{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Hest ligger an til at stejle {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Min hest har det med at når der er noget han ikke gider på tur, eller ikke vil gå længere lægger han an til at stejle det er ikke noget vildt, men jeg bliver hurtig nervøs for at han stejler højt. Vi har før redet en lang tur uden nogle problemer han har også lagt an til at stejle da jeg red med andre. Der er ingen ting på ridebanen der er han meget arbejdsglad og ingen unoder.
Så er der noget jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest ligger an til at stejle
  • #1   24. sep 2016
    Ofte bruger heste stejl, når de ikke ser nogen anden udvej men fx føler sig presset eller stressede. Så det er med at undgå de situationer, eller håndtere dem anderledes.


  • #2   24. sep 2016 min hoppe er meget svær at ride er tjekket i hoved og røv med røngten osv. stejler hvis jeg ber hende om noget der kan være svært.. kan nogen dage være så simpelt som at skifte galop..

    ros ros ros det giver pote når din hyp går fremad.. men alt tager tid.. og kan tage lang tid


  • #3   24. sep 2016 Min hest havde/har samme problem. Det startede med kun at være nå vi red alene. Men så blev jeg jo bange for at hun skulle gøre det, så så snart hun lagde an til det, lænede jeg mig frem - så jeg gav hende jo modstridende signaler (pres fra schenkel = frem, frem i sadlen = tilbage). Og hvad skal hesten så ellers gøre, end at gå op?

    Så fandt hun lynhurtigt ud af, at når hun gjorde det gav jeg op (jeg var pisse bange for det, fordi en anden hest kort forinden havde smidt sig bagover med mig på ryggen). Så for mit vedkommende var det en indlært adfærd, som hun brugte når der var noget hun ikke gad - og det udviklede sig desværre også til banen, og når der var andre. Det tog laaaang tid at komme ud af igen, og det krævede at jeg bed det i mig og ikke gav hende lov til at slippe, bare fordi hun rejste sig lidt (det var virkelig ikke mere end 20-30 cm hun rejste sig). Det tog lidt tid, hvor jeg græd som pisket hver gang jeg red hende, fordi jeg var så bange for det. Men til sidst hjalp det.

    SÅ jeg tænker om du måske skal kigge lidt på hvilke signaler du ubevidst sender hende? Vær HELT klar i dine signaler, og overdriv dem evt. lidt for at tydeliggøre at du vil have hende FREM, og for at være sikker på, at du giver de rigtige. For mig hjalp det at give løse tøjler, så der stort set ikke var kontakt, drive kraftigt frem for sædet, mens jeg lænede mig lidt tilbage, og drive frem for schenklen. Og så selvfølgelig MASSER OG MASSER af ros, når hesten går frem!


Kommentér på:
Hest ligger an til at stejle

Annonce