{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Rideudstyr. Hvad mangler på markedet? {{forumTopicSubject}}

Har en drøm om selv at designe ridetøj engang, og kom så til at tænke på ting, jeg synes, mangler på markedet. Fx har jeg haft svært ved at finde ridebukser, der sidder godt, selvom man - som jeg - har meget lange og tynde ben.

Så hvad synes DU mangler på markedet? Indenfor ridetøj eller udstyr til hesten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideudstyr. Hvad mangler på markedet?
  • #2   19. okt 2016 Udstyr, som er designet til Robuste heste, såsom fx Fjordheste. Både dækkener, gamacher, geimer og trenser.
    Mange af småhesteracerne er lidt korte og brede i det, og man få sommetider en fornemmelse af, at udstyret er designet til udelukkende varmblodsheste og ædle ponyer.


  • #3   19. okt 2016 Yay, tak for svar. Det er mega fedt med nyt stof til mine tanker og drømme smiley



  • Emilie B
    Emilie B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #4   19. okt 2016 Held og lykke med det!:)

  • #5   19. okt 2016 Shetlandspony udstyr. Sadler - gode dækkener - flotte underlag - grimer - gamacher osv smiley

  • #6   19. okt 2016 Flere ridebukser til sådanne som mig der har tykke lår og numse, men flad mave..

    Flere grimer der er som disse uden fancy mærke/navn til en god pris i stærke fancy farver med matchende fluepandebånd.
    http://gymnastikogridesport.dk/schockemohle-grime.html
    https://www.athleteshop.dk/rider-pro-halter-mink-fodres-sort
    https://www.hooks.dk/produktsida/grime-gaspari-fairfieldr/63078/62930/

    Flere sidepulls der er bløde og anatomisk udformet. Som heller ikke koster en formue smiley

    Egentlig bare udstyr der er designet til at hestene skal have det mest muligt komfortabelt smiley

    Mvh TT


  • #8   19. okt 2016 Ja ridestøvler til os med monster brede lægge er jeg fuldstændig med på! Nøj hvor er det svært at finde ridestøvler.. smiley når jeg kigger på min beskrivelse.. Tykke lår, numse og lægge, og så flad mave.. Så må jeg nok se noget så underlig ud smiley smiley godt at jeg kan more mig over mig selv i det mindste smiley

    Mvh TT


  • #9   19. okt 2016 Synes der i den grad mangler udstyr til koldblods hestene, både de lette og tunge.

    Og så synes jeg der mangler fede bidløse trenser, barokke underlag og tæpper og dækkener i fede farver smiley

    Mht ridetøj synes jeg der mangler tøj til dem der er korte, men brede i det.


  • #10   19. okt 2016 Ja jeg er ej heller høj så ridestøvlerne må ikke være for lange i skaftet.. smiley

    Mvh TT


  • #11   19. okt 2016 Arg ja ridestøvler! jeg har opgivet det, de er altid for smalle og høje -.-

  • #12   19. okt 2016 Jeg synes der mangler barokt udstyr, specielt til ponyerne...

  • #13   19. okt 2016 Enig med Ridning med hjertet! Der er virkerlig mangel på barok udstyr !

  • #14   20. okt 2016 Større udvalg til små ponyer (især shet og mini) og de helt store, tænker især almindelige ting som gamacher, bandager, dækkener, underlag og gode gjorde som fx. er anatomisk formet i stedet for de dårlige gammeldags. Sidst jeg kiggede kunne jeg i hvertfald ikke finde nogle. . Synes desude du skal opfinde halve størrelser til grimer og trenser smiley Kunne godt bruge en blanding af shet og pony til min pony, og min mor savner en blanding mellem full og x-full til hendes oldenborger smiley Jeg kan umuligt være den eneste! ISÆR i grimer, det er simpelthen umuligt at finde en foldgrime i den rigtige størrelse og jeg nægter at betale 200 kr for en grime som skal bruges til legetøj på folden smiley
    Og ja, mere barokt og klassisk udstyr smiley
    Ridebukser med lange ben samt trøjer og jakker med lange ærmer ville også være dejligt.


  • #16   20. okt 2016 Varmt tøj, som har god bevægelse og man kan ånde i + vand og vindtæt.

    Det eneste mærke jeg kender er stierna. Lækkert at have på. Tynde lag, tillader super bevægelighed til rytter. Men er pivdyrt.


  • #17   20. okt 2016 Til jer med brede lægge: http://www.horze.dk/støvler/brogini-modena-ridestøvler/308770.html?color=BL

    Disse her støvler, er de eneste jeg kan passe da jeg har en rimelig fed læg -måske i også kan? smiley


  • #19   20. okt 2016 brune leggins som passer kort/bred læg.

    Dækkener til mikroheste har været et problem, men jeg er ved at finde de rette mærker (og nogle laver dem så om ih altså).

    gamacher til meget små heste, hutter til minishettere/shet i gode farver.


