{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Ridestøvler: Stift vs. Blødt læder {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kigger lidt på lange ridestøvler og undre mig om hvad forskellene er mellem læderridestøvler med stift og blødt læder. Hvad er fordele ved dem hver? Og hvornår skal man bruge hvad? Eller er det en smagssag? Hvad er bedst hvis man primært rider dressur og springer lidt?
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridestøvler: Stift vs. Blødt læder
  • #1   25. aug 2016 Jeg springer og jeg ville aldrig kunne enes med ridestøvler i stift læder.. Men jeg er også mega glad for at ride dressur med blødt læder, så det er nok bare generelt at jeg gerne vil have blødt læder - så jeg tror det er en smagssag smiley

  • #2   25. aug 2016 Stive støvler er primært til dressur og de bløde er primært til springning. I dressur skal man have lange strakte ben så der er en stiv og høj skaft ofte bedre, både for synets skyld og for effekten. Hvor i spring skal man have lidt mere bøjet ben, hvilket måske er bedre med de bløde støvler.
    Men tror lettere man vil kunne ride dressur med bløde end springe med stive. Hvilket jeg gør til daglig, er nemlig springrytter så har de bløde, men rider dressur med dem alligevel.


  • #3   25. aug 2016 Stive ridestøvler er til dressur for at støtte benet og så ser det pænest ud, at de er stive. Man kan få nogle der er blødere på indersiden af fx kalveskind (Cavallo har nogle), så de er blødere og du sidder bedre fast med benet. Bløde ridestøvler er til spring for at du kan bruge dine ben og bevæge dem optimalt uden ubehag smiley

  • #4   25. aug 2016 Jeg rider primært tur, men kan også godt lide at springe en gang i mellem. Jeg har et par lange, stive støvler. Jeg er rigtig glad for dem, og ville ikke have haft bløde, men jeg har også hypermobile ankler, som gør at jeg har problemer med at vrikke om i stigbøjlerne. smiley

  • #5   25. aug 2016 hwlt klart blødt læder. jeg skulle prøve et par forskellige, jeg prøvede nogle stive, det fungerede bar ikke. og så prøvedde jeg et par bløde læder, og de passede perfekt og gør det stadig. super dejlige at ride i smiley

Kommentér på:
Ridestøvler: Stift vs. Blødt læder

Annonce