{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

opblødt foder. {{forumTopicSubject}}

Jeg havde for første gang, for knapt en måned siden, en pony der fik spiserørsforstoppelse. Nu har hun haft det igen, på trods af foderet uddelt på flere fodringer. Dengang kunne vi ikke se hvad det var, da forstoppelsen blev presset ned i maven.

Denne gang så vi noget der kunne ligne de vitaminpilller vi giver, men vi er ikke sikre.

Så jeg overvejer at skifte hende helt over på opblødt foder, men da hun er en pony der er lidt svær at holde huld på, så skal det jo indeholde nogle gode sager.

Det eneste jeg kender til af foder der opblødes, indeholder enten kun sukker eller mere eller mindre ingenting.

Kender i et godt foder der opblødes og samtidig har noget mere indhold end bare sukker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opblødt foder.
  • #2   27. okt 2016 Hvad med at blande en gang våde, opblødte roepiller sammen med almindeligt foder og lade det stå lidt, så det hele bliver opblødt? smiley Det gør vi - og har aldrig problemer med spiserørsforstoppelse (har tidligere haft hest, der havde tendens til dette) smiley

  • #3   27. okt 2016 Det vil jeg prøve. Det er så psykisk belastende ikke at vide med sikkerhed hvad årsagen har været. Og hvis det er vitaminerne, tør jeg så nogensinde at give hende en almindelig godbid smiley men værst er, hvad hvis det ikke er vitaminerne. Sidste dyrlæge sagde at det ikke burde komme af halm, wrap eller hø, men alligevel bliver jeg lidt betænkelig selvom hun ikke er en der tager store mundfulde. Hun plejer bare at tage et par strå af gangen smiley

  • #4   27. okt 2016 Min hoppe som har været alt for tynd og ikke har de bedste tænder har fået fiberpiller og Maxirice og vitamin/mineral piller de sidste 1,5-2måneder og hun er så fin nu
    Hun for det opblødt for at sikre mig at hun for alt det ud af det som hun kan smiley

    I og med det er piller kan det altid opblødes smiley


  • #5   27. okt 2016 For resten.. havde for nogen år siden en med spiserørsforstoppelse, og han fik det pga. noget ukrudt something der var i høet som var svært for ham at tykke over og var meget langt.. og ca. 2uger efter stod han igen med det og ja der var det jo altså høet..

  • #6   27. okt 2016 horselux fiberpiller ville jeg give, de indeholder mere end roepiller og kan sagtens glæder op. Jeg er generelt det vild med horselux, da jeg syntes mine heste fungere super godt på det og så koster det ikke en formue. da en af vores heste har nyreslag indgår vi alt foder med højt stivelse indhold og sukker. horselux esay ved jeg også fåes i pilleform (meget små piller). måske plusen også gør det:)

  • #7   27. okt 2016 blødes*
    *undgår


  • #8   28. okt 2016 Da Macho fik roepiller smed jeg også hans equsana vitaminpiller ned i spanden og vand på. Det gik fint.. så tænker du finder er pillefoder der lever op til dine krav, og så bløder du dem op..

Kommentér på:
opblødt foder.

Annonce