{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Løsdrift/ vand/ frost
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #1   27. okt 2016 Jeg har vandkopper med eltracing i. Works like a charm smiley

  • #2   27. okt 2016 vandtrug ind i løsdrift og 1,5 liters flasker med saltvand i, i trug..... virkede for mig sidste år

  • #3   27. okt 2016 Vi Isolerede baljerne med halm, ved at tage en stor murerbalje proppe halm i den, og så en mindre balje oveni. Derudover puttede vi flydebrikker i vandet. Det fungerede fint smiley

  • #4   27. okt 2016 Beg bruger også saltvandsflasker. 3 stk 1.5l flasker i en alm str murerbalje. Det er det eneste der har virket synes jeg

  • #5   28. okt 2016 Hved ikke så meget om løstdrift...,
    Men min veninde har det, og har set at hun sidste vinter puttede en fodbold i, så grissede det ikke...
    Håber du kunne bruge min hjælp)!


  • #6   28. okt 2016 Jeg prøvede sidste vinter med flasker i baljerne, det resulterede at hestene ikke ville drikke - hmm - så jeg ved ikke om jeg skulle forsøge mig med det igen - halm i baljer har jeg dig aldrig prøvet - så jeg tror jeg vil prøve begge dele - mange tak

  • #8   28. okt 2016 Før i tiden havde jeg isolerede vandbaljer. istedet for halm mellem de to baljer brugte jeg decideret isolering og så en hamret bund under. De stod inde i løsdriftboksene (1 i hver boks) og det var normalt kun et tyndt lag is.

    Hvis du søger i fotoalbum er der en der har lavet en guide til hvordan, den fulgte jeg smiley

    Nu står jeg "ude" og vandkarene står også ude, det er ikke realistisk at placere dem i løsdriften.
    Vi er en del opstaldere, så alle tager en dunk varmt vand med op til foldene når vi er her og fordeler, hvilket betyder at der altid er vand hestene kan drikke af. Og så supplerer vi også med dunke med saltvand.


  • #9   28. okt 2016 Vi har ikke løsdrift men frostsikrede kar fra la bouvette på foldene. Det er simpelthen den bedste investering vi nogensinde har lavet.

    Altid frisk frostfrit vand også efter kolde nætter og om sommeren er vandet køligt.



  • #10   28. okt 2016 Grav et hul i jorden, smid en Balle hø ned gør den våd. Og sæt baljen oven på. Høet vil rådne og varmen herfra holder vandet frost frit.

    Jeg har flasker med salt vand i mit kar. Det virker nogenlunde. Og så må jeg slå isen i stykker og smide det væk


  • #11   29. okt 2016 Vi lavede sidste år et kar hvor vi tog en 120 l balje og skar bunden ud på. Så en 90 l balje oveni (hvor bunden er skåret ud). Hulrummet fyldte vi med isolering og så en træbund på. Det fungerede super godt. Det er jo egentligt det samme som beskrives med halm.

    Og ellers har jeg hørt rigtig godt om flydebrikker - overvejer virkelig om vi skal have nogle hjem i år smiley


  • #12   29. okt 2016 Rikke Blume - lyder godt dit råd - men jeg kan ikke skære/ grave hul, da min løsdrift har fast bund - beton - jeg har dog massere af løst halm og isolering - så jeg vil bruge de næste par dage til at spekulerer i hvordan jeg lige skal gøre

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #13   29. okt 2016 Nu har vi ikke løsdrift men vandspande på folden, vi kan intet lægge i for DV en lege med alt og han skal nok hugge hul i isen når han står med benet i spanden smiley men vi skifter vandet ret ofte og det når sjældent at fryse helt til mm det er hærd dagsfrost smiley

  • #14   29. okt 2016 Grav hullet uden for, det virker også der smiley

  • #15   1. nov 2016 Vi kommer 0,5 l flasker i med vand og olie, det holder det stort set frost fri, kun meget tyndt lag is, som hestene nemt bryder igennem smiley
    Har prøvet atprøvet isolere med halm, men synes ikke det virkede...


Kommentér på:
Løsdrift/ vand/ frost

Annonce