{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Rideudstyr generelt {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig eller er rideudstyr bare dumpet i brugtmarkedet?

Jeg står og har en masse udstyr til hest og pony som jeg ikke kan bruge da det enten er for stort eller for lille til de 2 heste jeg selv har.

Jeg vil rigtig gerne sælge det eller bytte det til andet jeg kan bruge - men når sælger byder - som jeg egenligt er ret okay med - så er de langt og jeg mener meget langt UNDER ny-prisen på udstyr der næste IKKE er brugt og er i ret pæn stand.

Er det bare totalt umuligt at sælge rideudstyr i dagens Danmark?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideudstyr generelt
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   28. sep 2016 næh, folk forlanger ofte bare for meget for deres brugte udstyr smiley

  • #2   28. sep 2016 Lad os tage et eksempel - jeg har et sæt gemascher i str pony - både får og bag - er 250 kr for meget for dem? - plus Porto eller afhenter?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. sep 2016 Sådan kan du ikke sætte det op..

    hvilken mærke er gamacherne? hvor gamle er de? hvor meget er de brugt?


  • #4   28. sep 2016 Hvis det er de gamacher du har i din annonce, så synes jeg at det er for meget smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   28. sep 2016 F.eks. så får du aldrig 250 kr. for en fleece tæppe som ser ud som de gør på billederne.

  • #6   28. sep 2016 Alder ved jeg ikke - da jeg fik dem med i en kasse fra et konkursbo - meget lidt brugt og ingen slidmærker - mærke???? Aner jeg intet om da jeg ikke går op i mærker eller har kigget om de har et "navn"

  • #8   28. sep 2016 Laura - ja det er det

    Hvad er der galt med 250 for et fleece dækken - ubrugt - som i aldrig brugt og med hals?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   28. sep 2016 Hvis du ikke engang gider tage dig den ulejlighed at tjekke gamacherne for et. mærke, så kan de se meget langt efter 250 kr.

    så kan de nok nærmere sælges for 75 kr.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   28. sep 2016 littlejohn: tæppet i din annonce ser på ingen måde ny og ubrugt ud.. tvært imod.

  • #11   28. sep 2016 Giver AMT ret - du vil aldrig kunne får 250,- for tæpperne smiley Personligt ville jeg give maks. 50kr. for

  • #13   28. sep 2016 Nu var det ikke et spørgsmål og jeg gider eller ej - IKKE alle har tydelig mærke på - og NEJ du kan ikke købe 4 stk for samlet pris for nye i en butik som nye

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   28. sep 2016 littlejohn: jo det kan man sagtens smiley

  • #15   28. sep 2016 Og nu på dem JEG selv har lagt op er der ren faktisk navn på som vises på billedet

  • #16   28. sep 2016 Dine tæpper ser på ingen måde nye ud og derfor tror jeg ikke at der er nogle som vil give 250 kr. for dem.

    Og de gamacher du har ser hellere ikke særlig ubrugte ud og samtidig kunne jeg forstille mig de kostede mere end 300 kr. som nye.


  • #17   28. sep 2016 Mine tæpper ser måske ikke nye ud men de er taget ud af deres pose for at tage billeder - det blå har aldrig rørt en hest eller været i nærheden af en hest -

  • #18   28. sep 2016 Det brune har ligget på en hest max 2 gange - i nødstilfælde

    Jeg ved hvad prisen er for disse 2 fleece dækner og jeg ved godt du kan købe et nyt i biltema for 150 kr - men ikke er mærke som mine


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   28. sep 2016 dit udstyr er beskidt på billederne, ser ikke ud til at være i nærheden af nyt.

    Det er ikke udstyr af særlig værdi fra nypris.

    Dette vil en pris afspejle, og derfor kan du ikke forlange 250 kr. for en tæppe, eller for et sæt gamacher som man kan købe for 300 kr. fra ny


  • #20   28. sep 2016 Hvorfor er det blå så beskidt, hvis det aldrig er brugt?

  • #21   28. sep 2016 Hvis du ikke sælger populære mærker, så er det nærmest umuligt at komme af med. smiley
    -Jeg sætter discount udstyr som hent og få hvis det er brugt - og næsten ikke brugt tage jeg meget lidt for det.

    Jeg køber heller ej selv brugt, og tror der er mange der har det på samme måde som mig. smiley


  • #22   28. sep 2016 Nu er gemacherne ikke sat til 250 - så slet lige det - og nu er det ikke ALT det udstyr jeg snakket om som man kan se under mine annoncer - jeg havde underlag tilsalg for blot 20 kr og stadig intet salg

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   28. sep 2016 littlejohn: Hvordan skulle man vide det, når du ikke nævner det smiley

  • #24   28. sep 2016 Line - nok fordi det ligger ude mens jeg tager billedet og har rørt jorden mens jeg lagde det op til billedetagning

  • #25   28. sep 2016 AMT - ja det burde jeg jo nok have skrevet

  • #26   28. sep 2016 Den der plet ligner så bare ikke noget der er kommet af at være på jorden imens du tog et billede..

