{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.046 visninger | Oprettet:

Transport fra Island til Danmark {{forumTopicSubject}}

Hey jeg kunne godt tænke mig og høre om nogen har fået transporteret en islænder fra Island til Danmark evt. for nylig. Jeg kunne rigtig godt tænke mig og vide hvad ca prisen er for det hele altså transport til lufthavnen, dyrlægetjek, papirarbejde, fly, når den er ankommet til Danmark, dyrlægetjek igen osv osv og evt hvad transport fra Billund lufthavn til Sjælland ca koster?
Og er det 25% af hestens pris man skal regne med? Mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport fra Island til Danmark
  • #1   23. jul 2016 Jeg red engang en hest, der var hentet på Island, mener at ejer betalte 10.000kr for at få den hjem, men det er efterhånden mange år siden smiley

  • #2   23. jul 2016 Okey det ville være fedt hvis det ikk kostede ret meget mere men ja det kan self have steget i løbet af årene. Men tusind taak smiley

  • Julie M
    Julie M Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 13 Svar: 2
    #4   24. jul 2016 Jeg ved det ikke men der er ihvertfald en hjemmeside der hedder www.flyttehesten.dk/ hvor du kan sende en E-mail og spørge dem om deres pris.
    Min rideskole bruger det så skulle være fint nok smiley


  • #5   24. jul 2016 Taak jeg prøver og høre dem ad smiley mange taak de ser fine ud og ser ud til at de tager hensyn til hestene smiley

  • #6   24. jul 2016 Min tidligere smed der avler og tager enkelte Islændere fra sin flok på Island hjem til dk, fragter sine med færgen.. Ved dog ikke hvad det koster smiley

    Mvh TT


  • #7   25. jul 2016 Okey det har jeg godt nok ikk hørt før det vil jeg prøve og søge på smiley

  • #9   25. jul 2016 Jeg skrev for et par uger siden til de tre store exportfirmaer på Island..
    Prisen er 1100 EUR fra hesten er i Reykjavik med alt papir arbejde osv, og så derudover kommer prisen på transport til Reykjavik..
    Jeg mener det er 25% af både hesten og transporten..
    Men prøv at skriv til firmaerne, de er flinke til at svare og vil gerne hjælpe - og når du ved hvor hesten står, kan de jo give et helt konkret bud på hvad transporten også koster smiley

    Ripa heste skrev for et par år siden et meget godt blogindlæg omkring hvordan det hele foregik, det kan du evt. prøve at finde smiley


  • #10   25. jul 2016 Nej det kender jeg ikk så meget til ikk andet end hvad jeg har læst mig til på nettet smiley

    Okey mange taak. Jeg mener og have læst et sted at det er 25% af hestens pris. Jeg vil prøve og kontakte nogen af dem når jeg lige får tid smiley Ripa heste har jeg gemt på min tlf den har jeg efterhånden læst meget den syns jeg er virkelig god smiley


  • #11   26. jul 2016 Gårdejer har lige fået hentet en hest hjem fra Island. Det blev omkring 50.000 smiley

    Men det var mest fordi hesten først kom til Belgien( hvor de flyver til hver ónsdag), så videre til Tyskland hvor den stod 2 dage og til sidst til Nordsjælland.

    Grunden til at hun fik den fløjet til Belgien, er fordi de kun flyver til Danmark 1 gang om året og det er ofte i september/oktober. Det samme gør de i Sverige og Norge, hvor i mod i Belgien flyver de til hver onsdag smiley


  • #13   26. jul 2016 Jeg vil også anbefale Belgien. Det firma som gårdejer fik sin hest med, virkede virkelig professionelle. da de var landet i belgien, blev de kørt til tyskland og stod som sagt 2 dage på boks og slappede af. Da den ankom var den en kæmpe transporter og man kunne se på hesten at den havde haft en godt tur smiley

  • #14   26. jul 2016 Hold da op jeg så også en meget lækker islænder men som koster over 54.000 kr hvis jeg har regnet rigtigt hesten koster ca 33.000 + men så kommer alt det andet oveni.
    Er der nogen af jer der ved en ca pris på og få fløjet den over Belgien? Altså fra Island via Belgien til Danmark bare ca pris eller bud?
    Jeg skal bestille rejse derop til idag og satser på og få kigget lidt på nogen mens jeg alligevel skal ride deroppe det min første tur så jeg er meget spændt jeg skulle gerne være der fra den 14-21/10-16 og jeg har allerede forelsket mig i en meget billig hoppe som muligvis er i fol smiley


  • #15   26. jul 2016 Det lyder rigtig dejligt det vil jeg klart undersøge nærmere via Belgien tusind taak smiley

    Jeg er virkelig glad for den lange beskrivelse hvad man først skal tænke og gøre tusind taak det kommer jeg til og skal bruge hvis jeg køber en med hjem smiley men hestene bliver da dyrelæge tjekket inden afgang fra Island og i Danmark ikk? Altså at den er okey osv? Det klart og virkelig en god ide med mad det syns jeg kun den vil have fortjent på den tur smiley hende jeg har kig på er ca 3 år gammel syns der står ukendte forældre men jeg har kontakt til ejer som åbentbart bor i Tyskland og skal have spurgt hende om en masse har spurgt lidt ind til hende da jeg ønsker en 5 gænger hvilket hun er, hun er smuk med 2 blå øjne lige min drømmehest smiley hovene tænker jeg skal ordnes lige så snart den falder til det nye sted så der ikk stresses for meget om hesten smiley jeg tænker den skal gå på jordfold og langsomt kan vende sig til græs når man fx går ture osv med den smiley jeg ønsker helst den kommer i vinterperioden da den i forvejen kommer fra lidt køligt land og så skulle direkte her til i måske 25 grader det vil jeg ikk bryde mig om så helst vinter så den langsomt vender sig til det hele.
    Okey hold da op vidste ikke at de kan ændre sig sådan over en flyvetur tusind taak for info smiley


  • #18   27. jul 2016 Jeg har lige fået svar omkring hende hun er ikke blevet dyrelæge tjekket siden hende her købte hende og smed var som sagt heller ikk noget de sådan bruger kun engang i mellem så vidt jeg forstår. Hende der ejer hoppen siger den går eller har gået op i bjergene så derfor er hun ikk med føl. Hun har fødselsdag d. 15/6-13 så hun er kun lige blevet 3. Okey så det godt at hvis jeg kunne købe hende at hun vil få det hele ordnet smiley

    Kender i de her forældre?
    Far: Orri frá Ytri Löngumýri
    Mor: Hetja frá Sölvholti



Kommentér på:
Transport fra Island til Danmark

Annonce