man kommer til at mangle lidt kropsprogs forståelse, dog lærer man at kunne høre forskel på folks humør, xD

    Dog vil jeg sige det en spændende tråd og man får set mange vinkler. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #44   21. jul 2016 undskyld ad jeg lige bruger dig som eksempel cookie smiley

    Men team tindur, hvorfor er det mere ok at cookie gør det, end alle andre?
    det der er jo netop en tegn på at du dømmer folk ekstremt meget uden overhovedet at have nogen indsigt i hvad der foregår oppe i deres hoveder smiley


  • #45   21. jul 2016 AMT - hvis du læser, er det da ikke gamere jeg har en bekymring omkring. Det er de unge der sidder og isolerer sig og ikke formår at skabe nogle "relationer" og får et liv der er selvdestruktivt.

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   21. jul 2016 team tindur: men du er jo stadig ufattelig dømmende over for folk du ikke kender, men dømmer udelukkende ud fra deres hobby/livsstil.

    det er ret svært at vide hvem du hentyder til når du ofte skifter "typer" i dit emne.. smiley

    det har hele tiden handlet om gamerne og internet brug, smiley

    jeg syntes bare at det er en smule skræmmende at du er så dømmende over for så mange mennesker, det troede jeg faktisk ikke (Tag det som et kompliment :-))


  • #47   21. jul 2016 Vi er alle mennesker stigmatiserende, om vi vil det eller ej smiley har næsten lyst til at sende dig en opgave jeg skrev om emnet engang, men tror desværre ikke jeg kan finde den.. smiley
    Jeg kan jo ikke tage alle under en kam da vi alle er forskellige. Men der er jo enkelte der skiller sig ud, som har nogle ligheder og som skaber bekymring hos mig..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #48   21. jul 2016 tram tindur: behøver ikke læse din opgave smiley

    men hvorfor dømme andre offentligt? hvorfor ikke bare holde tankerne for sig selv.. ? smiley


  • #49   21. jul 2016 Jeg går jo ikke efter nogle specielle her inde fra! Jeg synes bare at dette er et emne værd at have fokus på så hvad er galt med at sætte fokus på det? Ikke meget anderledes end andre emner der bliver oprettet smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #50   21. jul 2016 Jeg siger skam heller ikke at du går efter nogen her inde fra smiley

    men du har f.eks. været ret så dømmende over en familie som du har set.. sådan noget holder man normalt for sig selv - med mindre at man faktisk ved hvad der foregår..

    havde du f.eks. talt med familien eller haft en indsigt i deres liv, så havde det været noget andet, og kunne faktisk havde været en ret spændende diskution/debat.. men når det udelukkende er for at dømme andre så er det en smule mærkeligt smiley


  • #51   21. jul 2016 Jeg ved selvfølgelig ikke hvor opmærksom du er på mennesker omkring dig. Men når man står en time i kø, og det meste af tiden stod de med hovedet i tlf. Så får jeg en følelse af at tlf. Er vigtigere end at tilbringe dagen med hinanden. Og det var desværre ikke kun en familie jeg så der var ligesådan smiley men måske det er mig der er gammeldags og synes at man skal bruge sådanne stunder til at tale sammen med sine børn. Om ikke ret længe så ønsker de overhovedet ikke at løbe rundt med os, så da har vi ikke denne tid sammen.. Men den vedmodighed får du jo selv lov til at opleve om nogle år.. smiley

    Mvh TT



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   21. jul 2016 team tindur: jeg tror bare det er dig der er gammeldags, og ikke helt kan følge med i udviklingen smiley

    hvad er det jeg oplever om nogle år? den forstod jeg ikke helt.


  • #53   22. jul 2016 Hvis jeg ikke husker helt forkert så har du jo fået den fantastiske gave ved at blive mor. smiley
    Når børnene bliver større så bliver de mere selvstændige, og din rolle forandres hvor du til sidst bliver mere "overflødig", de har ikke brug for dig på samme måde som da de var små. Vennerne trækker mere, noget som selvfølgelig er sundt og normalt. Men derfor lærer man at man kun har sine børn til låns.. Så man burde benytte sig af den mulighed man har til at nyde de, og de glædes stunder man er med til at skabe smiley

    Mvh TT


  • #54   22. jul 2016
    Jeg tror din mening med emnet skulle have været mere klar fra start.

