{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Gode gangarter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Ville lige høre, om I kloge hoveder derude kunne svare på et simpelt spørgsmål?
Hvornår betragtes gangarter som gode? Jeg mener, skal hestene træde så og så meget over, eller er det forskelligt fra race til race (specielt 4- og 5-gængere)? Min hests skridt og trav har forandret sig meget henover de sidste måneder, hvor hun også har fået flere muskler i ryggen.
God aften. På forhånd, tak for svaret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode gangarter?
  • #2   22. jul 2016 CMREITZEL:

    Det kan jeg godt tilslutte mig, rigtig fin beskrivelse smiley

    Jeg gerne have lov til at tilføje at takten er den vigtigste, hvor skridten skal være klar og regelmæssig firtaktet, altså at der lyder 4 klart adskilte hovslag i hvert skridt (det kan godt blive lidt af en udfordring med en meget stor overtrædning)
    Traven skal være klart totaktet, sådan at der lyder to hovslag for hvert skridt.
    Og ikke mindst at galoppen skal være rent tretaktet med et tydeligt svævningsmoment.

    Det rigtige arbejde kan gøre rigtig meget godt for gangarterne, så det kan sagtens passe at din hests gangarter har forbedret sig gennem arbejdet smiley


  • #3   22. jul 2016 Nu er der jo meget individuelt hvad folk nok mener er under middel, middel og over middel i gangarter. Vil I ikke lægge op tre videoer hvor man hhv. Ser hvad Jer med den gode beskrivelse mener er forskellen på ovenstående? smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Gode gangarter?

Annonce