{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

Ang udlån af sin hest {{forumTopicSubject}}

Jeg skal muligvis udlåne min ene hoppe. Men synes det er lidt svært..
Jeg har en veninde der gerne vil låne, men hun vil gerne ha at jeg hjælper til med betaling til smed og foder. Hun har ikke mulighed for så meget ridning, og så har jeg det måske lidt, at så kan hun jo lige så godt blive hjemme.

Jeg låner ud pga økonomi... Jeg er pt på barsel og for desværre ikke så meget udbetalt længere.

Hvis hun skal lånes ud, vil jeg gerne at hun bliver redet, hun har allerede stået stille i et år pga graviditet, så hun trænger til at komme ud og blive rørt.

Der er en anden pige der også er interesseret. Jeg kender hende dog ikke. Så jeg ved ikke helt. Hun vil gerne komme og besøge os. Så det er måske en god mulighed for at se hende an.

Jeg har endnu ikke lavet en annonce for jeg er ret meget i tvivl..

Hvordan har i det med at skulle låne ud til en helt fremmed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang udlån af sin hest
  • #1   5. okt 2016 Jeg har ikke noget imod at låne ud til en fremmed, MEN - jeg vil til gengæld meget gerne have lov til at mødes med vedkommende nogle gange først og høre om deres syn på ridning, hestehold og meget andet. Bare generelt at lære folk at kende først, så jeg ved bare en smule om vedkommende og kan se, om jeg også bryder mig om hende.

  • #2   5. okt 2016 Det er selvfølgelig en god ide. Der skal gerne være god kemi mellem både hest og låner med også mig og hende..

  • #3   5. okt 2016 Nu får du det fra den anden ende af lånekontrakten - Men da jeg skulle låne en hest for et halvandet års tid siden, lavede jeg en annonce her på HG. Jeg blev kontaktet af en familie, og vi havde absolut ingen kendskab til hinanden. Det er selvfølgelige sværere at skulle starte et så tæt samarbejde med nogle "fremmede", og måske er det ikke alle der ønsker så tæt et samarbejde, men jeg ser det hellere som en fordel, at det ikke er nogen man kender - for så er det altså lidt værre, med eventuelle konflikter/uenigheder. Man skal jo helst ikke miste et godt venskab.

    Nu er hesten min, og jeg har stadig et godt samarbejde med dem. Så jeg synes bestemt ikke du skal blive skræmt af tanken.
    Om ikke andet mød hende et bundt gange. Jeg håndterede hesten i et godt stykke tid (selvom det var over 1 time fra min bopæl) - godt nok ikke af de grunde - men det synes jeg ikke er urimeligt, hvis den eventuelle låner ikke bor super langt væk. I ønsker jo begge at hesten får det godt, og det bunder vel også i, at i har tillid til hinanden smiley


  • #5   5. okt 2016 Du får her høre hvor jeg som låner står smiley Jeg fik mine to egne heste hjem og skulle have en tredje hest for at undgå at min plage skulle udvikle seperationsangst. Jeg fik tilbudt rigtig mange heste af venner, familie og bekendte. Jeg har dog intet at bruge den tredje hest til så der skulle ikke være noget der skulle løses eller koste mig en formue i hverken tid eller penge. Jeg vælger så at indgå en aftale med min rigtig gode veninde da hun har for mange heste, og trængte pladsen. Aftalen gik/går på at jeg betaler foder og evt. Dyrlæge, og hun betaler smeden. Hvilken af hestene var ikke bestemt. Jeg fik så hendes ene hoppe. Den var ekstremt overvægtig. Hun sagde at hun godt kunne tåle græsset. Det gjorde den så ikke, så jeg fik en masse ekstra arbejde, plus at hun virkelig behøvet at tabe sig så jeg har gået i gang med træningen.. Hun har tabt sig meget, men der genstår også meget. Hun har heldigvis nu kommet ud at gå 24/7 med mine to så nu er der kun træningen der er ekstra.
    Jeg har stadigvæk et rigtig godt forhold til min veninde og for hende er det jo en drømmesituation da hun ved 100% at hesten har det godt og skal kun have udgifter på smed smiley og hun må komme ligeså tosset som hun vil smiley

    Mvh TT


  • #6   5. okt 2016 Jeg lånte i maj 2016 en af mine vallaker ud til en kvinde i Roskilde. Det er den BEDSTE løsning!