    " Det er de unge der sidder og isolerer sig og ikke formår at skabe nogle "relationer" og får et liv der er selvdestruktivt. "

    Dit start indlæg får det til at lyde som om du snakker om alle der sidder meget ved computer, men du snakker åbenbart som enkelte tilfælde du har oplevet.

    Hvorfor dedikere et helt emne til enkelte tilfælde, som vi andre iøvrigt intet kender til og dermed ikke kan snakke med om?

    Men på den anden side, så viser emnet tydeligt at der ikke er andre der kender til de her " Det er de unge der sidder og isolerer sig og ikke formår at skabe nogle "relationer" og får et liv der er selvdestruktivt. "

    Jeg kender i hvert fald ikke nogen. Jeg kan slet ikke relatere til den sætning faktisk. Ja, nogen isolere sig da, men det har intet med computeren eller fjernsynet og gøre.

    Min ekskæreste elsker Assassin's Creed og FIFA og kan sagtens bruge en hel dag på det - ja sagtens en uge hvis han har ferie og isolere sig totalt i en hule. Men jeg kender ingen som ham, der kan gå ind til et selskab og ingen kende men alligevel falde i snak med nogen og hygge sig - jeg fatter ikke hvordan han gør, men det er en evne han bare har.

    Ligesom jeg heller ikke kan genkende at du kobler at man kigger på sin mobil = asocial. Fx er der kommet et nyt spil, Pokemon Go, som gør at mange folk kommer UD, uden for og er sociale - ja, de kigger ned i telefonen en del af tiden - men de kommer ud og er sociale.

    Der udover har mange andre i emnet nævnt, at det er muligt DU ikke ser folk er sociale fordi de har en mobil i hånden, men det kan man nu sagtens være selvom man har det. Ligesom DU måske ikke mener at man er social hvis man vender om på dag og nat og bruger meget tid på computeren - mens andre her i emnet fint beskriver at det kan man sagtens være, man er bare ikke social på en måde du godkender som værende social.

    Jeg tror du skulle have startet emnet anderledes og forklaret de tilfælde du nu snakker om og spurgt til om andre kender til sådanne mennesker - så havde du ikke fået hele den her storm af folk der er en del uenige.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #55   22. jul 2016 Du har helt ret smiley

    jeg glæder mig til den dag hvor min søn er så stor at vennerne trækker mere end hans kedelige forældre - simpelthen fordi at jeg selv havde den bedste barndom og ungdom med mine venner, men hvor jeg stadig havde mine forældre på sidelinjen.


  • #56   22. jul 2016 Og når ja, man er altså ikke en dårlig mor bare fordi ens barn spiller computer.
    Det er en INTERESSE ligesom heste er, fodbold, kampsport og jeg ved ikke hvad.

    Mine forældre har ikke interesseret sig i min hestesport - er de så dårlige forældre? Er de dårlige forældre fordi jeg har fordybet mig i heste og brugt meget tid på det? Nej.

    Er børns forældre, dårlige forældre fordi deres børn sidder og spiller FIFA eller andet på computeren og bruger meget tid på det, uden forældrene er interesseret i deres hobby? Nej.

    Mine forældre er altså ikke gået glip af noget - vi har nydt rigeligt med familie tid. Jeg ville da være blevet pip gok påske plim hvis jeg var tvunget til at sidde og smile og spille kalaha dagen lang i sommerhus, tak men nej tak. Fordi puha tænk at jeg sad for mig selv i et værelse i sommerhuset og var asocial med min computer i nogle timer om dagen og ikke spillede kort med mine forældre, puha, de manglende sociale kompetencer jeg har og den manglende familie glæde vi er gået glip af.

    ( yep, ironi og sarkasme kan forekomme )


  • #57   22. jul 2016 TT:
    "om ikke særlig lang tid gider de ikke at løbe rundt sammen med os"

    Jeg ved ikke hvordan du opdrager dine børn.
    Men vores familie tager stadigvæk afsted i sommerland sammen og har også boet en uge i sommerhus sammen. Det involvere mine forældre. Min ældste søster på 30. Hendes forlovede på 35. Deres datter på 2.
    Min anden søster på 26 og hendes mand på 26. Og min sidste søster på 24 sammen med hendes kæreste på 24 og så mig på 21.

