{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min hest er forsikret i Dansk hesteforsikring til 75.000kr i liv samt uanvendelig, samt alm. sygeforsikring. Hesten fejler intet.
Har fået min årlige regning på 11.853kr. Hvis jeg ønsker en mindre regning, kan jeg sætte liv samt uanvendelig ned på 50.000kr. Så bliver min regning 8710kr. Og er stadig sygeforsikret.
Jeg har kun haft hesten 1 år.


Hvor mange af jer, har haft brug for:
Livsforsikring?
Uanvendeligheds forsikring?
Hvis en hest bliver uanvendelig kan den aflives til fuld sum eller gå som hygge/avl, men så får man kun det halve udbetalt.

Tænker bare økonomisk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   28. sep 2016 Du kan ikke aflive den og få forsikring hvis den kun er uanvendelig i hvert fald.


  • #2   28. sep 2016 ville aldrig tage uandvendelighed væk
    VH
    Annette


  • #3   28. sep 2016 Jeg har fravalgt forsikringer på mine heste af flere årsager.

    Hestene er indkøbt billigt, og jeg har nu hvor de går M og PSG til stævner alligevel ikke råd til at uanvendelighedsforsikre til noget der nærmer sig en indkøbspris af en fuldt uddannet PSG hest. Så jeg må bare spytte 8-15.000 kr i kassen til en ny unghest og starte forfra.
    Jeg har ikke optaget gæld for at købe hestene - de er betalt kontant.
    Jeg har hestene hjemme, dvs de går på enefold, får foder udfra alle kunstens regler for at minimerer kolik og andre sygdomme. Jeg er meget bevidst om at ride dem varieret og især på varieret underlag for at minimerer risiko for skader.
    Ved at jeg har to heste på ca samme niveau, så minimerer jeg risikoen for at slide på "den eneste ene" hele tiden. Og skulle den ene få en skade, så kan den stå for fold i et halvt år uden at koste mig det blege i opstaldning, og jeg har stadig noget at ride på.
    Jeg er indenfor sundhedsvæsnet/akutte skader/sportsskader så jeg ved udemærket hvad man kan behandle, hvad der er fremtid i, og hvad der bare gøre dyrlægen rig. Så ingen forsikringspenge skal få mig til at vælge en behandling, hvis jeg har mine tvivl. Og jeg er så heldig stillet økonomisk at jeg godt kan tage 8-10.000 kr ud af kontoen til en dyrlægeregning uden problem.
    Det er mine "to små børn" som jeg har haft siden de var 1 år gamle - dvs de skal ikke sælges/er et investeringsobjekt, og de skal blive gamle hos mig.

    Da jeg var studerende og kun havde en ridehest, og ikke mange penge, der var han forsikret for uanvendelighed og sygeforsikring.

    Mvh Charlotte


  • #4   28. sep 2016 Jeg selv har endnu ikke haft brug for forsikringen andet end en dag for 4 år siden hvor min stod med høj feber kl 19 en onsdag. Der fik jeg lidt tilbage fra forsikringen. Til gengæld så rider jeg military og så synes jeg altså det er rarest at kunne ride velvidende at skulle der ske noget så ville jeg kunne købe mig en ny hest på samme niveau med det samme.

    Min veninde til gengæld. Hun har på blot 6 år været så uheldig at hun har fået aflivet to heste og står med den tredje som nok også skal aflives på grund af skader. Den ene nåede hun kun at have i halvandet år før den brækkede griffelbenet i en foldskade. Hun ville derfor på ingen måde have haft råd til sin nye hest hvis ikke hun havde haft den forsikret. Hun er ikke typen der kan starte forfra med en helt rå hest, så hun er nødt til at have pengene til at betale for den er velredet.

    Alt efter hvad dit forventede niveau er på en evt ny hest og om du evt ville kunne låne penge i banken til det resterende i indkøb af ny hest så vil jeg godt mene det kan betale sig at sætte præmien ned. Men det er jo et spørgsmål om prioteringer smiley


  • #5   28. sep 2016 Jeg har stået med en hest med en alvorlig kronisk ben skade og kun en livsforsikring, måtte aflive uden at se en eneste krone. Så længe hesten kan smerte dækkes det mindste og det ikke kræver en akut aflivning, så kan du ikke bruge en livsforsikring til noget.

    Efter det har jeg ALTID uanvendeligheds forsikringen.


  • #6   29. sep 2016 Jeg har kun livsforsikring på mine heste. Hvis mine heste ikke kan bruges til ridningen mere så kommer de til at gå og hygge sig på folden så længe det er forsvarligt. Jeg går dog og vurderer om jeg skal oprette en sygeforsikring sådan at jeg får dækket hvis der skulle ske dem noget.

    Mvh TT


Kommentér på:
Forsikring

Annonce