{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Ride ud på tur? {{forumTopicSubject}}

Hej hg. smiley

Jeg har tilbage i sommerferien købt mig en ny hest, og da banen her hjemme ikke er færdig og jeg savner at ride tur, ville jeg rigtig gerne have ham med ud på nogle skridt ture.

Men hvordan gør jeg dette bedst? smiley
-Jeg har gået ture med ham forskellige steder. Han kikker bare på biler, traktorer og motorcykler men bliver endelig pænt hos mig, jeg har ingen jeg kan ride ud med så ville skulle ride ud selv.

Han har været redet på tur før, uden videre problemer. Jeg har aldrig oplevet han ikke var håndterbar og er meget fornuftig.

Jeg har ikke redet tur i mange år, grundet tidligere hest sprang ud foran biler - Hvilket sider i mig og gør mig lidt nervøs ved bare at ride ud på tur...?

Så jeg ville gerne hører jeres meninger og måske nogle tips til at komme igang igen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride ud på tur?
  • #1   29. sep 2016 Ved ikke lige i hvilket miljø din hest står opstaldet i, men min står lige ud til 300 meters grusvej. Hvis du også har sådan en ville det være en god ide og starte der. ride ud i et roligt miljø også måske møde en lille vej også ride tilbage? Eller skridte på ture som opvarmning : ) Ellers start stille og roligt. Men igen så ved jeg heller ikke hvor nervøs du er smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   29. sep 2016 kan du ikke få en trækker med? smiley

  • #3   29. sep 2016 Det er direkte ud til vej, så ingen stille veje. smiley
    -Det kunne mulighvis være en god ide, at få en trække på ham.


  • #4   29. sep 2016 Jeg ville foreslå en trækker hvis du er utryg...

    Ellers må du bare tage tyren ved hornene og ride ud.. Jeg rider rundt ved stor vej på cykelsti på min 4 års der har været redet siden midt maj.. skridter for laaange tøjler (da det giver en signal om ro.. hvis du sidder anspændt og med kontakt til tøjlen signalere du uro)...


  • #7   29. sep 2016 For mig hjalp hypnose.. Der var ikke andet der hjalp for mig, men jeg var så også ekstremt utryg ved at trække ture med min unghest, efter hun i vild panik sammen med en anden hest galoperede 1km hjem til stalden efter at være blevet bange for en lastbil. Nu er jeg ikke nær så nervøs, fra en skala på 1-10 ligger jeg på 1 hvor jeg før lå på 9.
    Det lyder måske mærkeligt, men tja, det virkede.
    Min opstalder er uddannet hypnotisør, så jeg var hos hende. Hun 'installerede' i mig, at når jeg bliver nervøs, så trækker jeg vejret dybt 3 gange og lader roen brede sig i mig. Nu har jeg desværre ikke været ude endnu på grund af tid, men hvor jeg før næsten fik anfald allerede hjemmefra ved tanken om bare at tage hende ud fra folden og gå ned af alléen, kan jeg nu slappe af og tænke; det går, vi får en god tur. Det kunne jeg ikke før.


  • #8   29. sep 2016 Tror det ville være en god ide at trække ham på en bestemt rute med udstyr, også når vi når skoven hoppe op, og ride ham i skoven også tage vejen med tiden. smiley

    -Også tage en trækker med/en der bare går/cykler.


  • #9   29. sep 2016 Det lyder som en god plan : )

  • #10   29. sep 2016 Jeg ville også starte med at have en ved siden af, der er klar til at tage fat i hesten, hvis, der skulle ske noget uventet. Jeg ville også ride en bestemt tur, til du føler dig tryg ved det smiley
    Og som du selv siger: Evt så gå op til skoven og så hop op der og hvis du så har en med ved siden af smiley


  • #11   29. sep 2016 Der findes apps som kan ringe efter hjælp hvis du skulle falde af og slå dig. Ved ikke om sådan en ville give ekstra sikkerhed for dig på en tur? smiley

  • #13   29. sep 2016 Thomine
    Den er en mulighed, man kan også få en der tracker turen og sender alarm afsted hvis man ikke bevæger sig i længere tid. Først alarmere den rytteren hvis man nu bare har glemt at slukke appen efter man er kommet i stalden, hvis man ikke reagerer bliver der sendt alarm afsted. smiley


  • #14   29. sep 2016 Evt tag din underviser med ud en dag smiley så du rider og hun går ved siden af

  • #15   29. sep 2016 Jeg vil tage en trækker med, og så gå en lille tur langs vejen og så tilbage smiley
    Så du lærer at blive tryg inden du begiver dig ud alene. smiley


  • #16   29. sep 2016 Har ikke læst de andre opslag.

    Jeg ville få en ven/veninde/forældre med et par gange som 'trækker'. Langt størstedelen af alle mennesker falder mere til ro hvis der er nogen i nærheden, plus man kan snakke sin utryghed væk. Selvfølgelig skal man ikke være i en anden verden, men det kan være en god ide 'at tage det som det kommer' ?? God tur til jer


  • #17   30. sep 2016 Jeg havde bare sat mig op og redet afsted smiley

  • #18   1. okt 2016 Evt have en med på sidelinjen? En der kan støtte jer begge her i starten!(:

  • #19   6. okt 2016 Vi gik ud cirka 1 kilomet, og red tilbage hvor min mor trak os. Vi mødte både traktor, bil og hyldene grise, og han tog alt i stiv arm! smiley

Kommentér på:
Ride ud på tur?

Annonce