    Ja du finder os af og til med snotten i telefonen. Men ofte så snakker vi om noget af det vi ser på mobilen. Eller også trænger man bare lige til at koble af en time men hvor man stadigvæk er sammen med familien. smiley

    Lige Pt finder man f.eks. mig min søsters mand med snotten I telefonen på jagt efter pokemons det kan godt se ego ud. Men vi snakker jo undervejs om hvad vi fanger osv smiley

    Hvis folk så mig og min bedste veninde sammen ville de også ryste på hovedet og dømme os.
    "Hvorfor gider i mødes når i bare sidder med mobilen"
    Men det er ofte når vi løber tør for ting at snakke om. Vi ringer i gennemsnit en time om dagen til hinanden og når vi så mødes af og til så snakker vi i et par timer. Når vi så har fået samlet op på ugens begivenheder. Så kan vi godt løbe lidt tør for ting at snakke om. Så nyder vi hinandens selvskab med snotten i mobilen og af og til viser vi hinanden sjove ting vi finder på nettet. Eller nettet minder os om noget vi ikke har fortalt og så snakker vi igen smiley

    Denne afslappede facon gør det meget nemmere at være sammen med hende. Du skal ikke tænke over hvad du nu skal sige eller spørge om eller lave for den sags skyld.
    En anden veninde som jeg også godt kan lide at være sammen med er helt anderledes. Her skal i finde på noget at lave sammen når i ikke har mere at snakke om og det skal være noget begge 2 gerne vil.
    Det betyder man er meget på sammen med ven 2 og derfor sørger man for at holde besøgende korte.
    Med min bedste veninde kan vi godt bruge en uge sammen. - Netop fordi vi kan finde ud af at koble af selvom vi er sammen. Her er tv og telefon gode ting.

    Så syntes ligesom AMT at du er meget dømmende smiley


  • #58   22. jul 2016 Det virker som om du har meget svært ved at se de korrekte proportioner ift dit arbejde, og kommer tit med emner der dømmer hele grupper af mennesker på baggrund af nogle statistiske anomalier du oplever i forbindelse med dit arbejde. At folk er asociale og ude af stand til at fungere normalt og misbruger internettet betyder ikke at det er internettet der er problemet, det er et symptom pø problemet.
    For din egen skyld; når du ser andre mennesker, så tag positive briller på smiley som regel hvis folk har alvorlige problemer er man ikke i tvivl, så indtil da er det det mest hensynsfulde at gå ud fra, at folk nok har rimelig styr på deres liv - også selvom de lever det anderledes end du ville gøre smiley


  • #59   22. jul 2016 Og nej, jeg har ikke "vendt op og ned på døgnrytmen" fordi jeg er på HG kl 3:20 om natten, jeg har bare en søvnforstyrrelse der gør at jeg ofte har svært ved at sove igennem om natten, og når jeg alligevel ligger vågen og ikke kan tænde lys for ikke at vække min kæreste, så er mobilen genial smiley før lå jeg bare og kiggede op i loftet i 4 timer, så klar forbedring smiley smiley

  • #60   22. jul 2016 Jeg oprettede jo lige dette emne for at få nogle flere positive synspunkter den stigende brug af de sociale medier smiley men det har I vidst fuldstændig glemt og blev mere optaget af at "skælde" mig ud fordi jeg har en bekymring omkring nogle ting ved brugen.. Men fair nok.. Jeg kan tage det.. Det jeg havde håbet med emnet var at faktisk få listet op flere positive sider ved den store stigning.. Men det var der heller ikke mange af jer der formåede smiley sørgelig I skulle tage min forespørgsel på hjælp til at se flere positive sider ved at kaste jer over mig og kalde mig div. smiley

    Mvh TT


  • #61   22. jul 2016 Der er nu nævnt adskillige positive ting hvis du læser folks svar.

  • #62   22. jul 2016 TT jeg tror at problemet opstår i at du opretter mange emner, som umiddelbart giver udtryk for at kritisere folk, og senere i indlægget giver du udtryk for det samme, som du nævner i den sidste kommentar her.

    Du har været utilfreds med din mor, dine kollegaer, "de folk der ved hvem de er" i forhold til at skræmme din veninde væk fra hg osv. Derfor får folk, et måske ikke så heldigt indtryk af dig, når mange af dine forumemner umiddelbart tyder på at kritisere andre mennesker.

