{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekæmbelse af fodermider
  • #1   25. aug 2016 Hæld det ud til hønsene?

    De æder mider og nok også gerne mash.
    Så sparer du på foderet til dem.

    Hvis der er vækst af mider, ville jeg antage at selve foderet også er fordærvet, for mider vokser frem under vilkår hvor foder kan fordærves. Og mider skal bruge tid til at vokse frem.
    Så, foderet 1) har stået længe nok, 2)under fordærvelsesvenlige forhold til at det er nødt til at være blevet fordærvet


  • #2   25. aug 2016 Foderet er smidt ud, vil helst ikke have mider i mit hønsefoder. og det var en meget lille rest.

    Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg renser mine Tønder og spænde, og eventuelt foder rummet ?


  • #3   25. aug 2016 Vask med vand og sæbe, for at fjerne snavs.
    Evt rodalon bagefter,for at desinficere. Du kan ikke desinficere under snavs, så snavs skal væk først.

    Kig på om beholderne er tætte? Ellers kan insekter komme ind igen senere.
    Tænk over, om leverandør håndterer korrekt? Og har du håndteret korrekt ift holdbarhed?

    Hvis alt er i orden, var det et uheld og gentager sig næppe.


  • #4   25. aug 2016 Da jeg havde fået en portion fiberpiller med bitte små mider (?) i, fra producenten, rensede jeg alle tønder - først skyllede/børstede jeg dem grundigt, og så tørrede/vaskede jeg dem overalt med sprit smiley Hvis der var nogle tilbage, så ville ALT dø af spritten, og spritten fordamper efterfølgende og gør derfor ingen skade ifht. nyt foder i tønderne. Det var i hvert fald effektivt.
    Man bør selvfølgelig også gøre rent i foderrummet (feje, evt. vaske af hvis miderne også er udenfor tønderne), og sikre at fodertønderne er opbevaret et ordentligt sted smiley


Kommentér på:
Bekæmbelse af fodermider

Annonce