{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

bid eksperter herinde? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg har en shetlandspony der synes generet af sit bid. Når hun bliver kørt stikker hun næsen i sky og, tja... er bare ikke tilfreds.

Hun bruger et tredalt bid, men jeg har nu fået anbefalet at prøve et standbid, da shetterne normalt, åbenbart, har en ret flad gane.

Jeg har så søgt herinde, men det jeg fandt var en anbefaling af danish guard biddet. Men så er det nogen der snakker om at et standbid der kan rotere er bedre, samt mange andre ting.

Ponyen er en minishet på 85 cm. Hvad kan i anbefale?

Det skal siges at jeg før har kigget på at jeg gerne ville have ret myler bid til hende, men jeg ved ikke om det kunne løse problemet.


Kommentarer på:  bid eksperter herinde?
  • #1   27. sep 2016 Hvis du mener hesten har en flad gane så skal du ihvertfald være opmærksom på om der er port på stangen.

    Mener bl.a. der er port på Danish Guard og på Myler lvl. 2 og 3


  • #2   27. sep 2016 Et udelt bid kan jeg anbefale, og så få målt hendes mund :).

  • #3   27. sep 2016 Tænker at ponyen enten ikke bryder sig om det pres der kommer på tungen eller laderne.
    så om du kan nøjes med at skulle prøve med et baucher bid eller som du skal prøve et eller flere med tungefrihed kan være svært at sig.
    det er selvfølgelig bedst hvis du kan låne dig frem til nogle bid i stedet for at skulle ud og købe en masse forskellige.
    Danish guard kan kun fås ned til 11,5 hvilket er for stor til en mini shetter


  • #5   27. sep 2016 En minishet på 85 cm kan ikke passe et Danish Guard, da den mindste størrelse er str 10,5 cm.

    Jeg ville finde et udelt bid, evt et bid med ophæng.


  • #6   27. sep 2016 når du skriver stang mener vi så stangbid som er pelham, kandar, og lignende? eller et udelt bid? smiley

    Vores shetter gik på med 2 delt, og det gik overhovedet ikke, han går uden bid nu, og er noget mere tilfreds smiley


  • #7   27. sep 2016 Lunse jeg ved det faktisk ikke. Det var i forbifarten at en sagde, prøv et stangbid det fungerede for os, og så tænkte jeg, nå ja, det går man da bare lige ned og køber. Så blev jeg jo det klogere at der er en milliard slags, og aner ikke hvad jeg skal gå efter.

  • #8   27. sep 2016 haha jeg oplever nemlig tit enormt meget forvirring i det med ordet stangbid smiley er vi i udelt uden stang eller i bid med stang??? smiley haha, men ville forslå et udelt bid, overvejer selv at leve efter et til rocco, men så længe han er så nem i bidløs, ser jeg ingen grund til at "tage det fra ham" smiley

  • #9   27. sep 2016 Ja, jeg tør bare ikke bidløs, da min mand kører på vej med hende, og han er kørestolsbruger, samt at de stævner min datter starter, der er det påkrævet med bid. Havde ellers hele tiden troet at det var hovedtøjet der generede og har rettet og indstillet, tjekket tænder osv, da hun har en lidt "sjov" pasform hvor intet passer helt, det var først da en nævnte bid, at jeg tænkte over det


  • #10   27. sep 2016 så kan jeg godt se det smiley men et udelt bid ville ikke være skidt at prøve smiley held og lykke med at finde det der passer ponyen smiley

  • #11   28. sep 2016 Ville prøve et tyndt udelt bid. Det fungere fantastik til kørsel i liner på min æseldreng. Æsler er smalle i munden generelt og det er din minishet sikkert også. Udelt bid giver over ro i munden og en kørehest skal jo ikke arbejde med biddet.

Kommentér på:
bid eksperter herinde?

Annonce