    Måske i stedet for at kigge udad og se efter hvad der er galt med andre mennesker, deres familier, samt deres reaktioner på dine emner og kommentarer, burde du kigge indad og læse hvad du selv har skrevet og se på "hvorfor får jeg denne reaktion fra andre mennesker"

    Dette svar skal ikke forstås som et angreb, men et venligt ment råd, da det tyder på at du ofte føler dig "angrebet"

    Måske en tråd med "hvorfor reagerer i negativt på mine emner og svar?" så kan det være at folk på en venlig måde ville fortælle dig hvad det er der går galt og hvad de føler når de læser det du har skrevet


  • #63   22. jul 2016 Jeg oprettede jo netop dette emne for at få flere positive ting om brugen af internettet.. Jeg havde jo ikke regnet med at jeg blev nødt til at forsvare mig og komme med eksempler på situationer hvor jeg følte at de sociale medier tog overhånd da jeg bad om noget så simpelt som flere positive sider.. smiley

    Mvh TT


  • #64   22. jul 2016 Og ift. Min mor og kollegaer.. Hvorfor er det anderledes end når folk opretter emner om sin kæreste e.l.? Jeg har taget op ting der har gået mig på og har søgt om råd og perspektivering samt lidt medfølelse/trøst/forståelse her inde ift. Ting der har været svært for mig. Men det må jeg så ikke eller hvad? Fordi jeg er her tit eller hvad?
    At få disse to ting smidt i hovedet nu gør mig faktisk ked af det..

    Mvh TT


  • #65   22. jul 2016 TT - det er ikke fordi at du ikke må lægge ting op, og jeg siger ikke at det er anderledes end folk der lægger andre ting op, men som flere har skrevet både i denne tråd og i andre, så får man nemt et indtryk af, at du synes at det er galt med alle andre. Du udtrykker også helt klart din mening i denne tråd, at du ikke bryder dig om enorme mængder brug af internettet, samt kritiserer at mange "gik med næsen nede i telefonen" i en forlystelsespark. Og det er IKKE fordi at du ikke må udtrykke din mening, men som sagt SYNES det at du har en meget negativ tilgang til mange ting, på trods af, at du skriver at du gerne vil have positive sider.
    Umiddelbart komme man ledes til at tro, at dine indlæg i mange tilfælde kun er til for at få medhold, og hvis det er tilfældet, så er det sikkert det forkerte forum at lægge tingene op i, da hestegalleris brugere langt fra er "rygklappere".

    Nu kan det godt være at dette svar virker hårdt på dig, men jeg skrev før at det var et venligt råd, da du tit følte dig angrebet.... og hvad gør du? straks giver du udtryk for at du er blevet ramt. Måske er netop det, at du følte dig ramt over mit sidste svar, en rigtig god grund til at se om du kan bruge mit råd om at kigge indad til noget.

    Og sidst men ikke mindst... hvis vi vender tilbage til det om din mor... så nej, du søgte i mine øjne ikke råd omkring hende... Du udstillede hende på hestegalleri og svinede hende til bag hendes ryg, for tråden startede ikke med at være om din mor... hende bragte du på bane og skrev "Jeg har en mor der (desværre) lægger selfies ud næsten flere gange dagligt. Og hun burde også have lidt mere kritisk sans (her omhandler det ikke letpåklædte billeder, heldigvis) men hun glemmer også at hun er en dame der nærmer sig 60.", "Min mor så glemmer hun at hun er mor og farmor. Det er faktisk ikke mig hun rammer mest med sin "attitude" men min søster", "Men jeg udstiller mig ikke på samme måde som min mor. Det plager min søster at min mor ikke kan opføre sig som et voksent menneske"

    og igen da folk ikke var enige skrev du "Hvorfor skal voksne ikke være på hestegalleri? Min hensigt var at lægge op til en debat ligesom andre gør her inde.", "Hold da op I får da godt nok drejet det til at omhandle mig her sad jeg og lavet et emne hvor hensigten var at vi skulle debattere brugen, og misbrugen af de sociale medier ift. Menneskets(især unges)selvrealisering og evt. skader/følger heraf. Hvor jeg faktisk har medlidenhed/ondt af at nogle ikke tænker konsekvenser eller har lidt kritisk sans ift. Hvordan de udstiller sig selv.
    Og så ender emnet om mig
    Men okay.. Lad os da bare gå til angreb på mig.. "

    Hilsen en lettere pisset af Dingle smiley


  • #66   22. jul 2016 Jeg er overhovedet ikke ude efter rygklapping. Men på det sidste føler jeg faktisk at folk har begyndt at stikke rigtig meget til mig hvor jeg ikke føler at det er berettiget... Men det må jo I så synes det er..

