{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Mod på spring igen? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg har altså brug for nogen gode råd for jer..

Jeg har en super skøn pony, som ELSKER ELSKER ELSKER at springe, og springer super godt, men sagen er det, at jeg simpelthen har fået så mange dårlige oplevelser i spring, at hver gang jeg skal springe, så sidder jeg og tænker "hun stopper, hun stopper, hun stopper osv". Og det mærker min pony lige med det samme, og så snart jeg bliver usikker, så bliver hun også usikker...

Jeg kan mærke, at ligeså snart jeg ikke tænker sådan, så går det bare til bravur. smiley

Jeg synes simpelthen det er så irriterende, at min hjerne synes den skal tænke på det, når jeg springer, da jeg elsker at springe. Men kan bare ikke "glemme" alle de dårlige oplevelser.... smiley

Nogen der har haft det på samme måde? Som evt. Kan komme med nogle råd. (Eller hvad man kan sige hehe)

Tak :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mod på spring igen?
  • #3   23. okt 2016 Jeg tror faktisk at du kunne have godt af en ryttercoach!

    Og så skal du have en pokkers masse succesoplevelse og få omvendt din hjerne. Lad være med at fokusere på de dårlige ting og husk dig selv på, at du måske pga. din egen tankegang, selv kan have været skyld i de ting der er sket. Når du kommer hen til et spring, så tænk på hvordan I kommer perfekt hen over det og det hele bare går som det selv. Dit eget mind-set er kanon vigtigt når du omgås heste, for som du selv nævner, så opfatter de lynhurtigt negativitet fra deres ryttere.


  • #4   23. okt 2016 Tusind tak for svarene! smiley

    Jeg er også helt sikker på, at det er mig selv, som gør at der kommer dårlige oplevelser..
    jeg bliver også så irriteret på selv efter, at jeg har springet, da jeg også synes det er synd for min pony, at skal have en rytter på ryggen, som altid tænker "negativt" i spring.. ://


  • #5   24. okt 2016 Det gælder bare om at arbejde sig lige så stille op. Sidste år begyndte min pludselig bare at stoppe foran springene, lige meget højden (Det skal lige siges, at hun har været vant til at springe 90-100 cm). Dette gjorde, at jeg faldt af og slog mit knæ, som jeg i forvejen havde problemer med, og halebenet. Efter disse oplevelser var jeg også rigtig nervøs for at springe. Min underviser og jeg tog det så lige så stille og lavede bomtræning og tog kun lave spring. Dette har hjulpet mig rigtig meget, eftersom vi så stille og roligt har kunne arbejde os op af og jeg derfor har fået min selvtillid lidt mere tilbage.
    Det er simpelthen back to basic. Start forfra og tag den med ro, så kommer det lige så stille igen smiley


  • #6   24. okt 2016 Jeg synes du skal prøve at se nogle af de små klips som mentaltræner Rasmus Bagger har lagt op på sin Youtube kanal - han er vildt dygtig og meget indspirende at høre på smiley Jeg kan eventuelt også anbefale hans dvd Power Riders, eller at tage til et kursus med ham, det får man super meget ud af, fordi han er så dygtig smiley

    Men start eventuelt med denne lille video - en hest der stopper vs. en rytter der stopper:

    https://www.youtube.com/watch?v=VAPPuN7hRro

    Og husk som Rasmus siger, ridning består af 10% teknisk ridning og 90% psykisk. Held og lykke med det hele - op på hesten igen!


  • #7   24. okt 2016 Følger lige med, for kom aldrig igang med at springe efter jeg sprang første gang på Aida, fordi hun også er meget 'glad' på en springbane :3

  • #8   24. okt 2016 Har også i næsten et år, kun redet bomme og små kryds, og der tænker jeg overhovedet ikke over det... det er ligeså snart vi kommer op på de 50 og over, at mine tanker begynder..

    Tusind tak for rådene!!!! Dejligt med noget hjælp!! smiley


  • #9   24. okt 2016 Jeg er også usikker når jeg springer, fordi at den hest jeg "lærte" at springe lavede elevator hop (han galopperede i fuld fart hen til springet, stoppede op og hoppede over springet dobbelt så højt som det i virkeligheden var. Så nu kan jeg også få noget info smiley

  • #10   26. okt 2016 Måske det kan hjælpe dig at lave en serie med gymnastikspring, så kan du havde de første rigtig små og den sidste lidt højere - på den måde synes jeg i hvert fald, det bliver lettere, da man så kommer ind med en god rytme og det bliver altså sværere for dig at komme til at stoppe hesten smiley

  • #11   26. okt 2016 Syntes også selv at jeg driver for meget på ham og jeg kan ikke lade vær' med at holde i sadlen fordi jeg er bange for hvad der kan ske...:(

Kommentér på:
Mod på spring igen?

Annonce