{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Opstaldning incl. hø (dårligt) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre i denne situation..

Min pony står opstaldet i sydjylland til en pris af 2.300 kr/mdr (her er incl ind og udluk hverdage, fodring 2x daglig med basisfoder, 6 timers fold, ridehus og gode faciliteter og hø ad libitum i boks i net)

De har fået godt tørt wraphø som alle heste var vilde med, men nu er der blevet bestilt nyt som ingen af hestene gider spise, det minder om kedeligt enghø. Jeg er bange for, at min pony taber sig, og ikke får det han har brug for (han spiste ca 15 kg om dagen) hvis han ikke bryder sig om det.

Hvad skal jeg gøre? Vi har snakket om det til at staldmøde, hvor folk var utilfredse, men det lader til at ham der ejer stedet er ligeglad. Jeg kunne købe mit eget hø, men mit budget er stramt nok i forvejen, og synes faktisk ikke det kan være rigtigt, at man skal bestale så mange penge til det... jeg har ikke mulighed for at flytte hesten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning incl. hø (dårligt)
  • #1   29. nov 2016 Jeg ville købe en minibig og supplere op, så blande det plus det kedelige smiley hvis du giver 7kg dagen af det du køber så holder en minibig en mnd ca. smiley

    Mvh TT


  • #2   29. nov 2016 Det hjælper ikke at vande høet?

  • #3   29. nov 2016 Hvis hestene ikke vil spise det tindur, så hjælper det da ikke at blande det med bedere hø.
    Grunden til at de ikke spiser det kan være mange, men bla at det er for støvet, der er giftige planter i, det er råddent, gæret, for elendigt for at sige det kort, så vil heste jo blive syg, hvis du blander det med godt hø og på den måde håber at tvinge den til at spise det, det er slet ikke ok.

    Heste skal kun have godt stråfoder, uanset hvilken form det så måtte være i, de bør også have fri adgang, det er det heller ikke, hvis det er i net, nettet er en forhindring til at hesten kan dykke hele hovedet i stakken.

    Hvis der er for meget foder i det hø eller wrap man giver kan man give frøgræs for resten, kvaliteten skal være iorden.

    Ts
    Jeg syntes det virker til at du ikke har nogen mulighed for at få manden til at finde en bedere kvalitet, og da du ikke kan flytte, så er der jo ikke mange muligheder når du heller ikke har økonomi til at flytte din hest.

    Jeg har ingen råd der ville hjælpe dig.

    Dog vil jeg tilføje at jeg af netop de grunde og flere har mit eget sted, passer selv mine heste og køber selv alt ind, kun få dage om året har jeg en fridag, og her er det ikke ejeren af stedet der passer dem for mig, men naboen, jeg er tilmed også fri for at skulle høre på alle andre opstalderes klogskab om heste, og det er jeg rigtig glad for.

    Det er en skam at du ikke har samme mulighed som jeg


  • #4   29. nov 2016 Er det stadig wrap eller er det almindelig hø, som er indkøbt?

  • #5   29. nov 2016 Der må vel være sat et beløb af til wrap/hø fra udlejeren ? Så man burde jo kunne få slået den pris af hvis man ikke ønsker deres wrap/hø?
    Men hvis i alle (opstaldere) slår jer sammen om ikke at kunne bruge det ? Så må udlejer kigge på om der nu ikke er noget galt med kvaliteten .
    Jeg ville også som heste-ejer blive nervøs når så mange heste går fra strået ? det ville jeg også opfatte som at der er noget som ikke er som det skal være ?


  • #7   1. dec 2016 Charlotte A

    Har du tilfældigvis den lov du henviser til og hvilken paragraf?
    Loven er nok, så skal jeg nok finde resten selv.
    Tak
    Jeg tænker også at ts gerne ville have den lov i hånden sammen med de andre opstaldere, så de sammen kan gå til ejer.

    Jeg ved at en levenradør har et ansvar for kvaliteten, men også at folk frygter at gå i retten, da folk tror at det er meget dyrt, det kan det være, men der er noget der heder civile småsager hvor man ikke engang har brug for advokat, det koster ca 500,- at køre sådan en sag, retten råder og vejleder en, hvis du vinder skal den anden part betale erstatning og de 500,-
    Det beløb du max må forsøge at hente er vist 50.000,-
    Det hjælper aldrig at have en dom på at en skylder dig noget, hvis ikke de har noget at gi af.

    Jeg forsøger at oplyse om denne mulighed så ofte det er muligt, da ikke mange ved det.

    Der er ligeledes faldet dom over at en hø lev. Skal erstatte en eller to heste, fordi hø kvaliteten var skyl i hestens død, mener det var en giftig plante der var i høet, mener også at huske at han ikke havde en stor forretning og måske endda solgte sort, det blev en dyr omgang for ham, faktisk kun fordi det der fulgte med, hesten var vist til en pris på omkring 30.000,-

    Fedt at du ved noget om det og kommer frem med det, der findes så utroligt meget dårligt hø, og det er så træls at man ikke kan minimere de inkompetente mennesker der handler med det.


Kommentér på:
Opstaldning incl. hø (dårligt)

Annonce