    Mvh TT


  • #67   22. jul 2016 Så må jeg så heller undskylde for at jeg ønskede at få nogle flere positive sider ved noget jeg er bevidst om at jeg har et lidt mere negativt syn på og flere bekymringer omkring, end den yngre generation. Så beklager at jeg oprettede emnet og "peger fingre af andre" (som I tydeligvis synes) i mit forsøg på at få nogle positive vinkler.

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #68   22. jul 2016 team tindur: tror det har noget med alderen at gøre...

    dét virker bare mærkeligt når en "ældre" opretter et emne format få hjælp til noget med en kollega, eller for at brokke sig over sin mor.. min første tanke er lidt "bliv voksen, du burde kunne klare dig selv, og ikke skulle have hjælp at et site hvor gennemsnitsalderen er 15"..

    en ting er at en yngre pige på 14-15 år opretter et emne om sin kæreste, det er nærmest at forvente at det sker, deres livs erfaring er alligevel ofte begrænset.

    ved godt at der er plads til alle, og at der er et offtopic kategori, men man skal måske bare en gang i mellem overveje hvad man lægger ud, og hvilket signal det sender


  • #69   22. jul 2016 Hvis du læser #67, så er det i mine øjne ikke en undskyldning, men et martyrium.
    Det er nok det folk reagerer på (blandt andet), og måske bliver det forstærket/forværret af, at du er norsk, og måske udtrykkes ting derfor anderledes når det oversættes til dansk.
    Som jeg ser det, så starter du ofte et emne, der virker meget (i mine øjne) som om du vil hænge alle andre ud, og at du gerne vil have rygklapperi.
    Så reagerer folk negativt, og så handler emnet pludselig om en meget afgrænset gruppe med sociale problemer/diagnoser.

    Jeg synes det er dejligt at du tænker over ting, og naturligvis er du velkommen til at lægge ting op på HG lige så vel som alle andre, men "som man råber i skoven får man svar", så når oplægget ikke reelt virker til at efterspørge folks input, men kun deres "likes", så reagerer de/jeg.
    Jeg tror du ville få meget større glæde af at udstråle reel/ægte nysgerrighed efter folks oplevelser/indtryk, hvilket jeg synes i meget større grad kommer til udtryk i dine opslag om Tindur, og derfor ender de sjældent på den måde som dine "off topic" emner gør.
    Det er ikke for at hakke på dig, det er kun for at du ikke finder dig selv i disse situationer igen og igen, for det må ikke være særlig sjovt smiley
    Prøv at læse folks svar igen, der er mange gode historier og guldkorn at hente smiley



  • #70   22. jul 2016 Helt enig Camilla. Det fik du sagt på en pænere måde end jeg smiley

  • #71   22. jul 2016 Er pt ude og gå for at smide nogle overflødige kg. Jeg ser, på en sti en familie på 5-6 mennesker+barnevogn komme gående. Pludselig stopper de alle da en siger ow. De stoppe alle og kigger i deres telefoner indtil en siger "jeg fik den". Jeg ønsker dem god jagt, og faderen spørger med et smil og lettere ironisk, hvordan det kunne være at jeg vidste det var det de lavede. Moderen siger derefter, at det endelig er lykkedes hende, og peger på teenagedatteren, at få hele familien med hende ud og gå. Så i det tilfælde må man da konkludere at det har samlet en familie om noget smiley

  • #72   23. jul 2016
    Den her tråd ( og andre fra samme trådstarter, men generelt også andre ) minder mig om folk der opretter et emne der fx hedder:
    " Hvorfor bruger folk hjælpemidler? "

    Folk svare fordi de ærligt gerne vil fortælle og uddybe og argumentere. Men når det kommer til stykket så er den trådstarter der har stillet spørgsmålet sådan set ikke spor nysgerrig og videnbegærlig på at lære noget af andre, prøve og forstå andre men ender istedet med at hagle folk ned for deres valg og på ingen måde være nysgerrig eller prøve og forstå.

    Så skal man virkelig ikke starte emnet, hvis man alligevel ikke reelt set er nysgerrig men bare lodret uenig og aldrig vil kunne have interesse i at forstå.


Kommentér på:
Hvad mister man og hvad gavner det med de sociale medier og spil på nettet?

Annonce