{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Er der nogen første gangs heste ejer eller nogen som mangler viden? {{forumTopicSubject}}

Måske et dumt emne, men jeg vil gerne vide hvor mange første gangs heste ejere der er nu her eller nogen som syntes der er nogle bestemte ting indenfor den kære heste verden som de ikke syntes de kender til! smiley

F.eks.
* Almen Basis viden om hesten og dens opbygning
* Økonomi
*Sygdommen
osv.
Osv.

Jeg mødes hver dag af utrolig mange spørgsmål omkring de kære heste, hvor jeg tænker det burde man som heste ejer vide smiley

Men til gengæld er der også mange nye hesteejer, som mangler viden omkring de skønne dyr, som jeg håber at kunne hjælpe i fremtiden.

Så skriv endelig her på opslaget eller i besked smiley


Kommentarer på:  Er der nogen første gangs heste ejer eller nogen som mangler viden?
  • #1   21. aug 2016 Jeg købte hest før jeg vidste særlig meget om noget som helst. Man lærer med tiden og det syntes jeg faktisk ikke der er noget galt i. Jeg havde en søster og en opstalder som jeg kunne søge råd ved smiley

    Men der er helt sikkert stadigvæk ting jeg ikke ved om de kære heste smiley


  • #2   21. aug 2016
    De fleste ting i hesteverdenen kan man google sig til - sygdomme, økonomi og andet. Det man ikke kan google sig til, er hvad man mener om det ene og det andet - man har måske nogle meninger om tingene når man bliver heste ejer, nogle ting man tænker " det er godt og det der er skidt ".

    Men så bliver man heste ejer så er det med at finde sin egen "plads" så og sige, meninger og tilgang til tingene :o)


  • #3   21. aug 2016 Hvis man kan Google sig til de fleste ting, så undre det mig meget at folk ikke søge Google men derimod ligger rigtig rigtig rigtig rigtig mange spørgsmål op på bl.a. Fb smiley

  • #4   21. aug 2016
    Fordi folk ikke tænker så langt som at google det ;o). Også er nogen ikke særligt gode til at vide hvordan man søger på google - hvordan man får de bedste resultater.

    Der udover, så er folk tit pænt dovne og vælger at bruge facebook som google. Istedet for fx at selv gå ind på rideforbund.dk og finde reglementet og læse reglerne til fx dressurstævner.


  • #5   21. aug 2016 Folk vil vist ikke selv gøre "benarbejdet" ved at google. Det er nemmere at spørge og få et svar end at google det.
    Jeg synes også at der er rigtig mange der spørger om ting vedr. stævne, hvor man hurtigt og nemt kan finde svaret i reglementet smiley


  • #6   21. aug 2016 det er vel ikke så meget anderledes at få hest end det er at få børn. du kan læse nok så meget og være nok så forberedt. Men du aner ikke hvordan det er før du står i det.
    jeg købte en 2 års sidste år. min første hest. total skudt i låget. jeg vidste ikke ret meget om ret meget. men jeg havde gode folk omkring mig. man lære gennem livet. uanset hvad man har med at gøre. man bliver aldrig færdig. jeg tror, at hvis man har hjertet og fornuften med, så skal det hele nok gå.
    så jeg vil ikke tage det så tungt. selv de mest erfarne kan komme til kort og må bede om hjælp.


  • #7   21. aug 2016 Jeg har haft hest før.
    Nu har jeg part.

    Jeg synes selv at jeg ved nok, til at det ville være fuldt forsvarligt at jeg holdt hest igen.
    Men grundlæggende, ved jeg nok?
    Nej. Jeg har den ydmyge holdning, at man aldrig kan vide nok. Jo mere man ved, des mere opdager man at man mangler at lære.
    Men, læring livslangt er et godt princip.

    Mit problem er bare, hvor er de gode og saglige kilder til at lære mere?
    Jeg er ikke interesseret i populære teorier, der ikke kan holde til en kritisk gennemgang af fraværet kilder eller sammenhæng i deres postulater.
    Jeg bryder mig ikke om at Google for meget, for folk er ofte meget kloge. Men hvor har de det fra? Der mangler ofte kilder.
    Eksempel, der er en meget lang tråd om overvægt hos rytter versus hestens belastning. Folk henviser til en 15% eller 20% regel - men ingen henviser til hvad der er af holdepunkter for at det er x andel af vægten, der er den magiske grænser. Hvor er original studiet med videre?

    Ydmyghed er noget forbandet noget.
    Hvad ved vi?
    Og hvad er noget vi tror vi ved?
    Og hvordan skelner vi?


Kommentér på:
Er der nogen første gangs heste ejer eller nogen som mangler viden?

Annonce