  • #20   20. okt 2016 Ordentling kvalitets og PÆNT udstyr til de helt små miniponyer, og til de helt store morten korch heste smiley
    Synes tit grimer i de str er de der helt almindelige kedelige grimme nylongrimer
    Så mere udstyr i ministr og kæmpestr

    Forskellige designs af bidløse trenser! De få bidløse trenser der findes er jo bare helt sorte eller helt brune.
    Kunne være mega fedt hvis der var nogle med lak, nogle med hvid foring, nogle med sten osv osv osv smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #22   20. okt 2016 Valhall softshell ridebukser er vandtætte så de findes smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #23   20. okt 2016 Jeg undres over at mange efterspørger gamacher til shettere og miniature, de går sjældent med sko hvorfor så benbeskyttelse smiley der er lavet undersøgelser der viser at de ingen støtte giver men kun beskytter imod slag smiley

  • #24   20. okt 2016 Små ponyer kan jo både løsspringes og køres for vogn - ved begge disse 2 ting synes jeg det er meget rart med benbeskyttelse smiley ligeledes kan små ponyer ligeså vel som store heste være klodsede og lave skrammer på sig selv på folen smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #25   20. okt 2016 Malene i giver vel ikke små ponyer uden sko gamacher på på folden, det gør de færreste på alm. Rideheste med sko smiley

    Tror nu mere det er ejers behov der dækkes med alt det udstyr smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #26   20. okt 2016 Nå men til emnet, jeg synes ikke umiddelbart jeg mangler noget men jeg har jo også en alm. Standard hest og pony og her udvalget utrolig stort smiley

  • #27   20. okt 2016 Nej, det gør jeg ikke, men jeg har fuldt forståelse for at det kan være nødvendigt hos nogle ponyer smiley

  • #28   20. okt 2016 Jeg går meget tur med min pony og planlægger også at køre ham i naturen engang - barfodet smiley Men her ville det være rigtig nyttigt med nogle gode gamacher, både til vores gåture og fremtidige kørsel. Det er måske ikke vildt efterspurgt, men det ville være rart i det mindste at have muligheden smiley
    De kan vel godt have benbeskyttelse på selvom de ikke har sko på? smiley Fx. hvis man springer med dem som Malene siger. Det er ikke et krav at de skal have sko på for at springe - så vidt jeg ved smiley


  • #29   20. okt 2016 Jeg synes at der mangler ridebukser, som passer os med en lille talje og lange ben; Jeg selv, og en veninde med længere ben end mig, har svært ved både at finde ridebukser, der passer om taljen og passer godt på benene, både i længden og bredde smiley

  • #30   20. okt 2016 Jeg savner nogle bukser, hvor man kan tillade sig at have lidt røv og lår, men samtidigt have en smal talje og lange lårben.. ALLE ridebukser er bare for store i livet, eller således at jeg simpelthen ikke kan få dem "pass my popo"... Det er generelt også med almindelige til hverdag.
    Så hvis nogen opfandt noget smart til dét, så skulle jeg gerne købe 5 par! smiley


  • #31   20. okt 2016 OG! Så mangler jeg nogle trenser, hvor man selv kan sammensætte størrelserne... Som vel at mærke ikke koster en bondegård, som OS...

    Har selvfølgelig en hest, som bruger full i pandebånd og nakkestykke, men pony/cob i kindstykker og næsebånd!


  • #33   20. okt 2016 Tilsluttet mig støvler med bredde i... har selv korte ben og bredde lægge, ca 45 cm og jeg skal give over 5000kr for special syede støvler...
    Ridebukser i str 46 der er pæne og til at betale
    Udstyr i X full !! Rider en olde og det var godt nok svært at finde gamasher og fortøj hun kan passe.
    Standard udstyr til billig penge, trensedele i løssalg så man selv kan sammensætte sin trense


  • #34   21. okt 2016 En god og billig trense i blødt læder med god anatomisk pasform til almindelige heste/ponier, hvor man kan clipse biddet af både hovedtøj og tøjler, så man hurtigt kan vaske det uden at skulle stå og fedte med et vådt hovedtøj bagefter. De findes kun i meget få udgaver (til islændere og i "plast" til distance og et meget dyrt designhovedtøj).


  • #35   21. okt 2016 Nå ja og en varm vinter-ride/staldjakke uden hætte men med høj tyktforet hals. Der skal være store lynlåslommer i, så man kan have sin mobiltlf. med. Stoffet skal være glat, så halm/hø nemt glider af. Kort faconsyetmodel, så den ikke kommer i klemme i sadlen, men heller ikke så kort, at trøjen under kommer i kontakt med halm/hø i stalden.

  • #36   21. okt 2016 kan tilslutte mig:
    * trense i god kvalitet, hvor man selv kan sammensætte de dele man skal bruge i den rigtige størrelse og uden den koster en bondegård.
    * ridestøvler til KORTE brede ben

    Og så mangler jeg lædergrimer med fast ring for neden. Alle i fornuftigt prisleje har justering ved næsen og jeg hader dem!


  • #37   24. okt 2016 Udstyr til ponyer med korte hoveder (welsh xD)
    Pink/regnbue udstyr til større heste end shettere xD
    Ridebukser til lave piger.. Selvom jeg kun bruger str. 36 i ridebukser og er lidt under 1.60.. Så er de ALTID for lange..


Kommentér på:
Rideudstyr. Hvad mangler på markedet?

Annonce