    Btw..
    Jeg har også en helt ny stævnejakke til salg. Mærket er stadigvæk på.
    Den har kostet 575.- (eller 585? Det står på den)
    Har sat den til 300.-
    Men der har heller ikke været nogen interesse.
    Har dog ikke travlt med at komme af med den. Så den får lov at blive stående hvis nogle skulle henvende sig. smiley


    profilbillede
  • #27   28. sep 2016 Tror ikke priserne er dumpet, folk er bare mere bevidste om hvad de kan få for pengene og undvære hellere hvis de ikke kan gøre en god handel.

    Jeg har solgt en del udstyr de sidste måneder pga. ophør med hest og ja det skal være billigt før der er købere. Og så er der ikke den store interesse for ikke mærke ting medmindre det er meget billigt, da det så bedre kan svare sig at købe nyt så ved man præcis hvad man får.

    Desuden kommer det an på tålmodigheden og villigheden til at forhandle. Jeg har valgt at gøre det sådan at priserne er faste hvis man kun vil købe en ting, vil man købe flere så slår jeg af prisen. Jeg venter gerne på der kommer en køber som vil betale prisen eller varen kommer i sæson.

    Var lige inde og kigge på dine annoncer og især en ting sprang mig i øjnene:
    250,- for et dækken som er i stykker? (du skriver det ene har en ødelagt gjordstrop) vil foreslå du enten fjerner gjordstropperne eller reperere stroppen - de færreste vil købe et dækken der er i stykker


  • #28   28. sep 2016 Når man sælger må man bare accepterer at selvom man ikke selv går op i mærker, så må man regne med at den der skal købe brugt udstyr vil vide det..

  • #29   28. sep 2016 Vi lever i et køb og smid væk samfund, forbrug er nøgleordet i vores økonomi.

    Hvert år kommer det nye farver og snit, med andre ord, der er rigtig meget brugt udstyr, simpel udbud/efterspørgsel sætter prisen.

    Brugt er bare billigt, jeg køber selv faktisk kun genbrugstøj ( alm. tøj ) . Det koster tit kun 20 kr pr del, det er tøj til flere hundrede kr fra nyt, og man kan ikke se det har været brugt. Er nemlig så total ligeglad som man kan være, med farver snit og mode, så længe jeg synes tøjet er pænt.

    Så man bliver næppe rig af at sælge brugt, træls for sælger, men sådan er det i dag. Værdi tabet fra nyt til brugt en gang er meget høj.


  • #30   28. sep 2016 Det var et andet brunt dækken som er pillet af annoncen - for kigger man på mine billeder så er det gjordstropper på - jeg vil hellere smide ud end at sælge ødelagt udstyr eller få det rep før salg

    Men een ting er at jeg har skrevet 250 kr på dækner - men ingen har været "fræk" nok til at byde på det

    Og jo det blå har aldrig ligget på en hest og muligt det har en plet det kan jeg ikke se ud fra billedet, tydeligt nok - dog ved jeg med sikkerhed at jeg lige havde pakket det ud af posen den dag jeg tog billedet


  • #31   28. sep 2016 Okay så er det et step du ihvertfald skal have i orden hvis du vil gøre dig forhåbninger for at sælge over nettet.

    Annoncen skal stemme overens -> billede og tekst skal passe sammen

    Hvis annoncen er rodet og tingene ikke passer sammen, vil købere ofte føle sig utrygge på hvad de er ved at købe. Troværdighed er alfa omega ved at sælge brugt over nettet, købere handler ikke hos nogle de ikke tror på sælger dem det de lover. Der bliver snydt så ofte at købere hellere betaler mere hvis de så kan handle hos en de føler sig trygge hos, om det så er en anden privat eller butik.

    Annoncer kan stå længe uden kommentarer på, synes især det er slemt herinde. Har haft mere succes med at sælge på facebook eller hvis det er mærkevarer så ridehesten.


  • #32   28. sep 2016 Det vil jeg da huske - jeg har aldrig haft god oplevelser med at sælge her - så det er nok mig der laver fejl på det

  • #33   28. sep 2016
    Folk vil ikke give særligt meget for udstyr, heller ikke selvom det er sprit nyt. Med undtagen af RBH, det er overgearet så tit på nypris selvom det er brugt at folk vil ha' for det ( og give for det ).

    Jeg har lidt forskelligt til salg, det meste nyt eller kun brugt 1 gang. Jeg har sat det til en pris og hvis folk synes det er for højt, må de jo byde noget andet - så kan jeg tage imod eller lade være.