    Du skal ikke gå på kompromis med dine krav. Jeg synes kun det de fair at låner står for alle udgifter, da det er hende der har glæde af hesten (den eneste jeg synes man skal betale er forsikring.)

    Sæt dig ned, og skriv ALT, og jeg mener ALT ned som du kan komme i tanker om, i en kontrakt.
    - skriv også alt der kan gå galt.

    Jeg skrev 3-4 sider med al det jeg syntes var relevant,- og hende der har lånt ham, nedskrev også alt det hun syntes skulle stå der, og så fik vi en meget udførlig og gennemført kontrakt ud af det.

    Mød låner et par gange, hør om hendes erfaring m heste, trænings metoder og så tabus og se stedet inden hesten skal flyttes.

    Jeg synes ikke du skal låne ud til din veninde, for det lyder som om, hun ikke kan tilbyde det du søger, bl.a mht økonomi,- så lad endelig hende finde en hest et andet sted.

    smiley



  • #7   5. okt 2016 Hvis du gerne vil kende låner lidt før udlån og vide at hest og rytter trives sammen:

    Hvad med at du starter med at personen har part på hesten i et par måneder?
    Så lærer hest og rytter hinanden at kende og hvis de ikke fungerer, så kan du opsige aftalen uden at miste en ven.
    Hvis det fungerer er du tryg, når hesten flytter hjemmefra.
    Og du vil tiltrække lånere der bor tæt på, så du har nok lettere ved at besøge dem.


  • #8   6. okt 2016 Jeg har næsten lige lånt min pony ud til en pige jeg kom i kontakt med herigennem hestegalleri.. Det viste sig at hun boede tæt på og at mange af mine hestevenner kendte hende fra diverse ridelejre.. feks. havde hun været på ridelejr hos min underviser ganske kort før vi fik kontakt smiley

    Han har nu stået der i 1,5 måned ca og han har det simpelthen så godt!!! Jeg kunne ikke have fundet en bedre låner til ham!
    Vi var ret enige i hvem der skulle betale hvad, så det gik nemt og hurtigt, med at få det hele på plads smiley


  • #9   7. okt 2016 Det kan fungere både rigtigt godt og rigtigt skidt. Det vigtigste er en god gennemført kontrakt så alle forventninger er afstemt på forhånd. Ville nok ikke låne ud til en som ikke betalte alt udover forsikringen, medmindre hesten ville blive væsentlig bedre i perioden. Og ingen ridning - ingen forbedringer:) Har selv haft lånt og lånt ud før, skriv endelig hvis det er:)

  • #10   7. okt 2016 jeg har en side med heste i ridning, men info om stedet, priser, albums med alle de heste vi har haft i ridning / til salg / til lån og vores egne .. osv
    så kan man se hvad man får for pengene, og ejer af de heste vi har / har haft kan skrive ris og ros ved deres hest, så alle kan se om det er ok at sende sin hest hen til os smiley


  • #11   7. okt 2016 Majbrit - nu kan man jo sagtens få en forbedret hest uden ridning smiley den lille tykke lånepony jeg har kan ikke rides på. Og hun har fået det rigtig meget bedre efter hun kom, for der har været et markant foderskift, hun kommer mere ud end tidligere, samt at hun bliver motioneret så hun har tabt sig gevaldigt smiley

    Mvh TT


  • #12   17. okt 2016 Jeg har lånt Kogle ud til en vildfremmed og så endda helt på Sjælland.. Var også skeptisk i starten, men er så godt.. Du må gerne se min kontrakt.. smiley

Kommentér på:
Ang udlån af sin hest

Annonce