    Billederne skal se godt ud, man skal tydeligt kunne se hvad det er - det skal ikke se beskidt og brugt ud ( medmindre prisen er derefter ).
    Lidt som når man skal sælge en hest - det sælger bedre hvis hesten tager sig godt ud, er striglet og flettet, rent underlag og evt. matchende gamacher, god optaget video og billeder. Istedet for billeder på en mark med dækken og et billed af hoved.


  • #34   28. sep 2016 altså jeg har selv..
    4 horse ridedækken - brun - str. pony. og Lami cell - blå - der står ingen str. men er omkring samme længde som den fra 4 horse, begge er sat til 75 pr stk, og der er infomeret at man kan byde, ingen har skrevet det blev lagt op for en måned siden..

    giver nogle ting væk, som nogle klokker (som er reseveret til en veninde nu) en striglekasse og et fluepandebånd, fordi alt dette ser jeg ikke at kunne få det mindste for.. mine 2 sadler har jeg haft tilsalg i over et år, og kan ikke komme af med dem smiley

    tror bare folk hellere vil have noget der er kendt, og som de kan høre om fra alle i stalden smiley


  • #35   28. sep 2016 Jeg tror man sætter priserne for højt. Hvis det er for tæt på nyprisen vil folk heller købe nyt. Sådan tænker jeg når jeg kigger på brugt marked

  • #36   29. sep 2016 jeg har solgt en del brugte ting her inde
    Og kan lige så godt sige det hvis man selv sætter sig ned og ser feks. bandager og man kan spare 30 kr ved at købe pænt brugt med skal give 39 i porto så gør ikke mange det.
    Jeg har et dækken lige nu godt nok møg beskidt men i et dyrt mærke det kostede 1100 kr sidst år og bruge 4 gange fejler intet men passer ikke min hest
    Det står nu til 300.- det er da en ned gang men mere kan jeg ikke forvente.
    Men alt har sit for hvis jeg se noget virkelig ( i mine øjne) som jeg ikke kan få andre steder så giver jeg pris færdig
    Derfor har jeg et underlag brugt og beskidt fuld af hår, var det da jeg fik det.
    Men det er så flot og spicelt at det gav jeg 200+ porto for

    Der er en masse brugt/nyt fejlkøbt udstyr både her og andre steder så udvalg et stort
    VH
    Annette


  • #37   29. sep 2016 Tjaaaaa men det er jo tilladt at byde på ting der er sat tilsalg - selv om der står en pris - de fleste er jo pris ideer - med mindre der står "fast pris" nu syntes jeg ikke mine dækner var dyre når jeg har givet 1500 for det blå med hals og det var sat til 250

    Jeg tror jeg vil prøve at Google fleece dækken med hals - mærket Og se hvad det står til i nyt - jeg gav 400 kr for et nyt fleece dækken i biltema - uden mærke og navn


  • #38   29. sep 2016
    Jeg ved ikke hvilken Biltema du har købt fleecetæppet i, men det koster 80 kr.
    Deres vinterdækken koster 250 kr og regndækken 399 kr.

    Så det er næppe et fleecetæppe, ellers så har du snydt dig selv gevaldigt.


  • #39   29. sep 2016 Hvis man køber i en butik, kan man fortryde og få pengene retur.
    Hvis der er en fejl på varen kan man få repareret eller pengene tilbage.

    Hvis man køber brugt, kan man hvis sælger er venlig returnere varen og få pengene retur. Men du har stadig betalt det hvide ud af øjnene i porto tur/retur.
    Du kan for praktiske formål ikke forvente at bytte en vare eller at få hjælp, hvis varen ikke holder.

    Derfor taber en vare i mine 30-50% ved at du bærer den ud af butikken og taber kvitteringen.
    Alt over halvdelen af normalt pris gør at jeg ikke gider slås med det. Også fordi der er indbygget risiko for at blive snydt.


  • #40   29. sep 2016 Krikken - jo det er købt i biltema - at biltema NU holder udsalg på fleece og sælger dem til 80 kr har så ikke noget at gøre med hvad jeg gav for 1 fleece dækken for 6 måneder siden

  • #41   29. sep 2016 Doktor Who - det har du ret i - men køber du over nettet skal du jo stadig betale Porto smiley og jeg har altid handlet sandfærdigt - så passer varen ikke til stand eller kundens tilfredshed så betaler jeg for retur af varen - sådan er alle ikke - men jeg et

  • #42   29. sep 2016 Jeg er glad for at du er ærlig.

    Men alle dem som ikke er, gør at grænsen for hvornår jeg orker at være med, bare er anderledes lav.
    Jeg plejer nu ikke at betale porto i butikkerne.
    smiley
    Jeg er 33 år, men gammeldags nok til at foretrække fysiske butikker. For så kan jeg røre før jeg køber.


Kommentér på:
Rideudstyr generelt

Annonce